Hypernova „balila“ zákazníkov polonahými baličmi

Polonahá reklama odlíšila značku od konkurentov, tvrdia niektorí analytici.

Tri víkendy balili v predajni Hypernova v nákupnom centre Avion zákazníkom nákup vyškolení baliči.(Zdroj: FOTO SME – IVAN ŠTULAJTER)

Holandský reťazec sa rozhodol zákazníkov pobaviť takzvanými baličmi. Išlo o vyškolených modelov.

BRATISLAVA. Zákazníci, ktorí počas posledných troch augustových víkendov navštívili predajňu Hypernovy v bratislavskom nákupnom centre Avion, mohli si nákup dať zabaliť do pol pása vyzlečeným mužom v kravate s logom reťazca - takzvaným baličom. Kampaň dostala názov „Nechajte sa zbaliť".

Baliči boli najatí cez modelingovú agentúru, prešli rýchlokurzom efektívneho zbalenia nákupu a komunikácie so zákazníkom. „Akcia nemala za cieľ zvýšiť predaj. Chceli sme prekvapiť a pobaviť," povedala hovorkyňa reťazca Diana Chovancová Stanková. O prípadnom druhom kole „baličov" rozhodnú podľa nej reakcie zákazníkov. Už prieskum pred spustením kampane ukázal, že „Slováci nie sú takí prudérni a budú kampaň brať skôr ako zábavu," povedala Chovancová Stanková.

To, že ľudia reagovali na kampaň skôr pozitívne, ukázal podľa nej aj online prieskum na stránke topky.sk, kde kampaň hodnotilo takmer tritisíc ľudí. Najčastejšie reakcie boli: „Čakám, že v ďalšom kole pribudnú polonahé modelky", „Konečne niekto neberie nakupovanie tak vážne". Zarazení boli len niektorí starší zákazníci. „Najprv tomu neverili, niektorí si mysleli, že im cudzí človek kradne nákup," povedala Chovancová Stanková.

Marketingový výstrelok pre ženy

Analytik agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomír Drahovský hodnotí víkendovú akciu Hypernovy pozitívne. „Ide o zviditeľnenie značky obchodu a odlíšenie od konkurencie," povedal. Vidí za tým dobrý reklamný ťah, ktorý môže nepriamo zvýšiť aj predaj. Zákazníci budú o „baličoch" rozprávať, a tak sa do predajne príde pozrieť, a teda aj nakúpiť viac ľudí. Reťazec si na kampaň podľa neho zvolil aj vhodné miesto, keďže predajňa Hypernovy v Avione patrí medzi najnavštevovanejšie v Bratislave.

Podľa Eriky Vicianovej z agentúry Mediahouse cielila kampaň hlavne na ženy. „Dojem z návštevy popri sortimente a cenách najvýraznejšie ovplyvňuje osobný prístup k zákazníkovi," povedala. Takáto forma reklamy podľa nej „zanechá u mnohých z nich hlbokú pozitívnu stopu spojenú so značkou Hypernova".

Naopak Juraj Máťuš z agentúry Unimedia hodnotí kampaň ako „,marketingový výstrelok", ktorý neovplyvnil výrazne ani návštevnosť a ani predaj. „Cieľom spoločnosti bolo zaujať. To vidím asi ako jediný vážny cieľ," povedal.

Boj o zákazníka sa zostruje

Konkurenčný boj medzi jednotlivými reťazcami na Slovensku podľa Vicianovej vyhrotila hospodárska kríza. „Táto akcia je však zameraná skôr na budovanie vzťahu zákazníčok k značke Hypernova," povedala.
To, že v poslednom čase Hypernova vyostrila svoju marketingovú politiku, dokazuje aj nedávna porovnávacia reklama s konkurenčným Tescom.

Hodnotiť kampaň Hypernovy jej konkurenti nechceli. „Tak ako oni aj my bojujeme o zákazníka každý deň," povedal hovorca reťazca Kaufland Martin Gärtner. Podobne reagovala aj hovorkyňa siete Tesco Oľga Hrnčiarová.

Nápad s naháčmi nie je nový. Viac v blogu Michala Pastiera

Nahaci v Hypernove

FOTO SME - Ivan Štulajter


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 16 092
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 11 046
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 8 478
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 6 828
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 368
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 195
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 5 798
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 012
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 651
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 3 708

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kotlebovcom po zrušení môžu siahnuť na majetok, pozrite sa na aký

Kotlebovcom sa po vstupe do banskobystrickej župy začalo dariť, kupovali autá aj domy.

SVET

Rakúska štátna tajomníčka: Teraz útočia na webe, zajtra v uliciach

Rakúsko pripravuje zákony o nenávistných prejavoch.

KOMENTÁRE

Netreba vedieť, čo je Kajínek. Z väznice vykročila celebrita (Schutzov týždeň)

Proti „ideám“ Sme rodina je šuvix aj nový „sociálny balík“ Smer-SNS-HíD.

Neprehliadnite tiež

Ako odhaliť šmejdov ešte pred konaním akcie a čo spraviť s výrobkami

Zmluvy, ktoré človek podpíše na nelegálne usporiadanej akcii, neplatia.

Bloomberg: Elektrické auta môžu byť lacnejšie než benzínové

Pokles cien batérií by mohol znamenať, že elektrické autá zlacnejú už v roku 2025.

Plat bez práce môže fungovať v niektorých štátoch, na Slovensku nie

Obhajcovia základného príjmu tvrdia, že pomôže zlepšiť životnú úroveň chudobných a štátu sa vďaka nemu znížia výdavky.

V Bratislave zvažujú postaviť parkovací dom s parkom na streche

Parkovací dom chce postaviť mestská časť, rekreačná zóna má mať 1423 štvorcových metrov.