AKTUALIZOVANÉ 13:45

Klientom SkyEurope pomáha v zahraničí konkurencia aj ambasády

Tí, ktorí sa už nachádzajú v danej destinácii, si musia zabezpečiť spiatočný let u niektorej inej leteckej spoločností na vlastné náklady.

Krach spoločnosti SkyEurope robí veľké problémy cestovným kanceláriám u nás i v Českej republike. Mnohé totiž využívajú nízkonákladové spoločnosti, a to najmä do destinácií, kam sa neoplatilo posielať celé lietadlo. Cestovky zvyčajne objednávali len niekoľko miest na palube, zvyšok aerolinky predali iným cestujúcim.

SkyEurope na svojom webe oznámila základné pokyny pre klientov. Podľa nich tí, ktorí sa už nachádzajú v danej destinácii, si musia zabezpečiť spiatočný let u niektorej inej leteckej spoločností na vlastné náklady. Firma tiež odporúča kontaktovať poskytovateľa cestovného poistenia a požiadať ho o ďalšie poradenstvo a podporu.

Turistov z talianskej Katánie, ktorí uviazli na letisku, priviezla domov namiesto SkyEurope spoločnosť Seagleair. Stalo sa tak po tom, ako ich v noci telefonicky kontaktovala jedna zo zúfalých turistiek, ktoré uviazli na letisku. Seaglair si za túto službu naúčtoval 50 eur. Dvadsaťšesť cestujúcich v Bratislave pristálo dnes ráno.

Tomio Okamura z českej Asociácie českých cestovných kancelárií a agentúr pre iDnes.cz povedal, že o klientov sa majú postarať cestovné kancelárie. Avšak tí, ktorí neboli súčasťou ich zájazdov, majú smolu a musia sa o seba postarať.

„Zo všetkého najskôr by som si zaistil novú letenku, aby som sa dostal v plánovanom termíne domov," vraví Okamura. „Za svoje náklady, ale rýchlo, kým rovnaká myšlienka napadne tým tisícom klientov SkyEurope. Pokiaľ si ľudia chcú sťažovať a súdiť sa o peniaze, budú mať na to dosť času doma. Ale s kúpou letenky by som neváhal ani minútu. Nemá cenu čakať, není prečo váhať, nikto turistom v zahraničí nepomôže."

Kde hľadať pomocnú ruku

Najväčší predajca leteniek na Slovensku, spoločnosť Pelikan.sk sa rozhodol pre všetkých ľudí zriadiť linku pomoci: +421 2 321 66112, ktorá bude v nepretržitej prevádzke nasledujúcich 5 dní. Na tejto linke budú agenti pomáhať vyhľadávať náhradné spojenia pre všetkých cestujúcich, ktorí sa ocitli v nepríjemnej situácii.Linka je zriadená pre slovenský, český aj maďarský trh.

Podľa Lukáša Švara z Pelikan.sk môže byť pre cestujúcich problém dovolať sa na pomocnú linku. "Volajú nám desiatky ľudí so žiadosťami o prebookovanie letov," hovorí. Podľa neho by ľudia mali zachovať chladnú hlavu aj napriek tomu, že nie je ľahké nájsť vhodné spojenie pre všetkých už dnes.

Spoločnosť SmartWings ponúka pomoc klientom SkyEurope. Ponúka lety za 49 eur vrátane poplatkov.

Tí, ktorí už majú kúpenú letenku SkyEurope a dostali sa do problémov, majú po predložení pôvodnej letenky doplatiť 50 eur (1506,30 Sk) a môžu využiť najbližší spoj ČSA do príslušnej destinácie. Rovnaká možnosť platí aj pre cestu späť a vzťahuje sa na letenky zakúpené do 31. augusta 2009.

Od zverejnenia ponuky Českých aerolínií pre zákazníkov SkyEurope v pondelok vo večerných hodinách, sa do utorka 11:00 obrátilo na Kontaktné centrum niekoľko tisíc cestujúcich so žiadosťou o podrobnejšie informácie. Možnosť letieť s Českými aerolíniami počas dnešbého rána a dopoludnia využilo viac ako 200 klientov, ktorí mali zakúpené letenku so SkyEurope. Agentúru SITA o tom informovala tlačová hovorkyňa Českých aerolínií Hana Hejsková.

Klienti, ktorí si zarezervovali letenky cez SkyEurope, budú mať možnosť využiť služby spoločnosti Wizz Air. Tá ponúka pasažierom presmerovanie ich letov.

Špeciálny záchranný balíček v hodnote 30 eur vrátane poplatkov na jednosmerný let ponúka spoločnosť pasažierom, ktorí vlastnia platnú letenku na zrušené lety SkyEurope s dátumom odletu medzi 1. septembrom 2009 a 26. marcom 2010. Aby mohli túto špeciálnu ponuku využiť, mali by navštíviť webovú stránku wizzair.com alebo zavolať na call centrum spoločnosti Wizz Air +36 1 470 94 91 alebo +48 22 351 94 92. Rezervácia náhradného letu závisí od počtu voľných miest v danom lietadle a musí byť uskutočnená najneskôr do 15. septembra 2009.

Pomôcť môže aj nízkonákladovka Ryanair, ktorá ponúka za 25 libier jednosmernú letenku, ako náhradu za zrušené lety z a do Bratislavy. Rezervovať lístky je potrebné do 20. septembra.

Cestovná kancelária Satur zriadila dve hot-linky. Na telefónnych číslach 0903 280 409 a 0903 280 412 možno hľadať pomoc pri potrebe alternatívnej dopravy. Klienti, ktorí cez Satur leteli, sú zabezpečení.

Naši v zahraničí kontaktujú ambasády

Slovákom pomáhajú aj zastupiteľské úrady. Obrátili sa na ne turisti v Taliansku, Chorvátsku a Grécku. ČTK to povedal hovorca ministerstva zahraničných vecí Peter Stano. Počet ľudí, ktorí kontaktovali niektoré z veľvyslanectiev, však nespresnil.

Talianska ambasáda napríklad podľa Stana pomohla turistom zorganizovať náhradnú autobusovú dopravu do vlasti. "Zaplatiť si ju však museli ľudia," dodal. Ministerstvo či veľvyslanectvá môžu klientom aerolínií najmä poradiť ako riešiť cestovné problémy, nemajú však prostriedky na platbu ich prepravy, pripomenul hovorca. Dopravu občanov štát zaisťuje napríklad z oblastí postihnutých živelnými pohromami, nepokojmi či vojnou.

Hľadáte letenky? letenky.sme.sk

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 15 982
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 12 763
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 10 003
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 567
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 385
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 869
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 486
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 457
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 291
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 023

Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Astronautka z NASA: Vidieť Zem oproti čiernote vesmíru je neuveriteľné

Ako vyzerá tréning a ako sa astronauti pripravujú na zlyhania.

SVET

Minúta po minúte: Merkelová môže byť štvrtýkrát kancelárkou

Jej konzervatívci vedú nad druhými socialistami Martina Schulza.

SVET

Merkelová bude pokračovať. Nikto však nevie ako, hovorí analytik

Nemecká kancelárka je istou víťazkou nedeľných volieb už teraz.

Neprehliadnite tiež

Fed sa chce zbaviť dlhopisov, ktoré nakupoval od krízy. Čo to prinesie?

Od októbra sa americká centrálna banka každý mesiac zbaví dlhopisov v hodnote 10 miliárd dolárov.

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.