Predaj áut v USA sa prepadol o 41 percent

Predaj áut v USA v septembri 2009 po skončení šrotovného prudko klesol. Podľa najnovších údajov sa odbyt osobných a ľahkých ...

DETROIT. Predaj áut v USA v septembri 2009 po skončení šrotovného prudko klesol. Podľa najnovších údajov sa odbyt osobných a ľahkých nákladných áut v Spojených štátoch minulý mesiac prepadol medziročne o 41 %.

Najväčší pokles predaja zaznamenali koncerny General Motors (GM) a Chrysler, zatiaľ čo odbyt Fordu, "najzdravšej" z trojice detroitských automobiliek, sa znížil menej.

Jedine kórejský Hyundai zaznamenal minulý mesiac na americkom trhu rast predaja, medziročne o 27 %.

Septembrové čísla ukazujú, že americký trh sa prepadol späť na úroveň, ktorú mal pred zavedením šrotovného. Štátny príspevok na kúpu nového auta výmenou za staré pomohol v lete zvýšiť predaj vozidiel v USA takmer o 700.000 áut. Financie od vlády sa vyčerpali 24. augusta. Veľké zľavy prilákali do predajní množstvo ľudí, ktorí by inak s kúpou nového auta ešte počkali.

GM aj Ford odhadujú, že utlmenie predaja vozidiel v USA po skončení šrotovného sa prejaví aj v nasledujúcom mesiaci. Odhadujú však, že spolu s oživovaním ekonomiky sa neskôr začne, aj keď len mierne, dvíhať i trh s autami.

Septembrové štatistiky ukázali, že predaj modelov značky Ford v USA klesol o 5,1 %, odbyt GM sa prepadol o 45 % a Chrysler predal o 42 % áut menej ako v septembri 2008.

Ani japonským automobilkám sa minulý mesiac na americkom trhu nedarilo: Toyota v septembri predala v USA o 13 % menej vozidiel ako pred rokom, odbyt Hondy klesol o 20 % a Nissanu o 7 %.

Informovala o tom agentúra AP.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 561
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 152
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 640
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 627
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 914
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 158
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 156
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 145
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 982
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 932

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Čo je nové na SME

Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý. Kandidáti na župana budú odpovedať na vaše otázky

SMEnaživo: Príďte diskutovať s kandidátmi na bratislavského župana.

Neprehliadnite tiež

Volvo Cars natlačí do závodu v Južnej Karolíne miliardu dolárov

Volvo je v poradí tretím veľkým výrobcom áut, ktorý prichádza do Južnej Karolíny.

Čínská Alibaba chce vybudovať globálnu logistickú sieť, investuje miliardy

Alibaba, ktorá patrí k jednej z najhodnotnejších spoločností v Ázii, profituje z pokračujúceho apetítu čínskych spotrebiteľov.

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.