Japonské automobilky ťahá dopredu veľký dopyt v Číne

Japonské automobilky zažívajú výrobný boom v Číne, pričom Toyota, Honda a Nissan tu zaznamenali v septembri nové rekordy. To je ďalší signál, že japonský automobilový priemysel sa začína zotavovať.

TOKIO.

Výroba Honda Motor dosiahla v septembri nový rekord v Číne a celej Ázii, aj keď výroba mimo Ázie posledný rok klesá. Druhá najväčšia japonská automobilka vyrobila v septembri v Číne 60.741 vozidiel, čo je o 20 % viac než v rovnakom období vlani. Globálna produkcia Hondy však klesla o 16,6 % na 300.742 áut.

Toyota Motor v septembri vyrobila v Číne 64.880 automobilov. To je o 37 % viac ako v septembri 2008. Nissan Motor tiež stanovil s 55.174 vyrobenými autami, čo je v medziročnom porovnaní o 62,9 % viac, nový produkčný septembrový rekord.

Mazda Motor v septembri 2009 medziročne takmer zdvojnásobila svoju čínsku výrobu na 14.566 vozidiel a produkcia Mitsubishi Motors vyskočila o 56 % na Taiwane a štvornásobne sa zvýšila v Číne.

Honda v utorok oznámila nečakane vysoký zisk a zvýšila prognózu zisku na fiškálny rok 2009/10, ktorý sa skončí 31. marca 2010, na 155 miliárd JPY (1,13 miliardy eur). To je o 13 % viac než v predchádzajúcom fiškálnom roku.

Analytici preto predpokladajú, že aj ostatné japonské automobilky ohlásia podobné pozitívne hospodárske výsledky podporené predovšetkým vysokým dopytom v Číne a na ostatných rozvíjajúcich sa trhoch.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  3. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  4. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  7. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  8. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  9. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  10. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 568
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 509
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 494
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 724
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 545
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 931
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 946
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 385
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 935
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 473

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Mika svoju kapacitu podľa SNS vyčerpal. Nahradiť by ho mohol Rezník

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

Neprehliadnite tiež

Po Trumpovej dcére chcú Číňania pomenovať obrúsky aj alkohol

Ivanka Trumpová zaujala čínske firmy, keď navštívila čínsku ambasádu vo Washingtone.

Kmotrík sa posilňuje v susednom Česku. Kúpil tretiu najväčšiu sieť trafík

Za väčšinový podiel v tarfikovej sieti Valmont zaplatil približne 22 miliónov eur. V súťaži sa stretol so štyrmi uchádzačmi

Fico chce potraviny, aké majú v Rakúsku, navrhuje summit V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop