Hypernova „balila“ zákazníkov polonahými baličmi

Polonahá reklama odlíšila značku od konkurentov, tvrdia niektorí analytici.

Tri víkendy balili v predajni Hypernova v nákupnom centre Avion zákazníkom nákup vyškolení baliči.(Zdroj: FOTO SME – IVAN ŠTULAJTER)

Holandský reťazec sa rozhodol zákazníkov pobaviť takzvanými baličmi. Išlo o vyškolených modelov.

BRATISLAVA. Zákazníci, ktorí počas posledných troch augustových víkendov navštívili predajňu Hypernovy v bratislavskom nákupnom centre Avion, mohli si nákup dať zabaliť do pol pása vyzlečeným mužom v kravate s logom reťazca - takzvaným baličom. Kampaň dostala názov „Nechajte sa zbaliť".

Baliči boli najatí cez modelingovú agentúru, prešli rýchlokurzom efektívneho zbalenia nákupu a komunikácie so zákazníkom. „Akcia nemala za cieľ zvýšiť predaj. Chceli sme prekvapiť a pobaviť," povedala hovorkyňa reťazca Diana Chovancová Stanková. O prípadnom druhom kole „baličov" rozhodnú podľa nej reakcie zákazníkov. Už prieskum pred spustením kampane ukázal, že „Slováci nie sú takí prudérni a budú kampaň brať skôr ako zábavu," povedala Chovancová Stanková.

To, že ľudia reagovali na kampaň skôr pozitívne, ukázal podľa nej aj online prieskum na stránke topky.sk, kde kampaň hodnotilo takmer tritisíc ľudí. Najčastejšie reakcie boli: „Čakám, že v ďalšom kole pribudnú polonahé modelky", „Konečne niekto neberie nakupovanie tak vážne". Zarazení boli len niektorí starší zákazníci. „Najprv tomu neverili, niektorí si mysleli, že im cudzí človek kradne nákup," povedala Chovancová Stanková.

Marketingový výstrelok pre ženy

Analytik agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomír Drahovský hodnotí víkendovú akciu Hypernovy pozitívne. „Ide o zviditeľnenie značky obchodu a odlíšenie od konkurencie," povedal. Vidí za tým dobrý reklamný ťah, ktorý môže nepriamo zvýšiť aj predaj. Zákazníci budú o „baličoch" rozprávať, a tak sa do predajne príde pozrieť, a teda aj nakúpiť viac ľudí. Reťazec si na kampaň podľa neho zvolil aj vhodné miesto, keďže predajňa Hypernovy v Avione patrí medzi najnavštevovanejšie v Bratislave.

Podľa Eriky Vicianovej z agentúry Mediahouse cielila kampaň hlavne na ženy. „Dojem z návštevy popri sortimente a cenách najvýraznejšie ovplyvňuje osobný prístup k zákazníkovi," povedala. Takáto forma reklamy podľa nej „zanechá u mnohých z nich hlbokú pozitívnu stopu spojenú so značkou Hypernova".

Naopak Juraj Máťuš z agentúry Unimedia hodnotí kampaň ako „,marketingový výstrelok", ktorý neovplyvnil výrazne ani návštevnosť a ani predaj. „Cieľom spoločnosti bolo zaujať. To vidím asi ako jediný vážny cieľ," povedal.

Boj o zákazníka sa zostruje

Konkurenčný boj medzi jednotlivými reťazcami na Slovensku podľa Vicianovej vyhrotila hospodárska kríza. „Táto akcia je však zameraná skôr na budovanie vzťahu zákazníčok k značke Hypernova," povedala.
To, že v poslednom čase Hypernova vyostrila svoju marketingovú politiku, dokazuje aj nedávna porovnávacia reklama s konkurenčným Tescom.

Hodnotiť kampaň Hypernovy jej konkurenti nechceli. „Tak ako oni aj my bojujeme o zákazníka každý deň," povedal hovorca reťazca Kaufland Martin Gärtner. Podobne reagovala aj hovorkyňa siete Tesco Oľga Hrnčiarová.

Nápad s naháčmi nie je nový. Viac v blogu Michala Pastiera

Nahaci v Hypernove

FOTO SME - Ivan Štulajter


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  3. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Rastie nám pokrivená generácia?
  7. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  8. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  2. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  3. Detské zúbky sú veda
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 9 733
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 4 107
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 759
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 221
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 440
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 261
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 024
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 887
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 854
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 734

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Boj proti korupcii si netrúfol atakovať ani Fico

Objavujú sa útoky na prezidenta či aktivistov.

Neprehliadnite tiež

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní na Slovensku vyhýbať ťažšie

Ministerstvo financií vysvetľuje, že zmenou chce zakročiť proti agresívnemu daňovému plánovaniu a presunu ziskov mimo územia Slovenskej republiky.

Silné euro znepokojuje šéfa Európskej centrálnej banky

Ďalší rast eura by mohol negatívne ovplyvňovať export eurozóny a brzdiť prebiehajúce zotavovanie jej ekonomiky.

Diaľnica z Lietavskej Lúčky po Dubnú Skalu bude meškať, priznali diaľničiari

Diaľničiari nie sú spokojní s postupom prác na vonkajších objektoch stavby.