Vláda už automobilkám peniaze nedá

Premiér do budúcna už nechce podporovať automobilový priemysel.

Premiérovi sa nepáči predimenzovanie automobilového priemyslu u nás. Preto ho už nechce podporovať.(Zdroj: VW)

Automobilový priemysel je u nás predimenzovaný, preto už doň táto vláda nebude investovať. Radšej podporí iné produkty. V decembri však ešte schválila stimuly pre Volkswagen.

BRATISLAVA. Na Slovensku je „neuveriteľná koncentrácia automobilového priemyslu", súčasná vláda ju zdedila od bývalej vlády, povedal včera vo Volkswagene v Bratislave premiér Robert Fico.

Aj napriek tomu, že je to podľa neho najmä v čase krízy nebezpečné, jeho vláda schválila nemeckej automobilke v decembri minulého roku daňovú úľavu 430,8 milióna korún (14,3 milióna eur) na nový projekt New Small Family Up!.

Aj v tomto prípade bola príčinou zamestnanosť, povedal premiér.

„Nemôžeme rozbiť automobilový priemysel, aj keď sú s ním spojené riziká. Ak sú tu kapacity, treba ich využiť. Je tu fabrika, ktorá zamestnáva veľa ľudí, nebudeme predsa robiť kroky, aby prišli o prácu," povedal včera po položení základného kameňa projektu New Small Family premiér.

Do budúcnosti už však automobilový priemysel táto vláda nechce podporovať: „Uprednostňujeme investície do iných produkcií ako výroba automobilov a ide nám o výrobu s vyššou pridanou hodnotou," povedal premiér.

Malé auto do krízy

Výroba nového auta prinesie
  • Celková investícia do nového
    projektu je 308 miliónov eur.
  • V závode sa vytvorí asi 1500
    nových pracovných miest.
  • Približne 1800 ľudí zamestná Volkswagen pri stavebných prácach a inštalácii technológií.
  • Asi 7000 ľudí zamestnajú
    dodávateľské a subdodávateľské firmy, z nich 50 percent
    by malo byť zo Slovenska.
  • Výrobná kapacita závodu by
    sa mala zvýšiť na 400­tisíc áut ročne, produkcia sa tak zvýši
    asi o 30 percent.

Zdroj: Volkswagen

Projekt New Small Family Volkswagen je reakciou Volkswagenu na zmenu dopytu. Ľudia totiž aj podľa výsledkov predaja dnes uprednostňujú malé a úspornejšie autá.

Začatie výroby tejto novej rady vníma premiér ako „celkom prirodzený darček k dvadsiatemu výročiu pôsobenia značky Volkswagen na Slovensku".

Prvé troj­ a päťdverové vozidlá značky Seat, Volkswagen a Škoda z tohto projektu by mali zo závodu vyjsť v roku 2011. Konkrétne názvy pre jednotlivé modely ešte nie sú známe.

Predseda predstavenstva Volkswagenu Slovakia Andreas Tostmann predpokladá zvýšenie výroby na 400­tisíc áut ročne.

To znamená nárast produkcie automobilky približne o 30 percent.

„Verím, že obojstranná výhodnosť bude mať efekt na hospodársky rast Slovenska," povedal premiér.

Okolo Volkswagenu sa zamestná asi 7000 ľudí

S projektom New Small Family je spojených okolo desaťtisíc pracovných miest. Tostmann povedal, že by sa už v najbližšom čase malo „na stavebných prácach a inštaláciách technológií podieľať približne 1800 ľudí".

Po spustení výroby budepotrebovať ďalších 1500 ľudí. Tostmann predpokladá, že vznikne aj sedemtisíc pracovných miest v dodávateľských a subdodávateľských firmách. Približne polovica z týchto ľudí by mala byť podľa neho zo Slovenska.

Konkrétne mená dodávateľov však Tostmann ešte včera nevedel povedať.

Projekt New Small Family si vyžiada zmeny v karosárni, lakovni, ale aj v montážnych halách.

Zamestnanosť a zvýšená výroba sa však prejavia len v Bratislavskom závode. Martinského sa výroba nového auta podľa hovorcu Vladimíra Machalíka nedotkne.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 807
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 152
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 9 226
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 229
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 827
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 506
  7. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 455
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 395
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 2 678
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 468

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

ONLINE: Z pelotónu sa odtrhla skupina jazdcov, je v nej aj Sagan

Na Kuurne - Brusel - Kuurne obhajuje víťazstvo Jasper Stuyven. Sagan finišoval siedmy.

PLUS

Ako prvá žena pred takmer sedemsto rokmi prežila cisársky rez

Českí vedci prišli s novým objavom.

EKONOMIKA

Osem zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Ľudí čaká viac dokladovania a prísnejšie posudzovanie.

ŠPORT

Sagan pobavil otázkou na súpera aj odpoveďou, prečo bol na toalete

Špekulovalo sa o zdravotných problémoch.

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop