Volkswagen investuje v Číne 4 miliardy eur

Nemecká automobilka Volkswagen posilňuje svoju prítomnosť v Ázii po tom, čo schválila 4 mld. eur nových investícií v Číne a zvýšila snahy o začatie produkcie ...

FRANKFURT/HAMBURG. Nemecká automobilka Volkswagen posilňuje svoju prítomnosť v Ázii po tom, čo schválila 4 mld. eur nových investícií v Číne a zvýšila snahy o začatie produkcie automobilov v Malajzii. Podľa vyhlásenia spoločnosti, Volkswagen (VW) použije prostriedky počas roka 2011 na vývoj nových produktov a rast výrobnej kapacity v Číne o ďalších 100 tis. vozidiel. Čína je najdôležitejším zahraničným trhom najväčšej európskej automobilky.

"V Číne budeme v tomto roku rásť značným dvojciferným tempom a v budúcnosti budeme pokračovať, aby sme si zabezpečili vedúcu pozíciu na trhu. Volkswagen Group China je na dobrej ceste, aby splnil svoju stratégiu do roku 2018 zdvojnásobiť ročný predaj na 2 milióny vozidiel skôr, ako sme plánovali," povedal Winfried Vahland, prezident VW pre Čínu. Minulý rok predal Volkswagen v Číne 1,02 mil. áut, takmer toľko ako v Nemecku.

Automobilka VW taktiež informovala o tom, že uvažuje o možnosti vyrábať vozidlá v Malajzii s miestnou automobilkou Proton Holdings. V máji sa Volkswagen dohodol na výrobe vozidiel s miestnym partnerom v Indonézii, čo bolo podľa spoločnosti prvým krokom k expanzii automobilky na trhu ASEAN. Podľa malajzijského denníka Star sa už VW nebude pokúšať získať v Protone podiel, o čo sa pokúšal predtým. Namiesto toho automobilky uvažujú nad výrobou automobilov pre VW v závode Protonu v Tanjung Malime.

VW, ktorý považuje 10-členný región ASEAN za región poskytujúci obrovský rastový potenciál, sa pokúšal dva razy uzavrieť strategickú alianciu s Protonom už od roku 2004, pričom rokovania definitívne skrachovali v novembri 2007. V snahe dostať sa do regiónu iným spôsobom sa rozhodol VW vyrábať modely Touran v Indonézii, keď uzavrel partnerstvo s Indomobil, najväčšou automobilkou v krajine.

Snahy dostať sa na trh ASEAN komplikujú veľké rozdiely v trhoch, keď Thajčania kupujú najmä pick-upy, pričom v Indonézii sú populárne viacúčelové vozidlá (MPV) a vo Vietname motocykle. Navyše dovozné clá až do výšky 100 % na autá prichádzajúce z Európskej únie umožňujú udržateľný rast iba prostredníctvom miestnej výroby. Odmeny za úspešný vstup na trh by mohli byť značné, keďže v regióne ASEAN žije 570 mil. obyvateľov. Obyvatelia tohto regiónu pritom vlastnia málo vozidiel na obyvateľa v porovnaní so západom, keď v krajinách ako Nemecko je 500 automobilov na 1 tis. obyvateľov, v Indonézii je to 49 a napríklad v Thajsku je to 146 vozidiel.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  2. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  3. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  6. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  7. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  8. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  9. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  10. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 9 768
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 847
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 922
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 245
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 433
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 959
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 109
  8. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 975
  9. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 2 685
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 631

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Polícia zasahovala u kotlebovcov, prehľadala Mizíkovu kanceláriu

Poslanec je obvinený z extrémistických trestných činov.

Spúšťame Sľuby.sme.sk. Skontrolujeme (ne)splnené sľuby politikov

SME bude sledovať záväzky politikov, strán, úradov aj organizácií.

DOMOV

Areál bývalej nemocnice na Patrónke získal Eset

Softvérová firma dala za pozemok vyše 26 miliónov eur.

EKONOMIKA

Nezmyselné zákazy aj bezbrehé rozdávanie. Príklady, kedy Smer pochybil

Prijatých bolo veľa nezmyselných zákonov.

Neprehliadnite tiež

Médiá: Deutsche Telekom zvažuje predaj divízie T-Mobile v Poľsku

Nemecký podnik zároveň poskytol vedeniu divízie T-Mobile Poľska niekoľko mesiacov na zlepšenie hospodárskych výsledkov.

Sporiteľňa zdražila hypotéky. Zvráti jej pokus trend lacných úverov?

Nejde síce o výrazné zdvihnutie úrokových sadzieb. Podľa analytika však bude zaujímavé sledovať reakciu konkurenčných bánk.

Štvorprúdovky nahraďte lepšími cestami prvej triedy, odkazujú odborníci

Na Slovensku je v prevádzke 718 km diaľnic a rýchlostných ciest, 155,6 km sa stavia.

Slovensko dá za účasť na zimnej olympiáde viac ako dva milióny eur

Z rozpočtu ministerstva školstva pôjde približne 1,5 milióna eur, zvyšok doplatia výbory.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop