Európania míňajú za elektroniku menej ako vlani

Tak ako v predchádzajúcich rokoch, televízne prijímače predstavujú jeden z kľúčových faktorov na európskom trhu so spotrebnou elektronikou v počte predaných výrobkov. Dopyt v tejto kategórii sa zvýšil o 25 %.

BRATISLAVA. Celkové európske tržby za spotrebnú elektroniku sa v roku 2009 zatiaľ pohybujú na úrovni zhruba 54 miliardy eur (1,63 bilióna Sk). Európski spotrebitelia tak minuli v prvom polroku v porovnaní s rokom 2008 na elektroniku zhruba o 11 % menej. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Retail and Technology.

Až 50 % tržieb za prvý polrok pochádza z troch najväčších západoeurópskych krajín. Nemecko má s 19 % najvyšší podiel, nasledujú Spojené kráľovstvo Veľkej Británie a Severného Írska so 16 % a Francúzsko s 15 %.

Dopyt po televízoroch rastie

Tak ako v predchádzajúcich rokoch, televízne prijímače predstavujú jeden z kľúčových faktorov na európskom trhu so spotrebnou elektronikou v počte predaných výrobkov. Dopyt v tejto kategórii sa zvýšil o 25 %. Zároveň sa však sústavný tlak na ceny premietol do poklesu tržieb o 7 %.

Priemerná suma vynaložená na televízor v prvej polovici roka 2009 padla na úroveň iba o čosi menej ako 600 eur (18.075 Sk). V rámci segmentov s podobnými funkciami GfK zaznamenala pokles. Napríklad pri 37-palcových LCD televízoroch a 50-palcových plazmových prijímačoch. Oba zaznamenali 20-% stratu.

Význam európskeho trhu s DVD prehrávačmi a rekordérmi je čoraz menší. V prvej polovici roka 2009 sa počet predaných zariadení znížil o 13 %, zatiaľ čo tržby spadli až o 20 %. Spoločnosť GfK predpovedá na rok 2009 predaj 18,7 milióna tradičných domácich DVD prehrávačov, 2,1 milióna Blu-ray prehrávačov a 4,6 milióna DVD rekordérov.

Audio zariadenia sa predávajú horšie

V prvých šiestich mesiacoch tohto roka sa dopyt po hi-fi zariadeniach a domácich kinách v Európe znížil o 11%, týka sa to objemu aj výnosov z tržieb.

Trh s prenosnými audiozariadeniami tiež čelil poklesu tržieb, keď sa počet predaných prístrojov znížil v prvej polovici roka o 11 % a tržby klesli až o 16 %. Tento vývoj sa dá pripísať čiastočnej saturácii trhu s MP3 a MP4 prehrávačmi v celej Európe.

Rádia, či už s funkciou budíka, alebo bez nej sú jedinou produktovou skupinou, ktorá sa sústavne vyvíja a v niektorých krajinách sa tešia pozitívnemu vývoju. Spoločnosť GfK očakáva, že predaj MP3 a MP4 prehrávačov v roku 2009 dosiahne číslo 38,1 milióna.

Tržby z predaja prenosných navigačných systémov klesli o 9 % a priemerná cena sa prepadla o 20 % na 163 eur (4910 Sk). Vysoko atraktívne funkcie ako 3D grafika, realistické vizualizácie križovatiek a dopravné informácie v reálnom čase do istej miery pomohli utlmiť výrazné tlaky na znižovanie cien. Spoločnosť GfK očakáva, že sa do konca tohto roka predá v Európe spolu až 16,5 milióna kusov prenosných navigačných systémov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 597
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 4 770
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 192
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 823
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 513
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 072
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 795
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 572
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 119
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 658

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Spievajúci dom týral operou celú ulicu

Je to najabsurdnejší susedský spor, ktorý sa na Slovensku odohral. V Štúrove žena štrnásť rokov púšťala od rána do večera nahlas operné árie

KOMENTÁRE

Buďte vďační za Fica. My Česi máme iných komunistov

Komunistická strana Čiech a Moravy je ojedinelým reliktom.

Neprehliadnite tiež

Ľudia v roamingu prestali šetriť. Svoje telefóny využívajú viac

V krajinách Únie ľudia telefonujú, esemeskujú a surfujú na internete za rovnaké ceny ako doma.

Dotácie bez pracovných miest? Kažimír je zásadne proti

Rezort hospodárstva navrhuje, aby sa dotácie dávali aj firmám, ktoré nikoho nezamestnajú.

Bahlsen reaguje na tlak, sušienky budú všade v Európe rovnaké

Aj do výrobkov určených pre východoeurópske krajiny sa bude pridávať maslo.