BRATISLAVA. Stovky ďalších Slovákov čakajú na dokončenie reklamačného konania. Vyplýva to z vyjadrení bánk.
Popredný peňažný ústav VÚB obdržal viac ako 1330 sťažností, z nich 600 klientom za neuskutočnené lety uhradil 85.000 eur (2,56 milióna korún). VÚB aj po niekoľkých týždňoch od krachu nízkonákladového prepravcu dostáva ďalšie žiadosti o preplatenie neuskutočnených ciest. "Ešte stále dostávame niekoľko nových reklamácií denne. Reklamácie vybavujeme priebežne, väčšina z nich bude vyriešená do Vianoc," uviedla hovorkyňa banky Alena Walterová. Reklamáciu bankám je možné podať najneskôr do 120 dní odo dňa plánovaného odletu.
Viac ako 1110 klientov s reklamáciou eviduje aj ďalšia z významných bánk v krajine Slovenská sporiteľňa. Tá viac ako 150 žiadateľom už vyplatila 35.000 eur (1,05 milióna korún). Sporiteľňa bude podľa jej hovorcu Štefana Frimmera vyplácať peniaze žiadateľom minimálne do marca 2010.
Ďalší z popredných finančných ústavov Tatra banka vyplatila peniaze zatiaľ približne 670 klientom. Celkovo sa o úhradu cestovných lístkov skrachovaného prepravcu v banke doteraz prihlásilo 1555 zákazníkov.
Slovenské banky si vyplácané peniaze nárokujú od peňažného ústavu, kde mal SkyEurope účet. "Spracovateľská banka nám priebežne zasiela prostriedky za reklamácie, tie následne vyplácame klientom," ozrejmila Walterová.
Niektorým žiadateľom banky nevyhoveli a peniaze z reklamácií nevrátili pre nesplnenie podmienok. O preplatenie totiž žiadali napríklad aj klienti, ktorí za letenky neplatili kartou, ale zakúpili si ich prostredníctvom cestovnej kancelárie. Údajne boli reklamované aj niektoré platby za staršie neuskutočnené lety, pri ktorých už uplynula lehota na podanie reklamácie. "V týchto prípadoch sme klientom odporúčali, aby svoje pohľadávky prihlásili u správcu konkurznej podstaty," uzavrela Walterová.
Problémy SkyEurope Airlines sa prehĺbili tento rok. Spoločnosť, ktorá bola od svojho vzniku v roku 2001 v strate, prestala lietať z Bratislavy v závere augusta. Na viacerých letiskách v Európe následne zostali stovky nespokojných turistov, ktorí si museli nájsť náhradnú dopravu. Pre nedostatok peňazí na ďalšiu prevádzku aerolinky skončili v konkurze.