Toyota skontroluje kvôli havárii 3,8 milióna vozidiel

Po smrteľnej nehode vozidla Toyoty v USA sa nachádza japonský koncern pred najväčšou kontrolou svojich automobilov v histórii.

TOKIO. Po smrteľnej nehode vozidla Toyoty v USA sa nachádza japonský koncern pred najväčšou kontrolou svojich automobilov v histórii spoločnosti.

Ak sa potvrdí, že k tragickej nehode pri San Diegu došlo v dôsledku technického nedostatku, Toyota dá preskúmať autoservisom 3,8 milióna automobilov. Má ísť o osem modelov Toyoty.

Mali by sa skontrolovať vozidlá vyrobené za posledných šesť rokov.

Americký minister dopravy Ray LaHood označil záležitosť za naliehavú. Úrady majú správy o 100 nehodách, pri ktorých došlo k zaseknutiu plynového pedálu do rohožky po maximálnom stlačení k podlahe. V dôsledku tejto poruchy došlo k 17 nehodám, pri ktorých zahynulo päť ľudí. Údajne sa plynový pedál zacviká do rohožky, ktorá nebola dostatočne prilepená.

Toyota už požiadala zákazníkov, aby rohožky pred sedadlom vodiča odstránili. Hovorca však dodal, že rohožky nie sú chybné. Američania majú totiž zvyk chrániť si originálne pokrytie podlahy, a preto pôvodné rohožky prekrývajú ďalšími. Druhá vrstva pod nohami vodiča však nebýva správne upevnená.

Kontrolu vozidiel chce Toyota uskutočniť až po skončení oficiálneho vyšetrovania nedávnej nehody Toyoty. Stala sa v auguste pri kalifornskom San Diegu a zahynuli pri nej štyria ľudia. Spolujazdec telefonoval, že sa plynový pedál zasekol a nedá sa s ním pohnúť. Rýchlosť auta sa vraj postupne zvýšila na 190 kilometrov za hodinu.

V Spojených štátoch by sa mali skontrolovať modely Camry, Avalon, Prius, Tacom, Lexus ES350, Tundra, IS250 a IS350.

Japonská agentúra Kjódo uviedla, že Toyota preskúma vozidlá uvedených modelov aj v iných krajinách.

Informoval o tom nemecký denník Die Welt.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 732
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 927
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 110
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 832
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 679
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 445
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 099
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 018
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.