GM chce predajom Opela Magne zachrániť vplyv v ňom

Ešte minulý týždeň prišla z centrály General Motors (GM) správa, že vedenie koncernu odsúva rozhodnutie o predaji svojej ...

DETROIT. Ešte minulý týždeň prišla z centrály General Motors (GM) správa, že vedenie koncernu odsúva rozhodnutie o predaji svojej nemeckej dcéry Opel na začiatok októbra. Avšak v noci zo stredy na štvrtok (10. 9.) sa objavila prekvapujúca informácia, že sa správna rada GM po dvojdňovom rokovaní rozhodla podporiť predaj väčšiny podielu konzorciu Magna/Sberbank a nie belgickej finančnej skupine RHJ International. Vo štvrtok predstavitelia GM informovali nemeckú kancelárku Angelu Merkelovú o svojom rozhodnutí.

Na rokovaní správnej rady GM, ktoré sa konalo v utorok a stredu (8. a 9. 9.) bol predaj Opela až na konci programu. "Oveľa dôležitejším bodom bol napríklad predaj vozidiel koncernu, ktorý v poslednom období klesol o 20 %," uviedol nemecký denník Die Welt s odvolaním sa na zdroj, oboznámený s rokovaním rady.

Keď sa dostal predaj Opela na program, začalo sa znovu hovoriť o vyhlásení jeho nesolventnosť. "Trochu trvalo, kým všetci v sále pochopili, že sa nemecký zákon o nesolventnosti aplikuje ináč ako kapitola 11 amerického zákona o ochrane pred bankrotom, že pritom sú v Nemecku oveľa horšie šance na nový začiatok firmy," pokračoval insider.

Účastníci diskusie sa zhodli na tom, že vyhlásenie nesolventnosti nemôže byť cestou pre Opel, lebo GM by definitívne stratil kontrolu nad európskou dcérou. Tento názor a skutočnosť, že GM napokon nemá možnosť získať prostriedky, aby ozdravil Opel vlastnými silami, rozhodli, že sa správna rada vyslovila za predaj väčšinového podielu nemeckej dcéry Magne a Sberbank. Avšak víťaz tendra nie je tým partnerom, ktorý by GM tešil.

GM informoval nemeckú spolkovú vládu, že s predajom Magne súhlasí, ale za určitých podmienok. Ich obsah nie je známy. Kancelárka Merkelová však poznamenala, že podmienky "sa dajú zvládnuť a dajú sa dorokovať".

Optimizmus zmiernili aj v Magne: "Ešte nepoznáme podmienky Američanov. A ešte sa nič nepodpísalo". Zatiaľ sa vie len toľko, že Opel nebude môcť podnikať na čínskom a americkom trhu.

Známe je ďalej to, že GM si ponechá v Novom Opele 35 % podielu, 55 % dostanú Magna a Sberbank a 10 % sa rozdelí medzi zamestnancov.

Die Welt poznamenal, že Opel mal v GM veľmi významné postavenie. V minulosti mu tvoril tretinu obratu. V nemeckom Rüsselsheime je najvýznamnejšie vývojové centrum GM, ktoré sa zameriava na vývoj malých vozidiel. Ide o modely, ktoré GM veľmi naliehavo potrebuje.

Isté je napokon len jedno: Americký automobilový obor sa nechce vzdať Opelu. A pokiaľ to musel urobiť, tak len v čo najmenšom rozsahu.

Informoval o tom nemecký denník Die Welt.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 394
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 097
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 549
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 217
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 856
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 449
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 186
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 499
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 697
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 559

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop