BRATISLAVA. Vláda predmetný návrh schválila 9. septembra tohto roku.
Materiál nepodporil iba jeden opozičný poslanec Stanislav Janiš (SDKÚ-DS). Podľa jeho slov sa tak iba presúva hospodárenie a správa letiska spod drobnohľadu médií. Mestá a obce nie sú totiž podľa neho natoľko sledované médiami ako vláda.
Bývalý šéf rezortu dopravy Pavol Prokopovič (SDKÚ-DS), ktorý sa pri hlasovaní zdržal, podotkol, že cíti v návrhu "isté disproporcie". Štát by mal mať podľa neho záruky rozvoja od mesta Piešťany i Trnavského samosprávneho kraja v podobe koncepcie, ktorá by mala byť podložená aj zmluvami.
"Záruky, ako sa bude piešťanské letisko rozvíjať. Konkrétne zmluvy s investormi alebo zmluvy o budúcich zmluvách na úver od bánk," konštatoval Prokopovič.
Majetková účasť štátu na podnikaní piešťanského letiska má prejsť na už aktuálnych akcionárov letiska TTSK a mesto Piešťany za 2 eurá. Podiel štátu tvorí 22,14 % základného imania (ZI) firmy. ZI akciovej spoločnosti je 22,74 milióna eur.
Akcionármi letiska sú SR v zastúpení rezortu dopravy, pôšt a telekomunikácií s 22,14-% majetkovým podielom, Trnavský samosprávny kraj s 56,37 % a mesto Piešťany s 21,49-% podielom na majetku.
Na Trnavský samosprávny kraj bude prevedených 10 akcií s menovitou hodnotou jednej akcie 331.939,18 eura, 9 akcií s hodnotou jednej akcie 33.193,91 eura a 680 akcií s menovitou hodnotou jednej akcie 33,19 eura. To by malo predstavovať spolu 16,01 % ZI spoločnosti za kúpnu cenu 1 euro.
Na mesto Piešťany budú prevedené tri akcie s menovitou hodnotou jednej akcie 331.939,18 eura a 12 akcií s hodnotou jednej akcie 33.193,91 eura, čo predstavuje spolu 6,13 % ZI letiska. Odkupná cena je tiež 1 euro.