Slovenský reklamný trh klesol o desiatky percent

Objem reklamy v slovenských médiách za prvé tri štvrťroky tohto roka medziročne padol o zhruba dve pätiny na 726,4 milióna eur.

BRATISLAVA. Objem reklamy v slovenských médiách za prvé tri štvrťroky tohto roka medziročne padol o zhruba dve pätiny na 726,4 milióna eur (21,88 miliardy korún). ČTK o tom informovala spoločnosť TNS Media Intelligence. Nejde však o reálne výdavky na reklamu, pretože údaje nezahŕňajú rôzne zľavy a bonusy; čísla sú vypočítané na základe hrubých cenníkových cien.

Komentár k výsledkom ani rozdelenie reklamy podľa jednotlivých typov médií TNS neposkytla. Podľa skorších informácií spoločnosti klesali tento rok najmä reklamné výdavky v televíziách, ktoré majú na celkovom objeme reklamy najväčší podiel. Dôvodom bolo zníženie oficiálnych cien v cenníkoch televízií. Odborníci sa tiež zhodujú, že pod pokles reklamného trhu sa v tomto roku podpísala hospodárska kríza.

Vlani hrubý objem reklamy podľa TNS stúpol o štvrtinu na rekordných 50,85 miliardy korún (1,69 miliardy eur). Odborný časopis Stratégie vyčíslil reálne výdavky na 10,89 miliardy korún (0,36 miliardy eur) pri medziročnom raste o viac ako desatinu. Pod dobré výsledky sa podpísal rast ekonomiky a spotreby, ale aj ochota firiem investovať do komunikácie.

rekl_trh.jpg

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  2. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  3. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  6. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 11 013
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 287
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 7 130
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 6 959
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 714
  6. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 158
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 484
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 923
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 958
  10. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 765

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: Atentátnik zabil na koncerte v Manchestri 22 ľudí

V meste museli evakuovať nákupné centrum.

KOMENTÁRE

Teror siahol na deti

Útok na štadión plný mladých ľudí jasne naznačuje, že pre teroristov neexistujú hranice.

SVET

Ako Briti úspešne bojovali proti terorizmu

Prečo boli tak často o krok pred teroristami?

KULTÚRA

Dizajnérka zhodnotila naše značky: Kto nazve čipsy, že Slovakia?

Debbie Millmanová pracovala aj s Pepsi.

Neprehliadnite tiež

Na Slovensku vznikne nový operátor. Bude najväčším alternatívnym hráčom

Sandberg Capital a DanubiaTel, ktorý prevádzkuje operátora Swan, sa rozhodli spojiť.

Pellegrini: Štát je poslednú míľu pred dobudovaním e-služieb

Podpredseda vlády bilancoval rok fungovania svojho úradu.

Citigroup zaplatí takmer sto miliónov dolárov, porušila zákon o tajomstve

Citigroup sa s úradmi dohodla na mimosúdnom vyrovnaní.

Ekonomika eurozóny pokračuje v raste

Tvorba nových pracovných miest stúpla na najvyššiu úroveň za uplynulú dekádu.