Objem reklamy u členov AIM mierne klesol

Členovia Asociácie internetových médií (AIM) utŕžili v treťom kvartáli tohto roka z reklamy na internete 5,08 mil. eur, čo je v medziročnom porovnaní menej o 8,8 %.

BRATISLAVA. Za deväť mesiacov tohto roka dosiahol objem reklamy 17,18 mil. eur, čo je v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka o takmer 0,6 % viac ako vlani. Objemy za vlaňajší tretí kvartál však nahlásilo 21 členov, zatiaľ čo v treťom kvartáli tohto roka to bolo už 31 členov asociácie. Uvedené čísla vyjadrujú čistú hodnotu reklamy na členských internetových serveroch AIM, čo predstavuje vyfakturovanú hodnotu vrátane agentúrnych provízií mediálnych a reklamných agentúr. Vyplýva to z údajov zverejnených Asociáciou internetových médií.

Tradične najväčší podiel mala bannerová reklama (51 %), po ktorej nasledovali riadková inzercia (23 %) a vyhľadávanie s 16 % z celkového objemu reklamy. Podľa jednotlivých odvetví sa na prvom mieste s 25,4-percentným podielom umiestnili telekomunikácie, druhá priečka patrila financiám s 18,3 %, nasledovaná motorizmom s 13,3 %. Ďalšie miesta patrili potravinárskemu tovaru (9,4 %) a iným rôznym subjektom, ktoré zahŕňajú napríklad politickú reklamu alebo reklamu na vzdelávanie (8,7 %).

Asociácia internetových médií, ktorá odštartovala svoju činnosť v máji 2005, združuje najväčšie médiá v slovenskom internete. Aktuálne je členom AIM už 31 subjektov. Cieľom AIM je rozvoj internetu a presadzovanie internetovej reklamy na Slovensku. Združenie je aj zadávateľom reprezentatívneho merania slovenského internetu AIM monitor, ktorý sa realizuje od januára 2007.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 413
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 322
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 333
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 062
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 986
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 161
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 012
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 573
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 883
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 567

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Kmotrík sa posilňuje v susednom Česku. Kúpil tretiu najväčšiu sieť trafík

Za väčšinový podiel v tarfikovej sieti Valmont zaplatil približne 22 miliónov eur. V súťaži sa stretol so štyrmi uchádzačmi

Fica trápia dovážané potraviny, chce sa im venovať na summite V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop