Čínska automobilka chce byť najväčšou na svete

Rýchlorastúca čínska automobilka BYD má ambiciózne plány. Za približne 15 rokov by chcela predbehnúť japonskú Toyotu a ...

ŠANGHAJ. Rýchlorastúca čínska automobilka BYD má ambiciózne plány. Za približne 15 rokov by chcela predbehnúť japonskú Toyotu a dostať sa na čelo rebríčka najväčších automobiliek sveta.

"Je to dlhodobý cieľ našej spoločnosti. Do roku 2015 by sme sa chceli stať najväčším čínskym a do ďalších 10 rokov najväčším svetovým výrobcom áut," povedala dnes členka marketingu firmy BYD Jasmine Huangová v telefonickom rozhovore pre agentúru AP.

"V súčasnosti naše tržby tvorí väčšinou len domáci predaj, no uvažujeme o rozšírení do zahraničia," dodala Huangová, ktorá tak potvrdila informácie zástupcu generálneho manažéra BYD Wanga Ťiang-ťuna pre čínsky denník China Daily.

Podobne ako ďalšie čínske automobilky aj BYD chce v nasledujúcich rokoch preraziť na kľúčových trhoch Európy a USA. Aj keď firma začala s klasickými autami, koncom minulého roka sa stala prvou automobilkou, ktorá spustila sériovú výrobu hybridného automobilu s elektrickým pohonom, ktorý bude možné dobíjať z bežnej zásuvky.

Zatiaľ je otázne, či sa firme podarí pri pokuse o prienik na európske a americké trhy splniť prísne normy kvality a bezpečnosti, ktoré na nich platia.

"BYD pravdepodobne začne vyvážať obmedzený počet vozidiel s cieľom prezentovať svoju značku," povedal automobilový analytik zo spoločnosti CLSA Scott Laprise. "Zatiaľ je to všetko len o reklame a budovaní pozície pre značku na medzinárodných trhoch," dodal.

Firmu BYD, ktorá je kótovaná na burze v Hongkongu, založili v roku 1995, pričom do automobilového sektora vstúpila len v ostatných rokoch. Získala však podporu amerického miliardára Warrena Buffetta, ktorého MidAmerican Energy Holdings, energetická divízia konglomerátu Berkshire Hathaway, kontroluje v spoločnosti BYD 9,9-% podiel.

Automobilka predala za prvých osem mesiacov tohto roka 246.881 áut, čo je o niečo viac ako konkurenčná firma Chery Automobile (240.275 áut). Jej najúspešnejší model, sedan F3, je v tomto roku zatiaľ najpredávanejším modelom v Číne.

Najviac áut na čínskom trhu však vo všeobecnosti predáva americká GM s 814.442 predanými autami len za prvých šesť mesiacov tohto roka. Nasleduje Volkswagen so 652.436 predanými autami, tiež za 1. polrok 2009.

Súčasná najväčšia automobilka na svete z pohľadu objemu predaja, japonská Toyota, predala v roku 2008 takmer 9 miliónov áut, nasledovaná firmou GM s 8,4 milióna predaných áut. BYD očakáva v tomto roku predaj okolo 400.000 vozidiel, no do roku 2025 by ich už chcela predávať viac než 10 miliónov.

Informovala o tom agentúra AP.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 437
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 360
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 360
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 7 000
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 972
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 109
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 008
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 542
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 900
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 561

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Kmotrík sa posilňuje v susednom Česku. Kúpil tretiu najväčšiu sieť trafík

Za väčšinový podiel v tarfikovej sieti Valmont zaplatil približne 22 miliónov eur. V súťaži sa stretol so štyrmi uchádzačmi

Fico chce potraviny, aké majú v Rakúsku, navrhuje summit V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop