Týždenník Trend už nebude na webe zadarmo

Aktuálne texty týždenníka budú prístupné len predplatiteľom týždenníka alebo návštevníkom etrend.sk, ktorí si zaplatia špeciálny prístup.

Týždenník TREND od budúceho roka nebude na webe zadarmo. Oznámil to dnes vydavateľ týždenníka TREND s tým, že aktuálne texty týždenníka budú prístupné len predplatiteľom týždenníka alebo návštevníkom etrend.sk, ktorí si zaplatia špeciálny prístup.

„TREND Holding tak reaguje na aktuálny vývoj na mediálnom trhu vo svete i na Slovensku a jeho cieľom je podporiť motiváciu k objednávaniu predplatného týždenníka TREND," uviedol konateľ TREND Holdingu Oliver Brunovský.

K spoplatneniu časti obsahu pristúpil pred dvoma týždňami aj britský Economist. Ten pre náhodných návštevníkov zavrel aktuálne vydanie týždenníka a texty staršie ako tri mesiace. TREND naopak necháva otvorený prístup k textom starším ako mesiac, čím si jeho web výrazne nezhorší pozíciu pre návštevníkov prichádzajúcich po ekonomické informácie cez vyhľadávače.

Nie všetko bude spoplatnené

Podobne ako TREND rieši vzťah webu a tlačeného vydania na Slovensku aj týždenník .týždeň. Ten ani v minulosti nezverejňoval obsah tlačeného vydania bezplatne na webe, v súčasnosti ťahajú návštevnosť stránky tyzden.com blogy a videopríspevky.

Bezplatné ostanú na etrende aj po januári služby mediálne.sk, fwd.sk či trendreality.sk.

"Primárnym záujmom spoplatnenia nie je presviedčať čitateľov, aby si kupovali časopis v on-line prevedení. Ide skôr o symbolický akt, ktorý komunikuje, že týždenník TREND nie je zadarmo," vysvetľuje na svojom blogu šéfredaktor Etrendu Patrik Garaj.

Podporiť tlač

Cenu webového prístupu ešte vydavateľ neoznámil. Uvažuje aj o forme, že by predával prístup nielen časový ale aj podľa počtu stiahnutých textov. "Najprv si ale budeme musieť byť istí, že náklady na takúto službu neprevýšia výnosy," povedal riaditeľ ETrendu Juraj Javorský. S dodatkom, že hlavným cieľom zmeny je podporiť tlačené vydanie, nie vytvárať výnosy z predaja obsahu na webe.

Web TRENDU navštívilo podľa brandžového AIM Monitoru v septembri približne 280-tisíc takzvaných reálnych užívateľov, čo je približne toľko ako chodí mesačne na sekciu Ekonomika portálu sme.sk. Web týždňa mal v septembri návštevnosť okolo 55-tisíc ľudí.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 633
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 276
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 532
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 6 820
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 073
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 962
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 949
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 497
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 493
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 463

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Inštruktor lyžovania: Ľudia často preceňujú svoje sily

Vlado Zboja je tréner a medzinárodný horský vodca. Zdolal napríklad aj Everest, na Kubínskej holi vedie školu lyžovania.

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

DOMOV

Úrazov na svahoch je viac, v Jasnej chcú rozšíriť zjazdovku

Záchranári zaznamenali viac ako 1 400 úrazov na lyžiarskych svahoch.

Neprehliadnite tiež

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop