Ani kríza neznížila výdavky ľudí na domácich miláčikov

Tržby švajčiarskej potravinárskej spoločnosti Nestlé z predaja krmív pre psov a mačky vzrástli za 9 mesiacov tohto roka medziročne viac než dvojnásobne v porovnaní s rastom tržieb z predaja potravín a nápojov.

NEW YORK. To dokazuje, že mnohí vlastníci psov a mačiek sa počas hospodárskej krízy radšej uskromnili sami, než by mali ukrátiť svojich štvornohých miláčikov.

Zatiaľ čo za tri štvrťroky 2009 vzrástli tržby Nestlé z predaja krmív pre zvieratá medziročne o 8,8 %, tržby z predaja potravín a nápojov sa zvýšili o 3,5 %. Až tri zo siedmich najrýchlejšie rastúcich značiek Nestlé sú značky krmív pre zvieratá. Medzi ne patrí aj Purina Dog Chow, ktorej 19-% medziročný rast dokázala predstihnúť len hviezda medzi značkami Nestlé - káva Nespresso.

"Ani v ekonomicky ťažkých časoch ľudia neznižujú výdavky na domáce zvieratá," povedala analytička banky Bank Vontobel v Zürichu Claudia Lenzová. Dokonca aj v krajinách ako Rusko, kde ekonomika v 2. štvrťroku klesla medziročne o rekordných 10,9 %, ľudia radšej šetria na sebe a na svojich rodinách než na domácich miláčikoch. To potvrdila aj Moskovčanka Jana Repinová, pracujúca pre leteckú spoločnosť. Jej mačka Busja má rada iba konzervy Purina Gourmet, pričom každý deň zožerie jednu, čo jej majiteľku denne stojí asi 50 rubľov (1,16 eura). To je približne dvakrát, niekedy až trikrát viac než v prípade lacnejších značiek, ktoré ale mačka nechce. "Skúšala som jej kupovať aj lacnejšie konzervy, Busja ich ale odmieta," povedala Repinová. Preto radšej obmedzila svoje vlastné pochúťky ako losos, suši alebo drahé syry.

Nestlé je druhým najväčším výrobcom krmív pre zvieratá po spoločnosti Mars, ktorá je známa najmä značkou Whiskas. Mars kontroloval v minulom roku 25,8 % trhu s krmivom pre psov a mačky, ktorého hodnota dosiahla 53 miliárd USD (35,81 miliardy eur), zatiaľ čo Nestlé 24,3 %. Zvyšok trhu si medzi sebou podelili Colgate-Palmolive, Procter & Gamble a Del Monte Foods.

Informovala o tom agentúra Bloomberg.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  6. Cíťte sa v priestore príjemne
  7. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  10. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 9 223
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 591
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 529
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 156
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 767
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 498
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 933
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 915
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 977
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 772

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Slovensko ako Švajčiarsko, hotová diaľnica. Politici sľubujú, voliči im veria čoraz menej

Denník SME pred troma mesiacmi spustil projekt Sluby.sme.sk, kde odhaľuje nesplnené sľuby politikov.

KOMENTÁRE

Politici sú tiež len zamestnanci

Sľuby politikov nemôžu mať hodnotu nevkusných predvolebných nálepiek

KOMENTÁRE

Diabol, z ktorého sa zrodil boršč

Nebezpečná invázna rastlina zaplavila Rusko. Skúsenosti s ňou má aj Slovensko.

DOMOV

Plavčan na tlačovej konferencii nehovoril pravdu

Minister povedal, že kritériá boli známe v 2015. Schválené boli o rok neskôr.

Neprehliadnite tiež

Vo Volkswagene začínajú opäť vyjednávať, teraz u špeditérov

Moderné odbory idú vyjednávať vyššie platy aj pre pracovníkov administratívy a špeditérov.

Šéf Applu vraj sľúbil Trumpovi, že postaví v USA tri veľké továrne

Výstavba troch výrobných závodov by bola pre Apple nevídaným rozhodnutím. Firma teraz vlastní len jednu továreň.

Lacnejšie dovolenky a letenky. Česi si užívajú silnú korunu

Lacnejšie sú pre Čechov predovšetkým zájazdy od zahraničných cestovných kancelárií.

Kečup z českého Lidla obsahoval o polovicu menej paradajok, než mal

S privátnou značkou kečupu mal minulý týždeň problém aj Kaufland.