Verejní dopravcovia čakajú stanovisko o mýte

Verejní dopravcovia netrpezlivo čakajú definitívne oficiálne stanovisko štátnych orgánov v súvislosti s oslobodením od zákonnej povinnosti platenia cestného mýta.

RUZOMBEROK. TASR o tom dnes informoval dopravný riaditeľ akciovej spoločnosti SAD Liptovský Mikuláš Jozef Kendera.

"Prepočítali sme, že v našom prípade by ročné poplatky predstavovali sumu 253.457 eur (7,64 milióna Sk). Keďže ide o výkon služieb vo verejnom záujme, musel by nám túto sumu poskytnúť vyšší územný celok a tieto prostriedky by sa aj tak napokon vrátili späť do štátneho rozpočtu. Najlogickejšie by bolo úplné oslobodenie verejnej autobusovej dopravy od mýta a všetkým, čo s tým súvisí," vysvetlil.

"Začiatok roka 2010 a spustenie mýtneho systému sa nezadržateľne blíži, no stále presne nevieme, čo nás čaká a na čo sa máme pripraviť. Dostávajú sa k nám rozporuplné informácie," skonštatoval Kendera. Nepozdáva sa mu napríklad ani efektívnosť inštalovania palubných jednotiek do vozidiel mestskej autobusovej dopravy s nulovým mýtom iba pre zber štatistických údajov.

SAD Liptovský Mikuláš so sídlom v Ružomberku prevádzkuje približne 100 prímestských autobusových liniek liptovského a oravského regiónu a mestskú autobusovú dopravu v Liptovskom Mikuláši, Ružomberku a Dolnom Kubíne. "Okrem mýtnych poplatkov by to znamenalo aj zloženie zálohy za približne 250 palubných jednotiek a ďalšie nemalé finančné náklady na ich nevyhnutnú inštaláciu," spresnil Kendera.

"Opakujem, určite aj v mene ďalších verejných dopravcov, že netrpezlivo čakáme definitívne rozhodnutie. Aj v dôsledku krízy pociťujeme negatívny dopad medziročného poklesu tržieb na úrovni 10 %, ktorý by sa po zavedení mýtnej povinnosti ešte výraznejšie prehĺbil. Určite by to spôsobilo aj tlak na zdraženie cestovných lístkov," dodal s tým, že v blízkej budúcnosti hrozí výrazné oklieštenie nedotovanej diaľkovej autobusovej dopravy.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 711
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 727
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 115
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 049
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 190
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 618
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 618
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 451
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 437
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 042

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: Termíny sú šibeničné, zmluvu na migy budeme musieť predĺžiť

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.