AKTUALIZOVANÉ 19:59

Interblue Group chce ďalšie emisie

Majitelia Interblue Group chcú od nás ďalších osem miliónov ton emisných kvót, aj vďaka tomu, že zmluva je stále platná a nedá sa vypovedať. Chýbajú aj dokumenty okolo obchodu. Ukázal to poslanecký prieskum.

Už tretí poslanecký prieskum na ministerstve životného prostredia vyniesol na svetlo zaujímavé skutočnosti.(Zdroj: SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Slovensko príde o ďalšie milióny eur. Interblue Group totiž od nás žiada ďalších osem miliónov ton emisných kvót po 5,05 eura za tonu. Podľa stále platnej zmluvy o predaji emisných kvót má na ne nárok.

Štátny tajomník ministerstva životného prostredia Jaroslav Jaduš (nominant HZDS) potvrdil, že na ministerstvo prišla od Interblue Group takáto požiadavka.Na otázku, ako na ňu ministerstvo odpovedalo, Jaduš povedal: „Tým, že nedošlo k vypovedaniu zmluvy, tak tá zmluva je naďalej platná." Ak by ministerstvo emisie Interblue nedodalo, „bolo by to porušenie zmluvy".

Dokedy má Slovensko pripísať na účet Interblue Group žiadaných osem miliónov, nie je známe. Jaduš totiž odmietol zverejniť ich písomnú požiadavku, nepovedal ani, kedy žiadosť prišla.Podľa zmluvy by ich však malo Slovensko Interblue Group pripísať na účet do konca roka, ak si garážová firma v žiadosti nestanovila iný dátum. Podľa výpisu z Národného registra emisných kvót ešte Slovensko tento rok nepreviedlo žiadne emisné kredity AAU.

Možno ich už majú

S peniazmi - 66 miliónmi eur - z predaja emisných kvót pritom počíta aj štátny rozpočet na budúci rok.Za osem miliónov ton by sme mali zinkasovať 40,4 milióna eur. Jednu tonu exminister Chrbet za SNS predal dílerovi za 5,05 eura. Jaduš hovoril o tom, že máme nárok na 5,05 eura s eurovým bonusom. Mýli sa. Dodatok k zmluve o eurovom bonuse sa totiž vzťahuje len na prvých 15 miliónov ton. A ani za tieto sme ešte bonus nedostali.„Pred nami je otázka získania 15 miliónov eur," povedal Jaduš.

Interblue Group má pritom nárok ešte na 27 miliónov ton emisných kvót. A to hlavne vďaka tomu, že zmluva je stále platná. Nepodarilo sa ju zrušiť ani dočasnému ministrovi Dušanovi Čaplovičovi. „Urobili sme si právnu analýzu zmluvy. Je zrejmé, že sa vypovedať jednoducho nedá," povedal Jaduš s tým, že sa snažia s Interblue dohodnúť na vzájomnom odstúpení od zmluvy. Rokujú o tom s konateľkou Janou Lütkenovou.

K pravým majiteľom sa zatiaľ nikomu dopátrať nepodarilo.

Boli či neboli?

Podľa poslancov je do kauzy predaja emisných kvót zainteresovaný vládny Smer. Netvrdia to len opoziční, ale aj koaličný poslanec.„Pán Chrbet povedal, že vie zabezpečiť zrušenie zmluvy. Tak ja si myslím, že to má vypovedajúcu hodnotu," odpovedal poslanec za HZDS Miroslav Jureňa na otázku, čo si myslí o informáciách, že by celý škandál mohol viesť k osobe premiéra Fica. Možné prepojenie garážovej firmy na vládny Smer a premiéra Fica Čaplovič odmietol.

Počas prieskumu vyplávalo na povrch aj to, že dokumenty ohľadom vyjednávania so spoločnosťou Inter〜blue Group ešte pred podpísaním zmluvy buď nikdy neexistovali, alebo zmizli. „Na ministerstve nevedia nájsť dokumenty, ako sa vlastne uzavrel kontrakt s Interblue Group," odhalil zistenia z prieskumu poslanec Pavol Frešo (SDKÚ). Čaplovič tvrdí, že sa v prvých dňoch jeho pôsobenia na ministerstve životného prostredia niektoré dokumenty „zrejme stratili a mohli sa aj skartovať".

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 261
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 950
  3. Moskva alebo Petrohrad? 4 629
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 322
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 557
  6. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 2 189
  7. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 2 183
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 723
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 617
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 191

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Filmár: To, čo sa deje v lesoch, presiahlo únosnú mieru

Zmenu už žiadajú tisíce ľudí.

KOMENTÁRE

O ozajstných hlupákoch. Bez mien, všeobecne

Vždy bol na smiech, čo však, neznamená, že by sme sa ho nemali báť.

Neprehliadnite tiež

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.

Siemens plánuje zrušiť takmer sedemtisíc pracovných miest na celom svete

Spoločnosť Siemens konštatovala, že zisk z produkcie elektriny a plynu prudko klesol.

Fico ustupuje pekárom pri nočnej práci, najsilnejší je Babiš

Na Slovensku pracuje v noci štvrť milióna ľudí.

Fico žiada Kisku, aby zaplatil milión za používanie vládneho lietadla

Fico sa na konci tlačovej konferencie pustil do prezidenta Andreja Kisku.