NEW YORK. Uviedla to v týchto dňoch spoločnosť pre prieskum trhu s luxusným tovarom Unity Marketing.
Podľa prieskumu, ktorý firma uskutočnila medzi 1067 spotrebiteľmi s priemernými ročnými príjmami nad 228.800 USD (153.877 eur), sa ich výdavky v období od júla do konca septembra zvýšili na 18.826 USD na jedného, zatiaľ čo v predchádzajúcich troch mesiacoch to bolo zhruba 14.554 USD. Je to výrazný obrat, keď v 2. štvrťroku oproti prvému sa ich výdavky znížili o 3,2 %.
"Rast výdavkov na luxusný tovar potiahla medzi boháčmi skupina s najvyššími príjmami v tejto kategórii, to znamená od 250.000 USD ročne," povedala prezidentka Unity Marketing Pam Danzingerová. Ako dodala, boháči najviac míňali na vybavenie domácností, cestovanie a reštauračné služby.
"Bez diskusie, výsledky 3. štvrťroka sú pre sektor výrobcov a predajcov luxusného tovaru veľmi dobrou správou," povedala Danzingerová. "Viacerí spotrebitelia s vysokými príjmami sa po tom, čo takmer rok stáli bokom, vrátili na trh," dodala. Nevýhodou tohto sektora podľa nej však je, že nádejných zákazníkov je veľmi málo, iba približne 2,5 milióna amerických domácností. Očakáva tak boj na trhu o získanie ich pozornosti.
Informovala o tom agentúra Bloomberg.
(1 EUR = 1,4869 USD)