WOLFSBURG. Volkswagen (VW) sa púšťa na americkom trhu do súboja so svojím najväčším rivalom, japonskou Toyotou. VW však tvrdí, že predpokladom úspechu bude vlastná automobilka na americkej pôde.
Šéf VW v USA Stefan Jakoby povedal, že automobilový koncern bude zápasiť s konkurenciou veľkosťou vozidiel, ich kvalitou a cenou. Rodinné auto, ktoré bude VW vyrábať v závode Chattanooga v spolkovom štáte Tennessee, bude dlhšie a širšie ako Passat - ale má byť výrazne lacnejšie. Na americký trh príde v polovici 2011.
Nový štart Volkswagen v Amerike má zásadný význam pre dosiahnutie strategického cieľa, ktorým je vytlačenie Toyoty z pozície najväčšieho výrobcu automobilov na svete.
Predpokladá sa, že sa v USA tento rok predá asi 10 miliónov osobných automobilov. "Náš 2-% podiel na americkom trhu nie je dostatočný," povedal Jakoby. Do roku 2018 chce VW zvýšiť predaj svojich vozidiel v Spojených štátoch na milión.
VW bude konkurovať svojím rodinným autom Toyote Camry, ktorá sa predáva za viac ako 20.000 USD (13.513 eur). Toyota za prvých deväť mesiacov tohto roka predala 264.000 vozidiel, VW o 50 % menej.
Analytici však usudzujú, že cena amerického VW nezaručuje ziskovosť jeho výroby. Tvrdenie je opodstatnené s prihliadnutím na fakt, že sa motory do vozidiel budú dovážať z Nemecka. Vedúci nového závodu v Chattanooge Frank Fischer povedal: "Po všetkom čo viem, tu budeme konkurencieschopní".
Podnikanie Volkswagenu v USA by malo byť podľa Jakobyho ziskové od roku 2012.
Informoval o tom nemecký denník Financial Times Deutschland.