NEW YORK, BRATISLAVA. Americké printové médiá bojujú o prežitie. Do problémov sa dostala aj ikona medzi magazínmi: Reader’s Digest. Vydavateľ najpredávanejšieho všeobecného magazínu v USA požiada o ochranu pred bankrotom.
Po reorganizácii by sa z vydavateľstva mala stať štíhlejšia a efektívnejšia spoločnosť. Jej dlhy dosahujú výšku 2,2 miliardy dolárov, po reštrukturalizácii by sa mohli znížiť na 550 miliónov. Medzi nových vlastníkov by sa mali zaradiť aj veritelia. Ročné úrokové platby podniku klesnú zo 145 miliónov na 80 miliónov dolárov. Bankrotové konanie sa netýka medzinárodného vydania časopisu, ktorý od roku 1997 vychádza aj na Slovensku.
Vydavateľstvo kúpila v marci 2007 skupina Ripplewood Holding, ktorá musela čeliť ešte väčšiemu prepadu. Magazín, ktorý je vraj najčítanejší na svete s 80 miliónmi čitateľov, čelí poklesu inzercie a nákladu.
Vydavateľ sa už s veriteľmi dohodol. „Táto dohoda je vopred naplánovaná, nič sa nezmení. Nebude ďalšie prepúštanie, zatváranie podnikov. Zamestnancov, spolupracovníkov, predajcov či obchodných partnerov sa to nedotkne,“ citovala agentúra Bloomberg Mary Bernerovú, šéfku vydavateľstva. Reader’s Digest Association už v januári informoval, že chce prepustiť osem percent z niekoľkotisícovej pracovnej sily. Magazín vychádza od roku 1922. Je výberom článkov z iných magazínov, akýsi Google News v printe. V posledných rokoch však práve pre internet jeho popularita upadala.
Reader’s Digest sa pripojil k ďalším vydavateľstvám, ktoré už bankrotu čelia. Tribune, vydavateľ Los Angeles Times a Chicago Tribune, mal dlh 13 miliárd dolárov. V Denveri skrachovali 150-ročné noviny Rocky Mountain News.
Autor: Braňo Ondrášik