AKTUALIZOVANÉ 12:23

SkyEurope ostáva v Bratislave, do Viedne sa možno vráti v menšom

SkyEurope dnes potvrdil, že chce dlhodobo pôsobiť z Bratislavy. Ak mu viedenské letisko umožní návrat, zrejme sa vráti. No nie s celou základňou.

(Zdroj: Ilustračné - SME - Vladimír Šimíček)

Aktualizované: 12:23


BRATISLAVA. Predseda predstavenstva SkyEurope Airlines Nick Manoudakis dnes ráno pre SME potvrdil, že „sa snažia skoncentrovať pôsobenie SkyEurope v Bratislave a pripraviť ďalší rozvoj s cieľom, aby sa bratislavské letisko stalo ich hlavným prepravným uzlom."

„Pre samotné bratislavské letisko je to skvelá správa najmä pre mimo sezónne obdobie, kedy letisko takmer zíva prázdnotou," hovorí Vít Doležálek, letecký analytik pre server Měšec.cz.

Po niekoľkých dňoch, kedy SkyEurope nekomentoval svoje pôsobenie v Bratislave, dal verejnosti jasne najavo, ako vníma presun viedenskej základne do nášho hlavného mesta. „Sme potešení tým, ako nás bratislavské letisko privítalo flexibilitou a vôľou pomôcť," pokračoval najvyšší šéf nízkonákladových aeroliniek. Dodal, že kvôli sťahovaniu nezrušili ani jediný let. Niektoré však kvôli autobusovým presunom z a do Viedne meškali.

Mali by sa prispôsobiť cestujúcim

Podobný pohľad na vec má aj letecký analytik. „V tomto období dosahuje nárast počtu letov hornú hranicu odbavovacej kapacity letiska. Napriek tomu personál SkyEurope i Letisko Bratislava v tejto situácii prejavili až neuveriteľnú dávku lojality a odhodlania, a najmä im patrí hlboká poklona," myslí si Doležálek. Podľa neho sa takýmto niečím môže pochváliť len máloktorý konkurent.

Hovorí, že s každou leteckou základňou sú spojené fixné náklady, ktoré sa nemenia, či je tam jedno lietadlo alebo štyri. „Vzhľadom k tomu, že by sa do Viedne zrejme vrátili maximálne dve lietadlá, by to bolo pre SkyEurope nákladovo veľmi drahý krok," myslí si analytik. Podľa neho by však mali mať posledné slovo cestujúci.

„Pokiaľ cestujúci žiadajú odlety z Viedne, potom by sa tam mal SkyEurope vrátiť," uzatvára Doležálek.

Do Viedne sa možno vrátia v menšom

SkyEurope Airlines musel koncom minulého týždňa odísť zo Schwechatu po tom, čo neuhradil svoje dlhy v termíne, ktorý stanovilo viedenské letisko. „SkyEurope zaplatil svoje otvorené účty (viedenskému) letisku. No nie všetky," potvrdila v utorok Martina Valenta, analytička viedenského letiska rakúskej Erste banky. Náhradnú dopravu SkyEurope zabezpečuje od soboty z Bratislavy.

„To, čo začalo ako núdzová operácia na ochranu cestovateľských plánov našich pasažierov, sa ukázalo ako riešenie, ktoré môže byť aj z dlhodobého hľadiska v prospech pasažierov, letiska ako aj SkyEurope a ekonomiky regiónu," hovorí Manoudakis na margo rozhodnutia vybudovať v Bratislave prepravný uzol.

V utorok sme sa pýtali hovorcu SkyEurope Tomáša Kiku, ako vníma možnosť, že by sa z Bratislavy do Viedne vrátila len časť z pôvodnej viedenskej základne. „Kým nedospejeme k nejakému riešeniu, nechceme nič projektovať. Nechceme to komentovať," reagoval vtedy.

Dnes ráno to nepoprel. Rokovanie so Schwechatom naďalej nechce komentovať. Včera večer však priznal, že „chcú začať rokovať o návrate." Rokovania nekomentuje ani viedenské letisko. „Kontaktujte spoločnosť SkyEurope," reagoval včera Peter Kleemann, hovorca letiska na naše otázky o návrate SkyEurope do rakúskej metropoly. Ak budú rokovania o obnove poskytovania služieb zo strany viedenského letiska úspešné, je pravdepodobné, že SkyEurope sa tam vráti v menšom.

Podľa pražského letiska Ruzyně je obvyklé, že letecké spoločnosti majú viac základní. "Z tohto pohľadu tento krok nie je proti záujmom Letiska Praha," komentovala Eva Krejčí, hovorkyňa pražského letiska rozhodnutie spoločnosti SkyEurope vybudovať v Bratislave svoj prepravný uzol.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 386
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 295
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 311
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 129
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 977
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 200
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 017
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 588
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 875
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 586

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Kmotrík sa posilňuje v susednom Česku. Kúpil tretiu najväčšiu sieť trafík

Za väčšinový podiel v tarfikovej sieti Valmont zaplatil približne 22 miliónov eur. V súťaži sa stretol so štyrmi uchádzačmi

Fica trápia dovážané potraviny, chce sa im venovať na summite V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop