Španielsko žiada predaj Opela v súlade s "podnikateľskými kritériami"

Spor o záchranu Opela stále pokračuje. O jeho predĺženie sa postaral španielsky minister priemyslu Miguel Sebastián, ktorý ...

BRUSEL. Spor o záchranu Opela stále pokračuje. O jeho predĺženie sa postaral španielsky minister priemyslu Miguel Sebastián, ktorý v liste komisárke EÚ pre hospodársku súťaž Neelie Kroesovej napísal, že predaj Opela, nemeckej dcéry amerického koncernu General Motors (GM), by sa mal uskutočniť v súlade s "podnikateľskými kritériami".

O liste zo Španielska informoval britský denník Financial Times. Hovorca Kroesovej dnes v Bruseli povedal, že komisárka pristupuje k požiadavke "veľmi vážne".

Okrem Španielska už predtým proti podmienkach predaja Opela Magne a jej spojencovi ruskej Sberbanke protestovali Belgicko a Veľká Británia. Namietajú, že pri záchrane dcéry GM dostalo hlavnú úlohu Nemecko.

Sebastián poukazuje na to, že vlani v decembri závod Opel v Rüsselsheime potreboval na výrobu vozidla 31,1 hodiny, kým v španielskej Zaragoze boli o 14 hodín rýchlejší. V britských závodoch montovali vozidlo o 23,2 hodiny dlhšie ako Španieli.

Lord Mandelson, ktorý je britským ministrom obchodu, minulý týždeň uviedol, že plán záchrany Opela je drahý a "náchylný na politické zásahy".

Predseda poručenskej rady, ktorá teraz vedie Opel, namietal proti argumentácii španielskeho ministra priemyslu. Klaus Franz povedal, že nemožno porovnávať montáž vozidiel rôznej veľkosti. Podľa neho sa dajú zmontovať tri corsy za ten čas, čo sa zloží jedna Insignia. Prvý model pochádza zo Španielska a druhý z Nemecka.

Informovali o tom agentúra DPA a britský denník Financial Times.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  3. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  7. Rastie nám pokrivená generácia?
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  1. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  2. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  3. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  4. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  5. Detské zúbky sú veda
  6. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 572
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 484
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 289
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 851
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 962
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 337
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 306
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 086
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 032
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 618

Téma: Európska únia


Článok je zaradený aj do ďalších tém Opel

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatíva pre Nemecko skutočnú alternatívu neponúka

Merkelová voľby vyhrala a ostáva mocná. Európa je naozaj vďačná.

DOMOV

Aké stíhačky môžeme a ktoré ponuky sú nereálne?

Rozhodovať sa bude len medzi gripenmi a stíhačkami F-16.

Neprehliadnite tiež

Nečakané zrušenie nájmu hlavnej stanice v Bratislave je správne

Nájomné sa počíta v stovkách tisíc eur, developer bol preto povinný odkryť vlastnícku štruktúru. Neurobil to.

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.