AKTUALIZOVANÉ 13:45

Klientom SkyEurope pomáha v zahraničí konkurencia aj ambasády

Tí, ktorí sa už nachádzajú v danej destinácii, si musia zabezpečiť spiatočný let u niektorej inej leteckej spoločností na vlastné náklady.

Krach spoločnosti SkyEurope robí veľké problémy cestovným kanceláriám u nás i v Českej republike. Mnohé totiž využívajú nízkonákladové spoločnosti, a to najmä do destinácií, kam sa neoplatilo posielať celé lietadlo. Cestovky zvyčajne objednávali len niekoľko miest na palube, zvyšok aerolinky predali iným cestujúcim.

SkyEurope na svojom webe oznámila základné pokyny pre klientov. Podľa nich tí, ktorí sa už nachádzajú v danej destinácii, si musia zabezpečiť spiatočný let u niektorej inej leteckej spoločností na vlastné náklady. Firma tiež odporúča kontaktovať poskytovateľa cestovného poistenia a požiadať ho o ďalšie poradenstvo a podporu.

Turistov z talianskej Katánie, ktorí uviazli na letisku, priviezla domov namiesto SkyEurope spoločnosť Seagleair. Stalo sa tak po tom, ako ich v noci telefonicky kontaktovala jedna zo zúfalých turistiek, ktoré uviazli na letisku. Seaglair si za túto službu naúčtoval 50 eur. Dvadsaťšesť cestujúcich v Bratislave pristálo dnes ráno.

Tomio Okamura z českej Asociácie českých cestovných kancelárií a agentúr pre iDnes.cz povedal, že o klientov sa majú postarať cestovné kancelárie. Avšak tí, ktorí neboli súčasťou ich zájazdov, majú smolu a musia sa o seba postarať.

„Zo všetkého najskôr by som si zaistil novú letenku, aby som sa dostal v plánovanom termíne domov," vraví Okamura. „Za svoje náklady, ale rýchlo, kým rovnaká myšlienka napadne tým tisícom klientov SkyEurope. Pokiaľ si ľudia chcú sťažovať a súdiť sa o peniaze, budú mať na to dosť času doma. Ale s kúpou letenky by som neváhal ani minútu. Nemá cenu čakať, není prečo váhať, nikto turistom v zahraničí nepomôže."

Kde hľadať pomocnú ruku

Najväčší predajca leteniek na Slovensku, spoločnosť Pelikan.sk sa rozhodol pre všetkých ľudí zriadiť linku pomoci: +421 2 321 66112, ktorá bude v nepretržitej prevádzke nasledujúcich 5 dní. Na tejto linke budú agenti pomáhať vyhľadávať náhradné spojenia pre všetkých cestujúcich, ktorí sa ocitli v nepríjemnej situácii.Linka je zriadená pre slovenský, český aj maďarský trh.

Podľa Lukáša Švara z Pelikan.sk môže byť pre cestujúcich problém dovolať sa na pomocnú linku. "Volajú nám desiatky ľudí so žiadosťami o prebookovanie letov," hovorí. Podľa neho by ľudia mali zachovať chladnú hlavu aj napriek tomu, že nie je ľahké nájsť vhodné spojenie pre všetkých už dnes.

Spoločnosť SmartWings ponúka pomoc klientom SkyEurope. Ponúka lety za 49 eur vrátane poplatkov.

Tí, ktorí už majú kúpenú letenku SkyEurope a dostali sa do problémov, majú po predložení pôvodnej letenky doplatiť 50 eur (1506,30 Sk) a môžu využiť najbližší spoj ČSA do príslušnej destinácie. Rovnaká možnosť platí aj pre cestu späť a vzťahuje sa na letenky zakúpené do 31. augusta 2009.

