Wizz Air po krachu SkyEurope posilňuje lety z Prahy

Maďarská nízkonákladová letecká spoločnosť Wizz Air reaguje na bankrot ďalšieho nízkonákladového leteckého dopravcu SkyEurope Airlines posilnením letov na piatich pravidelných ...

BRATISLAVA. Maďarská nízkonákladová letecká spoločnosť Wizz Air reaguje na bankrot ďalšieho nízkonákladového leteckého dopravcu SkyEurope Airlines posilnením letov na piatich pravidelných linkách z Prahy. Najväčší nízkonákladový prepravca v strednej a východnej Európe zvýši počet letov o jeden až tri týždenne od 20. septembra, resp. od 25. októbra. Ide o linky spájajúce Prahu s Lutonom pri Londýne, Rímom, Bergamom, Charleroi a Eindhovenom. V súčasnosti na nich Wizz Air lieta štyri- až šesťkrát týždenne, od 20. septembra ich frekvencia za týždeň vzrastie na päť až sedem a od 25. októbra bude lietať do prvých štyroch uvedených destinácií sedemkrát a do Eindhovenu šesťkrát týždenne. Na ostatných siedmich linkách z Prahy do destinácií Malmö/Kodaň, Neapol, Benátky/Treviso, Madrid, Liverpool, Barcelona a Oslo/Torp prepravca zachová počet letov dva až štyri týždenne. Agentúru SITA v stredu informovala spoločnosť Wizz Air.

"Zvýšením frekvencií v podstate okamžite zaplňujeme vzniknutú medzeru a ponúkame ľuďom možnosť uspokojiť ich záujem o lety. Od budúceho leta potom budeme priamo z Prahy prevádzkovať tri lietadlá. Tretie lietadlo bude dodané a uvedené do prevádzky v júni 2010 a umožní nám jednak rozšíriť naše letné linky, ale tiež zaviesť nové linky s celoročnou prevádzkou," uviedol výkonný riaditeľ Wizz Air József Váradi. Otvorenie nových liniek plánuje spoločnosť oznámiť v "blízkej budúcnosti".

"Spoločnosť Wizz Air sa vzhľadom k svojim aktivitám na Letisku Praha stáva jedným z našich strategických partnerov. Vítame pozitívne rozhodnutie tejto leteckej spoločnosti navýšiť počet spojení z Prahy a významnou mierou tak eliminovať výpadok SkyEurope," povedal vrchný riaditeľ pre letecký obchod, prevádzku a riadenie majetku na pražskom letisku Jiří Pos.

Spoločnosť Wizz Air oznámila 1. júla príchod na slovenský letecký trh. Ako informoval výkonný viceprezident spoločnosti John Stephenson, 20. septembra plánuje otvoriť prvú pravidelnú linku medzi Bratislavou a Rímom s letmi štyrikrát týždenne. Wizz Air sa netajil ambíciami nahradiť na Slovensku SkyEurope. Wizz Air plánuje v Bratislave v budúcnosti otvoriť aj svoju základňu a v priebehu niekoľkých rokov sa chce stať lídrom v leteckej doprave na Slovensku. Spoločnosť zároveň rokuje o otvorení liniek aj s letiskami v Košiciach a v Poprade, ale k dohode zatiaľ nedospela. "Slovensko bolo vždy v našom horizonte záujmu. Veríme, že prišiel čas zintenzívniť úsilie a ťažiť z príležitostí, ktoré sú na trhu. Je to len prvý krok, ďalšie budú nasledovať," tvrdil Stephenson začiatkom júla.

Spoločnosť Wizz Air prepravila vlani 5,9 mil. cestujúcich, čo bolo medziročne viac o 40,5 %. V tomto roku plánuje zvýšiť počet pasažierov o 27 % na 7,5 milióna. Dopravca má 11 základní v Poľsku, Maďarsku, Bulharsku, Rumunsku, na Ukrajine a v Českej republike, a to v Katoviciach, vo Varšave, v Gdansku a Poznani, v Budapešti, Sofii, Bukurešti, Kluži a Temešvári, Kyjeve a Prahe. Spoločnosť prevádzkuje viac ako 130 liniek v 21 štátoch, disponuje 25 lietadlami Airbus A320 s priemerným vekom tri roky a zamestnáva vyše tisíc pracovníkov. Spoločnosť si objednala ďalších 50 Airbusov A320.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Borguľa požiadal o okamžité uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  2. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. Leto nekončí!
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  8. Už aj seniori presadajú do SUV
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 443
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 4 096
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 148
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 693
  5. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 440
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 329
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 061
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 041
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 649
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 553

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko zatiaľ nepovedal, ako ďalej, krízu budú riešiť v piatok

Predseda SNS vraj esemeskou oznámil, že jeho ministri na rokovanie vlády tak skoro neprídu. Matečná prísť ani neplánovala.

DOMOV

Soták nie je jediným podnikateľom, ktorý zachraňoval politikov

Podnikateľ sa k školstvu vyjadrovať nechce.

KOMENTÁRE

Spotený Plavčan, Kysučan v maskáčoch. To je výsmech

Pričasto sa na úvod diskusie dozvieme, že niekto ráčkuje.

EKONOMIKA

Penta bude v Petit Presse slabšia

Akcionári spoločnosti Petit Press, vydavateľa denníka SME, sa dohodli na novom usporiadaní vzťahov.

Neprehliadnite tiež

Smrť blízkeho majú platiť poisťovne, rozhodol súd. Tie nesúhlasia

Spor, či majú poisťovne platiť blízkym bolestné, sa na Slovensku vlečie už desať rokov.

Nemecká Arriva kúpila väčšinu v chorvátskej autobusovej spoločnosti

Arriva považuje dopravný trh strednej a juhovýchodnej Európy za rastový.

Vysoké odmeny v automobilkách nie sú spravodlivé, myslí si Merkelová

Kancelárka pripomenula, že nie je na politikoch, aby určovali strop pre odmeny vedúcim pracovníkom v súkromných firmách.

Taliani pestujú rajčiny, Poliaci čerešne. Kde rastie najviac ovocia a zeleniny v Únii?

Slovensko prispieva len zanedbateľným množstvom ovocia a zeleniny do celkovej európskej produkcie.