WOLFSBURG. Vedenie chce ročne zvyšovať produktivitu práce ročne o 10 % a neznižovať počet zamestnancov koncernu.
Podľa analytikov vedenie VW programom reaguje na krízu. Šéf výroby VW Jochem Heizmann uviedol, že výroba súčiastok a agregátov na automobily je pre ich finálneho výrobcu veľmi dôležitá. Subdodávatelia automobiliek poznajú veľmi dôležité technológie a majú rozhodujúci podiel na terajšej úrovni produktivity. Heizmann dodal, že v prípade autokomponentov ide o pole pôsobenia pre inžinierov, ide o zamestnanosť vo výrobe, ide o vývoj prototypov. "Môžeme tiež intenzifikovať výrobu nástrojov. A isté je, že budeme vyrábať viac komponentov," povedal manažér.
Naposledy pohrozil šéf VW Martin Winterkorn, že ak Magna prevezme Opel, wolfsburský koncerne zruší u nej svoje objednávky. Naznačil, že sa bude viac angažovať u subdodávateľa Karmann. VW ho môže prevziať, alebo podieľať sa na ňom, prípadne mu dať objednávky.
Investori však znížili svoj záujem o akcie VW, čo dnes viedlo k oslabeniu ich kurzu o 2,6 % na 120,80 eura (3615,12 Sk). V utorok (1. 9.) zlacneli dokonca o 8 %. Koncom minulého roka akcie VW na krátky čas zdraželi na 1000 eur (30.126 Sk). Pokles kurzu akcií súvisí s obavami, že kmeňové akcie v indexe nemeckej burzy DAX budú nahradené prednostnými akciami. Tým by sa stalo, že podiel rozptýlených akcií by klesol pod 10 % v prípade, ak emirát Katar zrealizuje svoje ostatné opcie na akcie VW. Emirát preberá od Porsche zvyšné opcie na kmeňové akcie VW a svojím podielom takmer 20 % sa stane tretím najväčším akcionárom wolfsburského koncernu.
Heizmann o budúcnosti Volkswagenu v Nemecku povedal, že "potrebujeme výrobné kapacity v Nemecku. Tu sú hlavnou hodnotou naši kvalifikovaní zamestnanci: kvalifikovaní robotníci, inžinieri, vývojári a dizajnéri".
Informoval o tom nemecký denník Financial Times Deutschland.