Vláda už automobilkám peniaze nedá

Premiér do budúcna už nechce podporovať automobilový priemysel.

Premiérovi sa nepáči predimenzovanie automobilového priemyslu u nás. Preto ho už nechce podporovať.(Zdroj: VW)

Automobilový priemysel je u nás predimenzovaný, preto už doň táto vláda nebude investovať. Radšej podporí iné produkty. V decembri však ešte schválila stimuly pre Volkswagen.

BRATISLAVA. Na Slovensku je „neuveriteľná koncentrácia automobilového priemyslu", súčasná vláda ju zdedila od bývalej vlády, povedal včera vo Volkswagene v Bratislave premiér Robert Fico.

Aj napriek tomu, že je to podľa neho najmä v čase krízy nebezpečné, jeho vláda schválila nemeckej automobilke v decembri minulého roku daňovú úľavu 430,8 milióna korún (14,3 milióna eur) na nový projekt New Small Family Up!.

Aj v tomto prípade bola príčinou zamestnanosť, povedal premiér.

„Nemôžeme rozbiť automobilový priemysel, aj keď sú s ním spojené riziká. Ak sú tu kapacity, treba ich využiť. Je tu fabrika, ktorá zamestnáva veľa ľudí, nebudeme predsa robiť kroky, aby prišli o prácu," povedal včera po položení základného kameňa projektu New Small Family premiér.

Do budúcnosti už však automobilový priemysel táto vláda nechce podporovať: „Uprednostňujeme investície do iných produkcií ako výroba automobilov a ide nám o výrobu s vyššou pridanou hodnotou," povedal premiér.

Malé auto do krízy

Výroba nového auta prinesie
  • Celková investícia do nového
    projektu je 308 miliónov eur.
  • V závode sa vytvorí asi 1500
    nových pracovných miest.
  • Približne 1800 ľudí zamestná Volkswagen pri stavebných prácach a inštalácii technológií.
  • Asi 7000 ľudí zamestnajú
    dodávateľské a subdodávateľské firmy, z nich 50 percent
    by malo byť zo Slovenska.
  • Výrobná kapacita závodu by
    sa mala zvýšiť na 400­tisíc áut ročne, produkcia sa tak zvýši
    asi o 30 percent.

Zdroj: Volkswagen

Projekt New Small Family Volkswagen je reakciou Volkswagenu na zmenu dopytu. Ľudia totiž aj podľa výsledkov predaja dnes uprednostňujú malé a úspornejšie autá.

Začatie výroby tejto novej rady vníma premiér ako „celkom prirodzený darček k dvadsiatemu výročiu pôsobenia značky Volkswagen na Slovensku".

Prvé troj­ a päťdverové vozidlá značky Seat, Volkswagen a Škoda z tohto projektu by mali zo závodu vyjsť v roku 2011. Konkrétne názvy pre jednotlivé modely ešte nie sú známe.

Predseda predstavenstva Volkswagenu Slovakia Andreas Tostmann predpokladá zvýšenie výroby na 400­tisíc áut ročne.

To znamená nárast produkcie automobilky približne o 30 percent.

„Verím, že obojstranná výhodnosť bude mať efekt na hospodársky rast Slovenska," povedal premiér.

Okolo Volkswagenu sa zamestná asi 7000 ľudí

S projektom New Small Family je spojených okolo desaťtisíc pracovných miest. Tostmann povedal, že by sa už v najbližšom čase malo „na stavebných prácach a inštaláciách technológií podieľať približne 1800 ľudí".

Po spustení výroby budepotrebovať ďalších 1500 ľudí. Tostmann predpokladá, že vznikne aj sedemtisíc pracovných miest v dodávateľských a subdodávateľských firmách. Približne polovica z týchto ľudí by mala byť podľa neho zo Slovenska.

Konkrétne mená dodávateľov však Tostmann ešte včera nevedel povedať.

Projekt New Small Family si vyžiada zmeny v karosárni, lakovni, ale aj v montážnych halách.

Zamestnanosť a zvýšená výroba sa však prejavia len v Bratislavskom závode. Martinského sa výroba nového auta podľa hovorcu Vladimíra Machalíka nedotkne.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  4. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  6. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  2. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  3. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  4. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  9. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  10. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 598
  2. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 102
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 096
  4. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 915
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 906
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 509
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 495
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 476
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 469
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 987

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

O nezávislosti Katalánska nerozhodne referendum, ale ochota použiť násilie

Katalánsky boj za nezávislosť nebol nikdy násilný.

EKONOMIKA

Érsek sa rozhodol, bratislavské letisko chce dať do prenájmu

Minister predložil návrh na 30-ročnú koncesiu letiska.

SVET

Čoraz viac utečencov mieri na sever Európy cez Slovensko

V Rakúsku vojaci pomáhali pri klasickej policajnej činnosti.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.