LONDÝN. Tesco podniklo ďalší krok, aby sa stalo hráčom aj v oblasti bankovníctva.
Britská spoločnosť dnes v rámci druhého dňa prezentácie pre investorov uviedla, že Fiserv jej pomôže urobiť skok od poskytovania niekoľkých finančných produktov k banke so všetkými službami, ktoré k tomu patria.
Tesco kúpilo v júli 2008 od Royal Bank of Scotland (RBS) jej podiel v spoločnom podniku Tesco Personal Finance Group (TPF). Už vtedy oznámilo plán expanzie v oblasti finančných služieb pre svojich zákazníkov a zvýšenia zisku zo služieb, ktoré poskytuje, ako je napríklad bankovníctvo, na 1 miliardu GBP (1,11 miliardy eur).
Spoločnosť odvtedy začala najímať ľudí, testovať úspešnosť bankových pobočiek vo svojich obchodoch a podpísala poistnú zmluvu s firmou Fortis. Tesco profituje tiež z nespokojnosti ľudí s tradičnými bankami v súvislosti s finančnou krízou.
Na svojej internetovej stránke Tesco uvádza, že má 6 miliónov klientskych účtov. Objem úverov poskytovaných prostredníctvom kreditných kariet ročne rastie asi o 10 %, objem osobných pôžičiek o 19 % a sporiacich účtov o 28 %.
Tesco chce ponúkať svoje bankové služby najprv svojim najvernejším zákazníkom, teda členom vernostného programu Clubcard, ktorých je okolo 15 miliónov. Kreditnú kartu Tesco má zatiaľ iba 10 % členov Clubcard, Tesco poistenie auta len 4,2 % a sporiace účty iba 2,2 %.
Niektorí analytici dokonca špekulujú o tom, že Tesco má záujem o kúpu aktív problémových bánk zachránených štátom, ako sú Lloyds, RBS a Northern Rock. Šéf Tesco Bank Benny Higgins však vo štvrtok (19.11.) povedal, že spoločnosť sa sústredí na organický rast. V najbližších rokoch by chcela začať ponúkať bežné účty a možno aj hypotéky.