Založili Interblue Group Europe

Američania pri pátraní po majiteľoch Interblue budú musieť asi spolupracovať so Švajčiarmi.

Jana Lütken založila novú Interblue Group, s dodatkom Europe. Jej sídlo je vo švajčiarskom Zugu.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – www.sxc.hu)

Záhadní majitelia Interblue Group sa presúvajú do Európy. Vo Švajčiarsku založila konateľka spoločnosti Jana Lütken akciovku Interblue Group Europe.

BRATISLAVA. Garážovú firmu Interblue Group, ktorá kúpila slovenské emisné kvóty, jej konateľka Jana Lütken presúva do Európy. Podľa švajčiarskeho obchodného registra novú firmu - Interblue Group Europe - Lütken zaregistrovala ako medzinárodného obchodníka s energetickými produktmi len pred dvomi týždňami.

Zastupujúci minister životného prostredia Dušan Čaplovič na túto novú informáciu včera zareagoval takto: „Pre podpredsedu vlády nie je dôležitý vznik tejto spoločnosti. Preto to nebude komentovať," odkázal jeho hovorca Michal Kaliňák.

Pravý dôvod vzniku európskej Interblue Group bude záhadou, až kým sa jej utajovaní vlastníci neprejavia.
„Vznik európskej Interblue určite súvisí s nejakým podnikateľským zámerom. Ťažko však povedať, s akým," hovorí advokát Radovan Pala.

Ak by chcela Lütken zatvoriť firmu v USA v štáte Washington, mohla by previesť práva na slovenské emisné kvóty na Interblue Group Europe. Musela by však o to požiadať Čaploviča.

O pôvodnú Interblue Group sa už podľa informácií z kuloárov začali zaujímať americké vyšetrovacie orgány FBI. Založením novej Interblue Group vo Švajčiarsku by mohli majitelia skomplikovať snahy amerických agentov o zistenie ich totožnosti.

„Ak neboli dobre skrytí vlastníci, ako prvé by som previedol podiely na spoločnosť, kde sa ťažko zisťujú majitelia," povedal Pala.

Je to trust

Pozadie viacerých Lütkenovej obchodov vedie do Čiech a na Slovensko, odkiaľ pravdepodobne pocházajú aj záhadní majitelia Interblue Group.

Podľa jej bývalého spolukonateľa z firmy Splendind Spa Group - Žilinčana Martina Mitra - sa k Lütkenovej dá dostať aj prostredníctvom istého Slováka. Odmieta ho však menovať.

„Nie je to fér voči tomu, koho by som menoval. Je to schválne tak urobené, aby to bolo v rámci dohôd. To je trust. Nechcem mať nejaké konflikty," vysvetľoval pozadie svojho pôsobenia v Lütkenovej firme Mitro.
Mitro osobne Lütkenovú nepozná, komunikoval s ňou práve cez svojho slovenského známeho.

Či sa s Lütkenovou stretol zoči-voči aspoň zástupca nášho ministerstva životného prostredia, ostáva tiež nezodpovedanou otázkou. Rokovať s Lütkenovou o spôsobe ukončenia kontroverznej emisnej zmluvy má štátny tajomník ministerstva životného prostredia za Smer Miloslav Šebek. Do uzávierky novín sa nám s ním však nepodarilo spojiť.

Zastupujúci minister Čaplovič tiež stále odmieta hovoriť o podrobnostiach prípadných rokovaní. Neodpovedá ani na otázku, či ministerstvo životného prostredia podniká nejaké kroky s uvoľnenými emisnými kvótami, ktoré Slovensko získalo späť zrušením opcie pre Interblue Group.

Predávajú opäť. Tentoraz Pobaltie

Príklad, ako ich predať, nám však neustále poskytujú úspešnejšie krajiny. Včera predali svoje emisné kredity Lotyši japonskej štátnej agentúre Nedo. Ide síce o veľmi malé množstvo, len 1,5 milióna kreditov, ale je to už ich štvrtý obchod. Pred mesiacom si od nich kúpili päť miliónov emisných kreditov Španieli, v apríli dva milióny Rakúšania a v marci tri milióny Holanďania. V blízkej budúcnosti by chceli Lotyši podľa servera pointcarbon.com predať ďalšie kvóty.

Od prvého uskutočneného obchodu v minulom roku už viac ako 125 miliónov emisných kreditov z rôznych krajín zmenilo majiteľa, okrem našich 15 miliónov ton, predali už 60 miliónov Česi, ďalšie emisné kredity predávali aj Maďari či Poliaci.

Všetci predali dvojnásobne drahšie ako my. Česi predávali tonu za viac ako 10 eur, Maďari dokonca za viac ako 13 eur. Slovensko tak stratilo na obchode približne 75 miliónov eur. Pričom majitelia Interblue Group nám stále dlhujú 15­miliónový bonus za spustenie zatepľovacieho programu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  6. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  7. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  3. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  5. Od septembra opäť po starom
  6. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  7. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  8. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  9. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  10. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 988
  2. Od septembra opäť po starom 5 946
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 711
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 3 157
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 835
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 739
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 197
  8. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 130
  9. Ako sme jazdili v socializme 1 091
  10. Leto nekončí! 1 039

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Odchod z koalície? Názory sú pol na pol, hovorí poslanec SNS

Fico ustúpil Dankovi a vláda v stredu nerokovala. Mandát premiéra do Salzburgu ministri nakoniec odsúhlasili na diaľku, Fico neprišiel na ohlásenú tlačovú besedu.

KOMENTÁRE

Fico môže stratiť viac než Danko

V prípade vabanku môže Smer stratiť viac než SNS. Už teraz má preň kauza nepríjemné dôsledky.

KOMENTÁRE

Podomový šmejd s jadrom Únie

Žiadna „super EÚ“ s jedným pevným jadrom sa nechystá.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen hľadá v Bratislave stovky ľudí, pripúšťa aj nábor cudzincov

V automobilovom závode by mohlo do konca roka pracovať takmer 14-tisíc ľudí.

Volkswagen vyrobil o tisíce áut menej. Aké sú škody po štrajku

Slovenské automobilové závody podľa analytika opäť prekonajú ročný výrobný rekord, napriek štrajku vo Volkswagene.

Obchvat Ružomberka: už mal byť hotový, nakoniec bude meškať roky

Úsek D1 medzi Hubovou a Ivachnovou, ktorého súčasťou je aj obchvat mesta s 27-tisíc obyvateľmi, plánujú dokončiť až v roku 2021.

Babiš má prísť o eurofondy, znie z europarlamentu

Politici si musia vybrať, či budú sedieť vo vláde, alebo budú ich firmy čerpať eurofondy, tvrdí nemecká europoslankyňa.