Lety po SkyEurope už konkurenti prebrali

Írsky Ryanair otvorí z Bratislavy nové linky. Spolu s maďarským WizzAirom by mal vyplniť dieru po SkyEurope.

BRATISLAVA. Preplnená odletová hala bratislavského letiska je po krachu SkyEurope Airlines minulosťou. Pomôcť ju opäť zaplniť môžu najmä nízkonákladoví leteckí prepravcovia.

Z dvojky je už jednotka

Otvorenie nových liniek z Bratislavy včera ohlásil írsky Ryanair. Od 25. novembra začne lietať na letisko Beauvais pri Paríži a nahradí tak obľúbenú linku SkyEurope smerujúcu na parížske letisko Orly. Otvorenie niekoľkých liniek ohlásil Ryanair už dávnejšie, v októbri tak začne lietať do britského Liverpoolu a talianskej Bologne. Rím k nim pridá začiatkom novembra. Spolu bude z Bratislavy prevádzkovať 17 liniek.

„V auguste medzi dopravcami dominovala SkyEurope s takmer 87-tisícmi cestujúcich pred Ryanairom, ten prepravil o niečo menej ako 74-tisíc klientov," povedala Dana Madunická, hovorkyňa bratislavského letiska. Po krachu SkyEurope je Ryanair najvýznamnejším prepravcom na bratislavskom letisku. Toto letisko potvrdilo, že po SkyEurope ostali už len tri linky, na ktoré hľadá prepravcu - do Kodane, Istanbulu a Machestru.

Maďarská spoločnosť WizzAir lieta od pondelka na rímske letisko Fiumicino, štyrikrát týždenne. John Stephenson, viceprezident WizzAiru, v rozhovore pre SME povedal, že maďarský prepravca má záujem o slovenský trh, no nekonkretizoval, aké kroky má v pláne. Nevylúčil ani linku Bratislava - Košice.

Dosahy krízy u nás pocítia záujemcovia o lety s českými aerolíniami (ČSA). Zmeny síce nezasiahli linky z Bratislavy a Košíc, dotkli sa však žilinského letiska, kde sa zrušilo päť spojov týždenne. „Zo Žiliny a späť budeme lietať len raz každý pracovný deň," povedala Hana Hejsková, hovorkyňa ČSA. Dnes pritom ČSA lietajú zo Žiliny v pracovných dňoch dvakrát denne.

Trh sa konsoliduje

Ceny leteniek prepravcov budú závisieť od intenzity konkurencie. „Na niektorých trasách môžu zdražieť, ak by boli obsadené len jedným dopravcom," vraví Ondřej Moravanský, analytik spoločnosti Cyrrus. V súčasnom trhovom prostredí však neočakáva veľké nárasty v cenách: „Konkurencia je vysoká a dopyt oslabený."

Podľa analytikov ekonomicky slabšie letecké spoločnosti hľadajú partnerov pre väčší prospech z úspor a na expanziu. „V Európe môžete vidieť napríklad Lufthansu, ktorá absolvovala akvizíciu so spoločnosťou Brussels Airlines a nedávno aj Austrian Airlines. Myslím si, že konsolidačný proces sa neskončil a niekoľko leteckých spoločností stále hľadá partnera," povedala Martina Valenta, analytička leteckej dopravy rakúskej Erste bank.

Takou spoločnosťou sú aj ČSA. „Mali by sa stať súčasťou konsolidačného procesu, ideálne by bolo, keby získali silného strategického partnera," hovorí Václav Novák, predseda dozornej rady ČSA.

Dvaja hlavní záujemcovia o slovenský trh - írsky Ryanair a maďarský WizzAir - o sebe tvrdia, že sú zdravé firmy.

Maďarský prepravca finančné výkazy nezverejňuje, vo vyjadreniach sa odvoláva na dlhodobý rast. Ryanair výkazy zverejňuje, lebo je kótovaný na burze cenných papierov. Tvrdí, že je jedna z najviac zabezpečených firiem na trhu. „Máme dve miliardy eur v rezervnom fonde," tvrdí Daniel de Carvalho, hovorca Ryanairu.

Kliknite - obrázok zväčšíte.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  6. Cíťte sa v priestore príjemne
  7. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  10. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 9 227
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 591
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 530
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 156
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 767
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 498
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 933
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 915
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 977
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 772

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Slovensko ako Švajčiarsko, hotová diaľnica. Politici sľubujú, voliči im veria čoraz menej

Denník SME pred troma mesiacmi spustil projekt Sluby.sme.sk, kde odhaľuje nesplnené sľuby politikov.

KOMENTÁRE

Politici sú tiež len zamestnanci

Sľuby politikov nemôžu mať hodnotu nevkusných predvolebných nálepiek

KOMENTÁRE

Diabol, z ktorého sa zrodil boršč

Nebezpečná invázna rastlina zaplavila Rusko. Skúsenosti s ňou má aj Slovensko.

DOMOV

Plavčan na tlačovej konferencii nehovoril pravdu

Minister povedal, že kritériá boli známe v 2015. Schválené boli o rok neskôr.

Neprehliadnite tiež

Vo Volkswagene začínajú opäť vyjednávať, teraz u špeditérov

Moderné odbory idú vyjednávať vyššie platy aj pre pracovníkov administratívy a špeditérov.

Šéf Applu vraj sľúbil Trumpovi, že postaví v USA tri veľké továrne

Výstavba troch výrobných závodov by bola pre Apple nevídaným rozhodnutím. Firma teraz vlastní len jednu továreň.

Lacnejšie dovolenky a letenky. Česi si užívajú silnú korunu

Lacnejšie sú pre Čechov predovšetkým zájazdy od zahraničných cestovných kancelárií.

Kečup z českého Lidla obsahoval o polovicu menej paradajok, než mal

S privátnou značkou kečupu mal minulý týždeň problém aj Kaufland.