MNICHOV. Preto bude napriek kríze investovať stovky miliónov dolárov do rozšírenia výrobných kapacít v Spojených štátoch a Číne.
"Budúci rast sa zaznamená v prvom rade v Ázii a Amerike," povedal pre nemecký denník Handelsblatt šéf výroby BMW Frank-Peter Arndt. Domnieva sa, že silné oživenie predaja automobilov nastane predovšetkým v Spojených štátoch. Ich trh je už teraz pre mníchovský koncern najvýznamnejší. A jeho podiel ešte vzrastie. V americkom meste Spartanburg (Južná Karolína) teraz realizuje BMW investíciu za 750 miliónov USD (511,67 milióna eur). Závod bude mať už na budúci rok silnú výrobnú kapacitu. Koncern ráta s tým, že ju naplno využije v nasledujúcich rokoch, keď sa predaj osobných automobilov v USA obnoví.
V Spartanburgu vyrobilo BMW vlani 170.000 vozidiel. Kapacita závodu vzrastie na 240.000 vozidiel. Tým sa dosiahne, že výroba a dopyt po vozidlách BMW na tomto trhu budú prakticky v rovnováhe.
Zvýšenie výroby v USA je dôležité hlavne z ekonomického hľadiska. Koncern sa ňou chce brániť proti stratám, ktoré mu vznikajú kolísaním kurzu medzi dolárom a eurom. V minulých rokoch sa v dôsledku spevňovania eura zhoršili výsledky BMW o stovky miliónov eur.
Vedenie BMW nie je spokojné ani s predajom svojich vozidiel v Číne. Zaostávanie za rivalom Audi je ešte stále veľké, hoci sa blýska na lepšie časy. V 1. polroku predal mníchovský koncern 56.000 áut. Tento rok plánoval v krajine odbyt 75.000 vozidiel. BMW vyrobil vlani s čínskym partnerom Brilliance 41.000 automobilov. Arndt uviedol, že s Číňanmi rokuje o rozšírení výroby.
Informoval o tom nemecký denník Handelsblatt.