SkyToll sa vraj prerátal, Vážny mu chce pomôcť

Prevádzkovateľovi mýta – SkyToll – hrozí podľa ministra dopravy strata: mýtny systém vyjde drahšie, ako kalkuloval.

BRATISLAVA. Víťaz mýtneho tendra zrejme neodhadol, koľko ho budú stáť takzvané palubné jednotky. Tie má mať od budúceho roka každé auto nad 3,5 tony, aby sa dalo vypočítať, akú vzdialenosť a na akých cestách prešlo, a teda aké mýto má platiť. Vyplýva to zo slov ministra dopravy Ľubomíra Vážneho.

Náš mýtny systém je totiž svetový unikát a z toho vyplynula vyššia cena za palubné jednotky, tvrdí Vážny. Riešenia sú dve: „Môžeme zvýšiť zálohu za jednotky, alebo pripustíme takzvaný prenájom jednotky," povedal minister.

Pôvodne sa počítalo s tým, že dopravca zaplatí za palubnú jednotku zálohu, a to maximálne 50 eur. To je napísané aj v zmluve medzi SkyTollom a Národnou diaľničnou spoločnosťou. Ďalšie nenávratné platby sa začali spomínať až v mýtnom poriadku, ktorý v októbri vydal rezort dopravy.

Zmeny by mali motivovať dopravcov, aby vracali naspäť palubné jednotky, keď ich nepotrebujú. Cena palubnej jednotky je vraj asi 300 eur a záloha len 50 eur. „Tam sú skutočné straty koncesionára. Zamýšľame sa, ako ich vyriešiť," povedal Vážny.

Vážny pritom tvrdí, že SkyToll nedostane za mýto viac ako má napísané v zmluve, a to je 852 miliónov eur. Prípadné dodatočné príjmy, ktoré sa za palubné jednotky vyzbierajú, vraj majú ísť štátu a nie SkyTollu. Riaditeľ žilinského Výskumného ústavu dopravného Ľubomír Palčák predpokladá, že problém súvisí s dopravcami, ktorí na slovenské cesty chodia zriedkavo.

Aj keď prejdú cez naše cesty iba raz ročne, jednotku si radšej nechajú, aby sa vyhli „tortúram" pri ďalšej ceste. Palubných jednotiek bude podľa Palčáka treba určite viac, ako hovorí odhad počtu registrovaných nákladných áut na rok 2009 v mýtnej zmluve. Tam sa uvádza číslo 80 tisíc.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  6. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  9. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  10. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 543
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 6 354
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 6 193
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 147
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 043
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 619
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 685
  8. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 183
  9. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 3 795
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 2 791

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Fico pridáva zamestnancom, zaplatia to firmy. Pozrite sa, aké výhody majú ľudia získať

Príplatky za cestovanie za prácou či vyššia minimálna mzda.

DOMOV

Hladiny riek stúpajú, problémy majú na Kysuciach aj v Liptove

Tretí povodňový stupeň platí vo viacerých obciach.

Neprehliadnite tiež

Rozvoju regiónov bráni vzdelávací systém či slabá dopravná infraštruktúra

Slovensko patrí medzi štáty OECD s najväčšími regionálnymi rozdielmi vo výške príjmov a v miere nezamestnanosti.

Analytik: Hotovosť by mala zostať medzi nami aj pre zachovanie súkromia

Ak sa v EÚ prestanú vyrábať 500-eurové bankovky, sporitelia podľa analytika pôjdu do banky a svoje úspory v miliónoch si odnesú v taške.

Posledná uránová baňa v strednej Európe definitívne ukončila ťažbu

Zásoby uránu v Rožnej boli objavené v roku 1956 a o rok neskôr sa tam začala ťažba.

Sinn: Za americké ekonomické problémy môže Wall Street a nie Nemecko

Podľa Sinna sú v pozadí slabšieho eura dva dôvody.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop