BRATISLAVA. Zdá sa vám parfum značky Bruno Banani príliš drahý? Za polovicu si môžete na Post shope objednať namiesto neho Bruni Banal. To je len jedna zo „značiek" imitujúcich známe parfumy, ktoré ponúka štátna Slovenská pošta na svojej stránke Post shop.
Predaj na pošte
Slovenská pošta ponúka svojim klientom možnosť kúpy tovarov priamo v pobočkách alebo cez stránku Post shop. Ich „obchod na pošte" je podľa hovorcu Juraja Danielisa určený najmä pre ľudí s nižšími príjmami. Pre cieľovú skupinu je upravený aj sortiment. Ponuka je široká - elekrotechnika, kancelárske potreby, knihy, káva či kozmetika.
Pošta nepredáva len svoje produkty, ale aj výrobky iných firiem. Od dodávateľov odkúpi tovar za výhodnejšie ceny a následne ho ponúkne svojim klientom. Tento obchod je výhodný: v minulom roku pošte priniesol 21,88 milióna eur. V roku 2007 13,56 milióna, informoval Danielis. O predaj na pošte sa môže podľa neho uchádzať každý, ak bude ponuka zaujímavá pre cieľovú skupinu, vyhovejú jej.
Napodobeniny sú žiadané
Medzi napodobeninami značkových voňaviek v ponuke Slovenskej pošty nájdete napríklad Bluss Sensible. Parfum je takmer na nerozoznanie od značky Hugo Boss. Voňavka Esscade napodobuje značku Escada. O napodobeninách vie aj pošta: „Nie je tým porušený žiadny zákon a tento tovar zodpovedá kúpnej sile cieľovej skupiny. Z nášho pohľadu nie je podstatné, či sa názov podobá, alebo nepodobá známym značkám - stále ide o lacnú voňavku," povedal Danielis.
Aj napriek tomu pošta zvažuje ich stiahnutie. Dôvodom je jej dobrý imidž. „Diskusia o vhodnosti týchto tovarov je pre nás dilemou. Výnosy z jeho predaja sú totiž veľmi zaujímavé," povedal Danielis.