BRATISLAVA. Skúsenosti s nakupovaním cez internet už majú takmer všetci užívatelia internetu. Vyplýva to zo štúdie Internet a nakupovanie 2009, ktorú spoločnosť TNS SK realizovala na vzorke 1171 užívateľov internetu.
"Zatiaľ čo v máji minulého roka využili nákup cez internet viac ako štyri pätiny (85,9 %) internetovej populácie, v októbri tohto roku to už bolo 95 % užívateľov internetu," zistila TNS.
Z hľadiska segmentu zakúpeného tovaru tí, čo už majú skúsenosti s nákupom cez internet, nakupujú prevažne tovary s podielom 96,5 %. Službu si prostredníctvom internetového predaja doposiaľ zakúpili asi 4 z 10 opýtaných, čo bolo 38,6 %.
Nakupovanie cez internet využívajú o niečo viac v porovnaní s celoslovenským priemerom respondenti vo veku od 30 do 39 rokov, respondenti žijúci v obciach s počtom od 2000 do 19.999 obyvateľov a obyvatelia Trnavského kraja.
Najčastejšie nakupovaným tovarom cez internet boli za posledných šiestich mesiacov knihy. Takto sa vyjadrili dve pätiny (42,7 %) z opýtaných, ktorí už v minulosti využili možnosť online nakupovania. Tretina užívateľov internetu si cez internet kúpila aj oblečenie (34,2 %) a elektroniku (29,1 %). Prostredníctvom internetu sa dobre predávali aj lístky na rôzne podujatia, letenky, kozmetika, parfumy, darčekové predmety, počítačový hardvér a mobilné telefóny.
Až 53 % kupujúcich potvrdili, že hlavný faktor pri výbere internetového obchodu je u 53 % opýtaných nižšia cena tovarov. Tretina internetovej populácie nakupujúcej cez internet (34 %) sa pri výbere e-shopu rozhoduje na základe spoľahlivosti služby. Menej ako 5 % opýtaných uviedlo ako hlavný dôvod výberu internetového obchodu možnosť osobného odberu, aktuálnosť informácií alebo krátku dodaciu lehotu.
Všetko, čo treba vedieť o nakupovaní v internete, čítajte TU.