Vláda chce spoznať cudzincov

Takmer 700 -tisíc eur je ochotné ministerstvo hospodárstva minúť na otázky pre cudzincov.

(Zdroj: Ilustračné - SITA)

BRATISLAVA. Boli ste spokojní s toaletami? Chutili vám bryndzové halušky? Odnášate si krojovanú bábiku? Aj s takýmito otázkami budú môcť anketári striehnuť na zahraničných turistov, ktorí navštívili Slovensko.

Je potrebné získavať viac informácií o zahraničných turistoch, myslí si ministerstvo hospodárstva. Počas troch rokov chce preto priamo od návštevníkov zo zahraničia získavať bližšie nešpecifikované údaje. A to za takmer 700­tisíc eur (21 miliónov korún). Uvádza to v podmienkach výberového konania, ktoré v pondelok zverejnilo v Európskom vestníku verejného obstarávania. Informovala o tom agentúra Sita.

Čo rozhodne
o víťazovi súťaže
  • Celková cena predmetu obstarávania vrátane DPH v eurách: závažnosť tohto bodu je 35.
  • Počet miest, kde bude prieskum realizovaný : závažnosť tohto bodu je 25.
  • Počet dní, počas ktorých sa bude prieskum realizovať : závažnosť tohto bodu je 25.
  • Počet respondentov podľa predloženej ponuky: závažnosť tohto bodu je 15.
Zdroj: Oznámenie o výberovom konaní v Európskom vestníku

V rezorte sa dozvedeli o vyhlásení súťaže zrejme až od nás, keď sme sa pýtali na podrobnosti. Na oddelení zahraničných vzťahov v turizme na ministerstve včera pred obedom nemali o tom informácie. Rovnako o tendri nevedeli ani v štátnej Slovenskej agentúre pre cestovný ruch (SACR). Až podvečer ministerstvo s určitosťou povedalo, že naozaj vyhlásilo takéto verejné obstarávanie.

„Výsledkom zisťovania údajov o zahraničných návštevníkoch je získanie údajov, ktoré sú potrebné do Satelitného účtu cestovného ruchu i pri vypracovávaní koncepčných a strategických materiálov," povedala Dagmar Hlavatá z komunikačného oddelenia. Cena aj počet respondentov má podľa nej vyplynúť z výsledkov verejného obstarávania. Ministerstvo však už v jeho vyhlásení predpokladá cenu za prieskum - 663 878 eur pred zdanením.

Zároveň sa vo vyhlásení súťaže uvádza aj počet respondentov, ktorých by mal víťaz za rok osloviť - minimálne sedemtisíc.

Ministerstvo či SACR?

Výberové konanie vyhlasuje ministerstvo aj napriek tomu, že v roku 1995 zriadilo SACR, ktorá by sa aj takýmito otázkami mala zaoberať. „Prieskum SACR nevykonáva preto, lebo nemá na to personálne ani technické podmienky," povedala Dagmar Hlavatá z komunikačného oddelenia.

Agentúra pritom podľa hovorkyne Zuzany Nemcovej pripravuje v budúcom roku „prieskum správania" zahraničných turistov.

Aj prieskum, na ktorý ministerstvo vypísalo tender, by však mal patriť do povinností SACR. Taká je dohoda s ministerstvom. Agentúra má okrem iného robiť „marketingový výskum trhu cestovného ruchu podľa jeho základných zložiek: vývoj potrieb a požiadaviek dopytu". V oznámení verejného obstarávania sa pritom píše, že „ide o získanie údajov z dopytovej stránky turizmu."

Môže ísť teda o duplicitu a štát zaplatí za rovnaké služby SACR i vybratému súkromníkovi. Agentúra dostala na rok 2009 viac ako dva a pol milióna eur (75 miliónov korún).

Viac ako len štatistika

Prieskum u zahraničných turistov robí dnes aj Štatistický úrad. Ten však zisťuje, koľko ľudí zo zahraničia príde, odkiaľ prichádzajú, koľkí z nich navštívia kúpele, či sa ubytujú na vidieku.

Ministerstvo hospodárstva však chce ísť ďalej. Prieskum má „získať údaje o zahraničných návštevníkoch Slovenska, ktoré neposkytuje oficiálna štatistika". Neuvádza však, o aké údaje by malo ísť.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 730
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 798
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 071
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 460
  5. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 406
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 393
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 481
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 710
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 370
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 190

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zoznam vecí, na ktorých chce ušetriť štátna zdravotná poisťovňa

Výber úsporných opatrení, ako ho navrhla Všeobecná zdravotná poisťovňa.

TECH

BlackBerry vstáva z mŕtvych, chystá novinku s klávesnicou

Klávesnica, touchpad, dobre čitateľný displej a kvalitné fotoaparáty.

Neprehliadnite tiež

Premiéri krajín V4 sa stretnú k téme nekvalitných výrobkov vo Varšave

Fico v Trnave zdôraznil, že chcú reagovať na niečo, čo nemôžeme akceptovať, aby z nás robili občanov 2. kategórie.

UPC zvyšuje ceny internetu a televízie. Čo môžete robiť?

Káblová spoločnosť mení služby a ceny uprostred viazanosti, ľudia sa búria.

Briti budú múdri a ak budú ľudí potrebovať, pustia ich (rozhovor)

Analytik Next Finance Jiří Cihlář tvrdí, že Veľká Británia si po brexite bude zamestnancov z cudziny vyberať.

Medzi sto najatraktívnejších regiónov Únie patrí aj Bratislavský kraj

Konkurencieschopný región je taký, ktorý dokáže firmám aj obyvateľom ponúknuť atraktívne a udržateľné prostredie na život a prácu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop