V piatok začali stavať ďalších päť úsekov diaľnice D1

VRÚTKY/DUBNÁ SKALA 18. októbra (SITA) - Za slávnostného poklepania základného kameňa premiérom Robertom Ficom a ministrom dopravy Ľubomírom Vážnym pri ústí zakonzervovaného tunela Višňové-Dubná skala ...

VRÚTKY/DUBNÁ SKALA. Za slávnostného poklepania základného kameňa premiérom Robertom Ficom a ministrom dopravy Ľubomírom Vážnym pri ústí zakonzervovaného tunela Višňové-Dubná skala sa v piatok začala výstavba ďalších 75 kilometrov diaľnice D1/E50. Päť úsekov od Dubnej skaly pri Vrútkach až po Sviniu v okrese Prešov bude financovaných prostredníctvom verejno-súkromného sektora, takzvaných PPP projektov. Investičné náklady na 75 kilometrov diaľnice, ktorej súčasťou budú aj štyri tunely a 106 mostov, odhadol premiér Fico na 2,1 mld. eur. Minister Vážny doplnil, že za 30 rokov splácania zaplatí štát za výstavbu, prevádzku aj údržbu týchto piatich úsekov približne 4,2 mld. eur. Dokončenie úsekov odhadol minister Vážny na obdobie 2 až 2,5 roka.

Ako Fico ďalej vysvetlil, tento piatok sa na 25 kilometroch začínajú prípravné stavebné práce s celkovými nákladmi 17,8 mil. eur, súčasťou prác bude odstraňovanie vegetácie a dodatočný geologický a archeologický prieskum. Pre spustenie prípravných prác sa rozhodli aj na základe už podpísanej koncesnej zmluvy s bankami. Finančné uzatvorenie tohto PPP projektu odhaduje premiér na polovicu februára 2010, kedy by sa mali definitívne podpísať zmluvy s bankami, potom sa môže aj reálne začať stavať. Zo subjektov verejno-súkromného sektora, ktoré sa zapoja do tohto PPP projektu, Fico spomenul Európsku investičnú banku, ktorá uvoľní na projekt približne 1 mld. eur a Európsku banku pre obnovu a rozvoj, tá uvoľní 250 mil. eur.

Práce na náročných úsekoch tunelov v okolí Žiliny, ktorých súčasťou je aj najdlhší osemkilometrový tunel Višňové-Dubná skala, by sa podľa Fica mali rozbehnúť v máji 2010, kedy očakáva finančné uzatvorenie projektu. Podpis koncesnej zmluvy je dohodnutý už na 5. novembra. Minister Vážny odhadol investičné náklady tohto 27 kilometrov dlhého a geograficky najnáročnejšieho úseku na 1,9 mld. eur, čas výstavby by nemal presiahnuť 3,5 až 4 roky.

Diaľnica D1 medzi Bratislavou a Košicami by podľa Vážneho mala byť dokončená bez tunelových úsekov v roku 2012 a spolu s tunelmi v roku 2014 a to v súvislosti s realizáciou dvoch balíkov projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP) na úsekoch D1 medzi Martinom a Prešovom a Žilinou a Martinom.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 302
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 018
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 913
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 249
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 461
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 602
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 275
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 484
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 759
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 607

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop