BRATISLAVA. Okrem platby za jazdu po spoplatnených úsekoch ciest a zálohy za zariadenie, ktoré počíta kilometre, majú za takzvanú palubnú jednotku šoféri platiť aj denný prenájom.
Spoločnosť tak chce motivovať občasných používateľov slovenských diaľnic, aby drahé prístroje pri opúšťaní Slovenska na hraniciach vracali. Informoval dnes o tom riaditeľ firmy Matej Okáli.
Palubnú jednotku si musí obstarať každý vodič automobilov nad 3,5 tony, ktorý chce jazdiť po vyše 2000 spoplatnených kilometroch slovenských diaľnic a rýchlostných ciest. Za prístroj zaplatia prepravcovia zálohu 50 eur.
Skytoll má podľa zmluvy s Národnou diaľničnou spoločnosťou zabezpečiť, aby bolo neustále k dispozícii 80-tisíc palubných jednotiek. Podľa analýz firmy však až 60-tisíc prepravcov využíva napríklad diaľnicu D2 vedúcu z Bratislavy do Brna na tranzit len trikrát ročne. Väčšinu roka tak podľa Okáliho hrozí, že budú tieto zariadenia nevyužívané. Cena zariadenia je pritom približne 300 eur.
Výška plánovaného poplatku ešte nie je presne určená, podľa Okáliho sa uvažuje o sume v rozmedzí od 28 do 37 centov za deň. Pre pravidelných používateľov mýtneho systému, ktorí budú platiť mýto na faktúru, a budú využívať palubnú jednotku celoročne, má byť tento poplatok len symbolický. Jeho výšku Okáli nespresnil.
Mýto sa má začať vyberať od januára 2010. Kilometer jazdy po spoplatnenej ceste vyjde od 6,3 centa do 20,9 centa bez dane z pridanej hodnoty v závislosti od typu cesty a kategórie vozidla.
Firma SkyToll, ktorú založili členovia konzorcia Ibertax - SanToll, vyhrala tender s najvyššou ponukou okolo 852 miliónov eur po vylúčení ostatných uchádzačov zo súťaže.