Hypernova „balila“ zákazníkov polonahými baličmi

Polonahá reklama odlíšila značku od konkurentov, tvrdia niektorí analytici.

Tri víkendy balili v predajni Hypernova v nákupnom centre Avion zákazníkom nákup vyškolení baliči.(Zdroj: FOTO SME – IVAN ŠTULAJTER)

Holandský reťazec sa rozhodol zákazníkov pobaviť takzvanými baličmi. Išlo o vyškolených modelov.

BRATISLAVA. Zákazníci, ktorí počas posledných troch augustových víkendov navštívili predajňu Hypernovy v bratislavskom nákupnom centre Avion, mohli si nákup dať zabaliť do pol pása vyzlečeným mužom v kravate s logom reťazca - takzvaným baličom. Kampaň dostala názov „Nechajte sa zbaliť".

Baliči boli najatí cez modelingovú agentúru, prešli rýchlokurzom efektívneho zbalenia nákupu a komunikácie so zákazníkom. „Akcia nemala za cieľ zvýšiť predaj. Chceli sme prekvapiť a pobaviť," povedala hovorkyňa reťazca Diana Chovancová Stanková. O prípadnom druhom kole „baličov" rozhodnú podľa nej reakcie zákazníkov. Už prieskum pred spustením kampane ukázal, že „Slováci nie sú takí prudérni a budú kampaň brať skôr ako zábavu," povedala Chovancová Stanková.

To, že ľudia reagovali na kampaň skôr pozitívne, ukázal podľa nej aj online prieskum na stránke topky.sk, kde kampaň hodnotilo takmer tritisíc ľudí. Najčastejšie reakcie boli: „Čakám, že v ďalšom kole pribudnú polonahé modelky", „Konečne niekto neberie nakupovanie tak vážne". Zarazení boli len niektorí starší zákazníci. „Najprv tomu neverili, niektorí si mysleli, že im cudzí človek kradne nákup," povedala Chovancová Stanková.

Marketingový výstrelok pre ženy

Analytik agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomír Drahovský hodnotí víkendovú akciu Hypernovy pozitívne. „Ide o zviditeľnenie značky obchodu a odlíšenie od konkurencie," povedal. Vidí za tým dobrý reklamný ťah, ktorý môže nepriamo zvýšiť aj predaj. Zákazníci budú o „baličoch" rozprávať, a tak sa do predajne príde pozrieť, a teda aj nakúpiť viac ľudí. Reťazec si na kampaň podľa neho zvolil aj vhodné miesto, keďže predajňa Hypernovy v Avione patrí medzi najnavštevovanejšie v Bratislave.

Podľa Eriky Vicianovej z agentúry Mediahouse cielila kampaň hlavne na ženy. „Dojem z návštevy popri sortimente a cenách najvýraznejšie ovplyvňuje osobný prístup k zákazníkovi," povedala. Takáto forma reklamy podľa nej „zanechá u mnohých z nich hlbokú pozitívnu stopu spojenú so značkou Hypernova".

Naopak Juraj Máťuš z agentúry Unimedia hodnotí kampaň ako „,marketingový výstrelok", ktorý neovplyvnil výrazne ani návštevnosť a ani predaj. „Cieľom spoločnosti bolo zaujať. To vidím asi ako jediný vážny cieľ," povedal.

Boj o zákazníka sa zostruje

Konkurenčný boj medzi jednotlivými reťazcami na Slovensku podľa Vicianovej vyhrotila hospodárska kríza. „Táto akcia je však zameraná skôr na budovanie vzťahu zákazníčok k značke Hypernova," povedala.
To, že v poslednom čase Hypernova vyostrila svoju marketingovú politiku, dokazuje aj nedávna porovnávacia reklama s konkurenčným Tescom.

Hodnotiť kampaň Hypernovy jej konkurenti nechceli. „Tak ako oni aj my bojujeme o zákazníka každý deň," povedal hovorca reťazca Kaufland Martin Gärtner. Podobne reagovala aj hovorkyňa siete Tesco Oľga Hrnčiarová.

Nápad s naháčmi nie je nový. Viac v blogu Michala Pastiera

Nahaci v Hypernove

FOTO SME - Ivan Štulajter


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 510
  2. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 9 215
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 985
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 904
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 273
  6. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 216
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 158
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 926
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 4 914
  10. Jarné prázdniny pri mori? 3 057

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Predražené predsedníctvo a kauzu Evka prešetrí NAKA

Na polícii bola desiateho januára vypovedať Zuzana Hlávková. Stalo sa tak ešte predtým, ako bol prípad posunutý elitným policajtom.

KOMENTÁRE

V politike, tak ako v hazarde, je výsledok vopred jasný

Aké osoby sú v pozadí hazardu?

DOMOV

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

Neprehliadnite tiež

Kažimír: Pre veriteľov nie je pred voľbami Grécko dobrá téma

Rokovania medzi gréckou vládou a medzinárodnými veriteľmi sú už niekoľko mesiacov na bode mrazu,.

Richter určil rozhodcu v spore odborárov vo Volkswagene Slovakia

Dve odborové organizácie sa nevedeli dohodnúť na postupe v kolektívnom vyjednávaní so zamestnávateľom.

Španielska firma láka na zhodnotenie vkladov, chýba jej však povolenie

Spoločnosť ponúka investičné produkty bez splnenia legislatívnych povinností, varuje centrálna banka.

Nemecko počíta so zrýchlením rastu ekonomiky

Experti centrálnej banky vidia aj riziká ohrozujúce rast, ako sú napríklad nové bariéry v globálnom obchode.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop