Bankám za neuznanú reklamáciu zaplatíte

Aj keď banky zrušili účtovné položky, v ich cenníkoch sa stále nájdu neobvyklé poplatky.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - ČTK/AP)

BRATISLAVA. Ak v banke reklamujete, že vám z účtu odišli peniaze a vy ste žiadnu platbu neurobili, no banka reklamáciu neuzná, môže vám naúčtovať poplatok.

Koľko to stojí

ČSOB si za neoprávnenú reklamáciu transakcie platobnou kartou na Slovensku účtuje poplatok 4,98 eura a pri kreditnej karte poplatok 3,32 eura. Poplatok podľa banky odzrkadľuje výšku jej nákladov spojených s riešením reklamácie. UniCredit Bank klientovi za neoprávnenú reklamáciu transakcie debetnou kartou naúčtuje minimálne 4,98 eura a pri kreditke minimálne 13,28 eura. OTP Banka si za prešetrenie bezhotovostnej transakcie účtuje v prípade, že na vine nebola banka, poplatok 8,30 eura.

Pri neoprávnených reklamáciách platieb kartou v zahraničí ČSOB, Slovenská sporiteľňa a VÚB dajú klientovi k úhrade skutočné náklady banky na vybavenie reklamácie v zahraničí. Podľa bánk ide o poplatok, ktorý si zahraničná banka môže od nich vyžiadať za poskytnutie údajov. „Zatiaľ nebol prípad, keď by sme poplatok účtovali," povedala hovorkyňa VÚB Alena Walterová.

Tatra banka si za neoprávnenú reklamáciu v prípade cezhraničnej platby účtuje poplatok 16,60 eura a rovnakú sadzu má aj VÚB, ak klient reklamoval platbu do troch mesiacov po jej uskutočnení. Pri neskoršej reklamácii, ktorú VÚB banka neuzná, je tento poplatok 66,39 eura.

Volksbank ani Dexia si poplatok za neoprávnenú reklamáciu neúčtujú.

Proklientsky prístup?

Klient banky podľa finančného špecialistu Maroša Ovčarika nemusí poznať všetky pravidlá alebo detaily týkajúce sa transakcie. Banka by ich preto mala klientovi vysvetliť, a nie ho za to trestať. „Na jednej strane chápem, prečo to banka robí, chce si uhradiť prevádzkové náklady. No ak chce byť ústretová voči klientovi a tak sa aj tvári, robiť by to nemala," povedal.

Súhlasí s ním aj šéf spoločnosti Symsite Research Vladimír Dohnal. „Zdá sa mi zvláštne, že 20 rokov po revolúcii, keď by mal byť proklientsky prístup samozrejmosťou, si banka ako silnejší partner, ktorý sám rozhoduje o reklamácii, účtuje takýto poplatok," povedal.

Ak klienti nie sú spokojní s rozhodnutím banky, môžu sa podľa analytika Slovenskej bankovej asociácie Marcela Lazniu obrátiť na bankového ombudsmana. Môžu tiež podať žalobu na stálom rozhodcovskom súde pri bankovej asociácii. „Platí to vtedy, ak má klient v zmluve s bankou uvedené, že prípadné spory sa riešia na rozhodcovskom súde," povedal Laznia.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 712
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 780
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 211
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 5 708
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 601
  6. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 553
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 214
  8. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 4 821
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 4 230
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 096

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Bankár: Sme hákliví na ľudí, čo chodia do banky vkladať peniaze

Martin Techman tvrdí, že polovica hypoték už čoskoro zdražie.

KOMENTÁRE

Keď sa z nájomného vraha stane Superstar

Scény pri prepustení Kajínka pripomínali skôr rockový koncert.

ŠPORT

Mourinho: Ajax nemal ani hrať Európsku ligu

Finále Európskej ligy bude mať sprísnené bezpečnostné opatrenia.

Neprehliadnite tiež

Železničiari chcú modernizovať 112 toaliet za necelé dva milióny eur

Modernizácia má podľa dopravcu spočívať "v humanizácii priestoru WC bunky".

Bankár: Sme hákliví na ľudí, čo chodia do banky vkladať peniaze

Martin Techman tvrdí, že polovica hypoték už čoskoro zdražie.

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť domácim meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom neznámy muž meria dusičnany v zelenine a ovocí.

Vláda chce rodinám zaplatiť sťahovanie sa za prácou

Niekoľkotisícový príspevok by mal ľudí motivovať, aby opustili svoje domovy a za prácou sa presťahovali tam, kde je.