Bratislavské letisko bude mať nový terminál v júni 2010

Stavba budovy nového terminálu na bratislavskom letisku má byť hotová v máji budúceho roku. Doposiaľ bolo na stavbe terminálu preinvestovaných okolo 30 miliónov eur.

(Zdroj: Milieu Architects)

BRATISLAVA. Nový osobný terminál bratislavského letiska s kapacitou do 3,5 mil. cestujúcich ročne má byť sprevádzkovaný začiatkom júna budúceho roku, teda približne mesiac po jeho predpokladanej výstavbe.

Doposiaľ bolo na stavbe terminálu preinvestovaných spolu okolo 30 mil. eur, vrátane nultej prípravnej fázy. Pre agentúru SITA to vo štvrtok potvrdil predseda predstavenstva a výkonný riaditeľ spoločnosti Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava Zdeněk Schraml.

Stavba ide podľa plánu

Tri mesiace na skúšobnú dobu terminálu sú podľa neho len poistka zo zmluvy s dodávateľom. "Začiatkom júna terminál bude určite spustený. Skúšobná prevádzka môže súčasne bežať, keď sa budú dokončovať stavebné úpravy," dodal šéf bratislavského letiska.

Stavba pokračuje podľa dohodnutého harmonogramu, zatiaľ nie sú dôvody na navýšenie stavebných nákladov. Po následnej rekonštrukcii terajšieho starého terminálu, ktorá by mala byť hotová vo februári 2012, sa celková ročná kapacita letiska zvýši na viac ako 5 mil. pasažierov.

Na letisku v súčasnosti dodávateľská firma ZIPP Bratislava, s.r.o. osádza strešné oceľové väzníky. Nasleduje montáž strešného plášťa a nosnej oceľovej konštrukcie obvodového plášťa. "Do konca novembra budú hotové nosné prvky strechy. Do konca roka budeme zrejme hotoví s opláštením strechy," povedal pre agentúru SITA konateľ a riaditeľ direkcie ZIPP Bratislava Pavol Andraško.

Dodal, že stavba ide podľa časového plánu a preto by mala byť ukončená načas začiatkom mája 2010. V súčasnosti je na stavbe terminálu 220 pracovníkov, v posledných dvoch až troch mesiacoch prác na nej bude okolo 500, možno až 600 pracovníkov.

Interiér z dielne Angličanov

Interiérové riešenie nového terminálu zabezpečí architektonická kancelária Milieu Architects z Londýna. Architekti na základe zadania letiska navrhli pre bratislavské letisko identitu v osobe Milana R. Štefánika, ktorého meno má letisko aj v názve, vrátane symbolov lietania v jeho období.

Budúcu vnútornú podobu terminálu predstavil architekt Boris Schulz z uvedenej architektonickej kancelárie. Interiér bude dopĺňať model dvojplošníka Caprioni v reálnej mierke, na ktorom Štefánik letel späť do vlasti 4. mája 1919 a tragicky zahynul neďaleko Ivanky pri Dunaji.

Tender s predpokladanou cenou stavebných prác 92,94 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty vyhrala spoločnosť ZIPP Bratislava, s.r.o. s najlacnejšou spomedzi troch predložených ponúk, a to 85,91 mil. eur bez dane. Zmluva o výstavbe nového terminálu a následnej rekonštrukcii terajšieho terminálu bola uzatvorená 4. decembra 2008 s platnosťou do marca 2012.

Ministerstvo financií odsúhlasilo spôsob financovania výstavby terminálu na bratislavskom letisku v plánovanom objeme 96,26 mil. eur. Zo štátneho rozpočtu bude financovaná v rozsahu 69,71 mil. eur a zvyšných 26,55 mil. eur má poskytnúť samotné letisko z úveru. Vlani bolo na výstavbu terminálu potrebných 6,64 mil. eur, v roku 2009 bude potrebných 53,11 mil. eur a zvyšok v roku 2010.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  4. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  8. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  9. Kam do tepla v januári?
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  4. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  5. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  6. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  7. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  8. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  9. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  10. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 6 312
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 025
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 843
  4. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 3 159
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 2 737
  6. Kam do tepla v januári? 2 536
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 285
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 213
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 1 544
  10. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 1 541

Téma: Voľby do VÚC 2017 (župné voľby)


Článok je zaradený aj do ďalších tém Voľby do VÚC Bratislava 2017 (župné voľby)

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin má k prezidentskej petícii bližšie, ako priznáva

Čím viac hlasov, tým ľahšie rozhodovanie o kandidatúre, tvrdí konšpirátor a bývalý minister spravodlivosti. Zneužitia svojich údajov sa nebojí.

Neprehliadnite tiež

Amazon vybral dvadsať kandidátov na umiestnenie druhej centrály

Výber miest a lokalít odštartoval prvú etapu súboja o tisícky pracovných miest a miliardy dolárov

Prečo zas meškajú tlačivá daňových priznaní a ako tomu predchádzať

Štát roky nerešpektuje vlastné pravidlá, aby zmeny zákonov plánoval dostatočne vopred.

Poplatok za sobáš budú možno platiť aj neveriaci, diskrimináciu odmietajú

Matriky majú s cirkevnými sobášmi viac práce ako s civilnými, tvrdia autori poplatku.

Slovensko vyšlo ako 30. najlepšia krajina sveta pre život

Zo susediacich krajín je lepším miestom pre život iba Česko a Rakúsko.

V USA žiada o podporu v nezamestnanosti najmenej ľudí za posledných 45 rokov

Ide o najnižší počet žiadostí od februára 1973.