Termín výstavby Metropolisu je podľa Korčeka nereálny

Plánovaný termín prvej etapy výstavby nového centra zábavy a oddychu Metropolis v Bratislave nie je podľa námestníka primátora Tomáša Korčeka reálny.

(Zdroj: VIZUALIZÁCIA – TRIGRANIT)

BRATISLAVA. Investor totiž pri nedávnej prezentácii projektu, ktorý by mal ponúkať aj hry a hazard, spomínal koniec roka 2010.

"Vidím to ako veľmi nepravdepodobné," povedal pre agentúru SITA Korček. Prípadná výstavba je podmienená zmenou platného územného plánu mesta. Na obstaranie jeho zmien a doplnkov je zároveň nevyhnutná urbanistická štúdia, zámer je zatiaľ "len" vo forme zadania.

Poslanci v decembri zobrali na vedomie informáciu o obstaraní zmien a doplnkov. Obstaráva sa druhý balík, prvý sa týkal prednostne projektu prepájania železničných koridorov TEN-T 17. Druhé zmeny a doplnky územného plánu by sa mohli dostať pred mestských poslancov v máji 2010.

"Až potom sa môže pristúpiť k obstaraniu ďalších zmien a doplnkov. Musí byť ale hotová štúdia, na základe ktorej by sa robili," doplnil Korček. Vypracovanú štúdiu by mali poslanci zobrať na vedomie. Celý legislatívny proces je podľa námestníka veľmi zdĺhavý.

To, že zámer investora je "len na začiatku" potvrdil aj hovorca mestskej časti Petržalka Ľubomír Andrassy. Plánované centrum spadá do katastra Petržalky a Jaroviec, stavebné veci bude mať na starosti petržalský stavebný úrad. "Čaká nás ešte dlhá cesta posudzovania," uviedol Andrassy. Odpoveď na to, ako by malo celé centrum vyzerať, by mala dať spomínaná urbanistická štúdia. Vyjadrovať k nej sa budú podľa hovorcu nielen odborníci z úradu, ale aj miestni poslanci.

Hovorca zároveň upozorňuje, že dotknutým územím vedú dôležité inžinierske siete, sú tam aj ochranné pásma. "Keďže sa očakáva viac ako päť miliónov ľudí, dá sa očakávať, že si miestna samospráva vyžiada aj dopravnú štúdiu," doplnil Andrassy. Tá by mala podrobnejšie riešiť parkovanie a dopravu.

"Keď dovtedy neumriem, chcem vidieť garážové domy pre 12-tisíc áut a chcem vidieť cesty postavené na vlastné náklady," povedala na poslednom mestskom zastupiteľstve k tejto téme poslankyňa Marta Černá (bez politickej príslušnosti).

Metropolis by mal podľa predstáv investora vyrásť na 30-hektárovom pozemku medzi Petržalskou a Jarovcami, na križovatke diaľnic D2 a D4. V rámci projektu sa počíta okrem kasín aj s hotelmi, kongresovými centrami, golfom či akvaparkom. Investície sa odhadujú na 1,5 mld. eur.

Odhaduje sa, že nové centrum by malo priniesť na daniach okolo 600 mil. eur, navštíviť by ho údajne mohlo viac ako päť miliónov ľudí ročne. Výstavbu takéhoto centra privítal aj minister financií Ján Počiatek. Mesto je podľa Korčeka zasa sklamané, že navrhovateľ takejto veľkej investície ho zatiaľ oficiálne neoslovil s prezentáciou. "Aby sme aj na pôde mesta diskutovali, či Bratislava chce mať takéto megakasíno na svojom území," dodal Korček.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  2. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  5. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  6. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  7. Modern luxury next to the Blue Church
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  9. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  10. Moskva alebo Petrohrad?
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 755
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 096
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 948
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 108
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 465
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 380
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 279
  8. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 269
  9. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 122
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 107

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

DOMOV

Dobré ráno: My sme les? Kto v spore o slovenské lesy klame

Kultúrny súboj sa najnovšie vedie o lesy.

EKONOMIKA

Peugeot prehodnotil plány, v Trnave chce vyrábať inovatívny model

PSA na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Neprehliadnite tiež

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Štátnym a verejným zamestnancom zvýšia platy takmer o päť percent

Zvyšovanie platov obíde pedagogických pracovníkov.

Finančný výbor schválil niekoľko zmien v novele zákona o dani z príjmov

Jednou zo zmien je, že kritériom pre určenie daňovej rezidencie fyzickej osoby bude bydlisko.