FRANKFURT. Na príčine sú viaceré faktory, vrátane kurzových výkyvov a deflačné trendy, ktoré tlačia nadol ceny kľúčového artiklu reťazca - potravín.
Čistý zisk spoločnosti Metro za obdobie júl-september sa prepadol na 97 miliónov eur (2,92 miliardy Sk) z 214 miliónov eur (6,46 miliardy Sk) v 3. štvrťroku 2008. Tržby reťazca sa znížili medziročne o 4,2 % na 15,6 miliardy eur (469,97 miliardy Sk) z 16,3 miliardy eur (491,05 miliardy Sk).
Podľa údajov firmy za prvých deväť mesiacov tohto roka sa príjmy zo siete jej prevádzok v západnej Európe oproti vlaňajšku nezmenili a zostali na úrovni 14,7 miliardy eur (442,85 miliardy Sk). Tento výsledok je podstatne lepší ako vo východnej Európe, kde Metro zaznamenalo pokles tržieb o 13 % na 11,2 miliardy eur (337,41 miliardy Sk), a to najmä pre negatívny vplyv výmenných kurzov regionálnych mien.
Oveľa lepšie výsledky dosiahlo Metro v Ázii a Afrike, kde sa obrat firmy za prvých deväť mesiacov roka zvýšil o 9,2 % na 1,8 miliardy eur (54,23 miliardy Sk).
Reťazec pokračuje v expanzii. Minulý týždeň oznámil, že v nadchádzajúcich rokoch plánuje otvoriť v Egypte a Kazachstane 15 až 20 veľkoobchodných predajní typu Cash & Carry, v ktorých by mali nakupovať najmä maloobchodníci, hotely a reštaurácie. Okrem toho chce Metro zvýšiť počet svojich prevádzok vo východnej Európe a v Ázii.
"Aj v čase krízy investujeme do budúceho rastu," uviedol riaditeľ spoločnosti Eckhard Cordes. "Posilňujeme našu súčasnú pozíciu v mnohých regiónoch, aby sme vyťažili z budúcej hospodárskej konjunktúry," dodal.
Metro patrí k najväčším obchodným reťazcom na svete. Jeho tržby vlani dosiahli 68 miliárd eur (2,05 bilióna Sk). Patrí mu aj sieť obchodných domov Kaufhof, Media Markt a obchody s elektronikou Saturn.
Informovala o tom agentúra AP.