Ryanair: Či rokujeme s Bratislavou? Rokujeme so stovkou letísk

Kým nezačali mať finančné problémy, o SkyEurope sme nevedeli, tvrdí hovorca írskych nízkonákladových aerolínií.

(Zdroj: SITA)

Rokujeme so stovkou letísk. Našim zákazníkom dávame presne to, čo chcú. Sme verejne obchodovaná spoločnosť, v rezervnom fonde máme dve miliardy eur, tvrdí hovorca Ryanairu Daniel de Carvalho.

BRATISLAVA. Írsky nízkonákladový prepravca Ryanair nenasledoval maďarský WizzAir a neprijal ponuku na rozhovor. Na otázky nám teda odpovedal Daniel de Carvalho, hovorca spoločnosti pre Európu.

Ryanair sa o rokovaniach s bratislavským letiskom vyjadruje opatrne. Či rokuje, nepriznal ale ani nepoprel. „V súčasnosti rokujeme s viac ako sto letiskami, no nemôžeme sa vyjadriť k žiadnemu z týchto rokovaní," hovorí Carvalho. K otázkam, aké linky by do Bratislavy chcel írsky prepravca dostať, sme dostali odpoveď: „Ryanair nemá žiadny komentár ku špekuláciám."

Na rozdiel od maďarských aeroliniek WizzAir sa írska firma netají svojimi finančnými výkazmi. „Áno, zverejňujeme ich," povedal Carvalho. Informácie sú dostupné na stránke prepravcu v sekcii pre investorov, podobne, ako tomu je v prípade leteckej spoločnosti SkyEurope Airlines v konkurze. „Sme verejne obchodovaná spoločnosť," odôvodňuje hovorca. Tvrdí, že Ryanair je jedna z najviac finančne zabezpečených leteckých spoločností. „Máme dve miliardy eur v rezervnom fonde," tvrdí Carvalho.

Postoj k zákazníkom? Hovorí, že im dávajú presne to, čo ich zákazníci chcú. „Najnižšie garantované ceny leteniek bez príplatkov za pohonné hmoty, najmenej stratenej batožiny a najmenej rušení letov v Európe," tvrdí o firme jej hovorca. Podľa neho je Ryanair je jednou z mála existujúcich finančne stabilných leteckých spoločností.

O krachu SkyEurope nebol tak zhovorčivý, ako viceprezidenti WizzAiru, a to napriek tomu, že práve Ryanair sa zapísal do histórie SkyEurope lietadlom s nápisom „Bye Bye SkyEurope". Podľa predstaviteľov firmy, tým vtedy chceli poukázať na zlé hospodárenie na Slovensku registrovaných aeroliniek, no lietadiel s podobným odkazom rôznym prepravcom mal viac. „Zaujímať sme sa začali až v momente, keď začali mať vážne finančné problémy. Do vtedy sme ich naozaj nevnímali," tvrdí o skrachovanej spoločnosti Carvalho.

Podľa hovorcu spoločnosť prežije konsolidáciu v leteckej doprave. „Veríme, že konsolidácia bude pokračovať a počas nasledujúcich troch až štyroch rokov budú len štyri silné letecké spoločnosti v Európe," povedal. Na záver ich aj vymenoval. Podľa neho sa nimi majú stať AirFrance/KLM, Iberia/BA, easyJet a Ryanair.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 238
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 972
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 9 014
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 293
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 244
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 728
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 345
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 546
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 816
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 651

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop