FRANKFURT. Nemecký výrobca luxusných automobilov BMW evidoval v septembri prvý rast predaja v súčasnom roku, pričom podľa očakávaní spoločnosti by mal tento trend pokračovať aj počas najbližších mesiacov.
Dodávky značiek BMW, Mini a Rolls-Royce sa v porovnaní so septembrom minulého roka zvýšili o 0,7 % na 122 354 kusov. V období od začiatku roka sa však predaj vozidiel skupiny znížil medziročne o 15,7 % na 939 600 automobilov.
"Som opatrne optimistický, že počas najbližších mesiacov dosiahneme opäť rast predaja a zostaneme v tomto roku hlavným medzinárodným dodávateľom prémiových automobilov", uviedol riaditeľ predaja spoločnosti Ian Robertson.
V súčasnom roku neočakáva BMW dosiahnutie minuloročnej úrovne predaja, počíta s poklesom na úrovni 10 až 15 %. Ako vyplýva z výsledkov, predaj značky Mini sa v septembri zvýšil medziročne o 9,5 %, zatiaľ čo automobilov BMW sa predalo o 1,2 % menej.
Potenciálni záujemcovia o Rolls-Royce vyčkávajú na uvedenie nového modelu, jeho predaj sa preto znížil o 60 %.
Najväčší rast predaja zaznamenala spoločnosť na brazílskom trhu, kde dosiahol 132 %, v Indii 47 %, zatiaľ čo v Číne predaj posilnil o 35 %.