Od zverejnenia ponuky Českých aerolínií pre zákazníkov SkyEurope v pondelok vo večerných hodinách, sa do utorka 11:00 obrátilo na Kontaktné centrum niekoľko tisíc cestujúcich so žiadosťou o podrobnejšie informácie. Možnosť letieť s Českými aerolíniami počas dnešbého rána a dopoludnia využilo viac ako 200 klientov, ktorí mali zakúpené letenku so SkyEurope. Agentúru SITA o tom informovala tlačová hovorkyňa Českých aerolínií Hana Hejsková.

Klienti, ktorí si zarezervovali letenky cez SkyEurope, budú mať možnosť využiť služby spoločnosti Wizz Air. Tá ponúka pasažierom presmerovanie ich letov.

Špeciálny záchranný balíček v hodnote 30 eur vrátane poplatkov na jednosmerný let ponúka spoločnosť pasažierom, ktorí vlastnia platnú letenku na zrušené lety SkyEurope s dátumom odletu medzi 1. septembrom 2009 a 26. marcom 2010. Aby mohli túto špeciálnu ponuku využiť, mali by navštíviť webovú stránku wizzair.com alebo zavolať na call centrum spoločnosti Wizz Air +36 1 470 94 91 alebo +48 22 351 94 92. Rezervácia náhradného letu závisí od počtu voľných miest v danom lietadle a musí byť uskutočnená najneskôr do 15. septembra 2009.

Pomôcť môže aj nízkonákladovka Ryanair, ktorá ponúka za 25 libier jednosmernú letenku, ako náhradu za zrušené lety z a do Bratislavy. Rezervovať lístky je potrebné do 20. septembra.

Cestovná kancelária Satur zriadila dve hot-linky. Na telefónnych číslach 0903 280 409 a 0903 280 412 možno hľadať pomoc pri potrebe alternatívnej dopravy. Klienti, ktorí cez Satur leteli, sú zabezpečení.

Naši v zahraničí kontaktujú ambasády

Slovákom pomáhajú aj zastupiteľské úrady. Obrátili sa na ne turisti v Taliansku, Chorvátsku a Grécku. ČTK to povedal hovorca ministerstva zahraničných vecí Peter Stano. Počet ľudí, ktorí kontaktovali niektoré z veľvyslanectiev, však nespresnil.

Talianska ambasáda napríklad podľa Stana pomohla turistom zorganizovať náhradnú autobusovú dopravu do vlasti. "Zaplatiť si ju však museli ľudia," dodal. Ministerstvo či veľvyslanectvá môžu klientom aerolínií najmä poradiť ako riešiť cestovné problémy, nemajú však prostriedky na platbu ich prepravy, pripomenul hovorca. Dopravu občanov štát zaisťuje napríklad z oblastí postihnutých živelnými pohromami, nepokojmi či vojnou.

Hľadáte letenky? letenky.sme.sk

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 350
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 923
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 434
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 810
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 690
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 396
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 467
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 944
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 176
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 146

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Film roka vyhlásili dvakrát, Oscara má Moonlight (minúta po minúte)

Muzikál La La Land vyhral šesť cien, ale na konci večera sa udial veľký trapas.

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. S tvrdou silou nemáme šancu.

KULTÚRA

Oscar nemá logiku. 5 dôvodov, prečo vyhral Moonlight

Mal šťastie, že nie je sci-fi.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

Neprehliadnite tiež

Matečnú vyznamenali Francúzi za zásluhy v agrosektore

Ide o jedno z najvýznamnejších francúzskych štátnych vyznamenaní.

Na letisku v Kráľovej prerušili prevádzku, na plochu vnikol bager

Incident na malom letisku 35 kilometrov od hlavného mesta pravdepodobne súvisí so sporom o pôdu.

Ceny ropy sa vrátili k rastu

Dôvodom boli správy o raste zásob ropy v USA.

Boeing otvorí v Európe prvý závod, vybral si na to Britániu

Vyrábať sa tu majú ovládače vztlakových pristávacích klapiek na krídla.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop