Čína bude vyšetrovať dumping hydinových produktov a áut

Netrvalo ani 48 hodín od rozhodnutia Bieleho domu zvýšiť clo na dovoz čínskych pneumatík a Peking odpovedal protiopatrením.

PEKING. Na internetovej stránke ministerstva obchodu sa uvádza, že domáci priemysel požiadal vládu, aby prešetrilo neprípustné praktiky pri podpore dovozu niektorých hydinových produktov a automobilov.

Americké sankcie na dovoz pneumatík vstúpili do platnosti v sobotu, čínske opatrenia platia odo dnes.

Čína varovala, že clo na pneumatiky je nebezpečným protekcionistickým opatrením, ktoré môže mať nepriaznivý účinok na summitom G20, ktorý sa uskutoční koncom mesiaca v americkom Pittsburghu. A môže ovplyvniť aj návštevu prezidenta Baracka Obamu v Číne, ktorá je plánovaná na november tohto roku.

Čínske ministerstvo obchodu nezverejnilo zoznam výhrad proti americkým výrobkom, ani to, ako bude zisťovanie, či nejde o dumpingové ceny amerických výrobkov, alebo či ich producenti nedostávajú subvencie.

USA a Čína, krajiny ktoré majú najväčšiu a tretiu najväčšiu ekonomiku na svete, vedú medzi sebou sériu sporov, v ktorých sa navzájom obviňujú, že obmedzujú druhej strane prístup na svoj trh.

V roku 2004 si obe krajiny navzájom zastavili dovoz hydiny. Opatrenie vstúpilo do života krátko po vzniku epidémie vtáčej chrípky v Ázii. Peking však neskôr zákaz importu zo Spojených štátov zrušil, ale Washington neodpovedal rovnakým opatrením na dovoz čínskej hydiny.

Čína odvtedy doviezla viac ako 4 milióny ton americkej hydiny, najmä nôh a iných častí, ktoré sú v Číne obľúbené.

Svetová obchodná organizácia(WTO) začala vyšetrovať americký zákaz dovozu hydiny z Číny koncom júla. Peking sa sťažoval, že USA zaviedli protekcionistické opatrenia na dovoz hydiny z Číny. USA argumentovali, že ešte stále skúmajú, či čínska hydina je bezpečná pre ľudskú spotrebu.

Minulý mesiac Čína oznámila, že znížila clo na dovoz autodielov. Rozhodnutie prijala po tom, čo nepochodila s odvolaním sa na vedenie WTO o opodstatnenosti svojho rozhodnutia, že zahraniční výrobcovia automobilov v Číne musia kupovať viac ako 40 % autokomponentov na každé vyrobené vozidlo na jej území od domácich výrobcov, alebo budú platiť o 100 % vyššie clo na ne.

Avšak aj USA, EÚ a Kanada argumentovali, že čínska politika vedie výrobcov autokomponentov, aby presúvali výrobu do Číny. To stojí Američanov, Európanov a Kanaďanov pracovné miesta.

Informovali o tom agentúry Reuters a AP.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 698
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 333
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 267
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 7 024
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 049
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 896
  7. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 776
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 491
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 459
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 423

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan začal sezónu klasík druhým miestom, opäť ho zdolal van Avermaet

Belgičan porazil slovenského cyklistu na belgickej klasike Omloop Het Nieuswblad aj minulý rok.

TECH

Civilizáciu Aztékov zničila európska zbraň, nevedeli proti nej bojovať

Za kolapsom rozvinutej juhoamerickej civilizácie môže byť aj pandémia.

DOMOV

Inštruktor lyžovania: Ľudia často preceňujú svoje sily

Vlado Zboja zdolal Everest, na Kubínskej holi vedie školu lyžovania.

Neprehliadnite tiež

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop