Objem reklamy u členov AIM dosiahol klesol

Členovia Asociácie internetových médií (AIM) utŕžili v druhom kvartáli tohto roka z reklamy na internete 6,08 mil. eur, čo je o 370 tis. eur menej, ako v porovnateľnom ...

BRATISLAVA. Členovia Asociácie internetových médií (AIM) utŕžili v druhom kvartáli tohto roka z reklamy na internete 6,08 mil. eur, čo je o 370 tis. eur menej, ako v porovnateľnom období vlaňajška. V prvom tohtoročnom polroku tak dosiahol objem reklamy 12,1 mil. eur, pričom v prvom vlaňajšom polroku to bolo 11,5 mil. eur. Objemy za druhý kvartál minulého roka však nahlásilo 22 členov, zatiaľ čo v druhom kvartáli tohto roka to bolo už 28 členov asociácie. Uvedené čísla vyjadrujú čistú hodnotu reklamy na členských internetových serveroch AIM, čo predstavuje vyfakturovanú hodnotu vrátane agentúrnych provízií mediálnych a reklamných agentúr. Vyplýva to z údajov zverejnených Asociáciou internetových médií.

"Po prvýkrát v monitorovaní štvrťročných inzertných príjmov dochádza k medziročnému poklesu čísiel," uviedol predseda Správnej rady asociácie Milan Csaplár. Ako ďalej dodal, aj keď pokles nie je značný a polročné čísla sú porovnateľné s uplynulým rokom, ide o prejav dopadu krízy aj na internetový reklamný trh a presun reklamných rozpočtov aj na zahraničné internetové stránky, ktoré asociácia nemonitoruje. "Osobne som však presvedčený, že by nemalo dôjsť k medziročnému poklesu výdavkov do reklamy na internete," povedal Csaplár.

Tradične najväčší podiel mala bannerová reklama (52,5 %), po ktorej nasledovali riadková inzercia (22,2 %) a katalógová inzercia (14,4 %). Podľa jednotlivých odvetví sa na prvom mieste s 22,1-percentným podielom umiestnili telekomunikácie, druhá priečka patrí financiám s 16,3 %, nasledovaná motorizmom s 16,1 %. Ďalšie miesta patria potravinárskemu tovaru (9,7 %) a drogistickému tovaru a parfumérii (81 %).

Asociácia internetových médií, ktorá odštartovala svoju činnosť v máji 2005, združuje najväčšie médiá v slovenskom internete. Aktuálne je členom AIM už 30 subjektov. Cieľom AIM je rozvoj internetu a presadzovanie internetovej reklamy na Slovensku. Združenie je aj zadávateľom reprezentatívneho merania slovenského internetu AIM monitor, ktorý sa realizuje od januára 2007.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  6. Inteligencia vo všetkom
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  8. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  9. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie
  1. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  3. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  4. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  7. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  10. Pôžička, ktorá odmeňuje? Nie, nepomýlili sme sa
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 21 809
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 11 440
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 758
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 6 504
  5. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 4 068
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 702
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 905
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 791
  9. Budú Slováci čoskoro ovládať svoje domácnosti cez smartfón? 1 664
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 617

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pohroma sa blíži, nielen vo Francúzsku

Voľby sú nepredvídateľné, ale trend nespokojnosti je čoraz jasnejší.

PRIMÁR

Športový lekár: Kto chodí denne na pivo, nemôže začať prudko športovať

Malovič hovorí o vplyve a rizikách športu v zrelom veku.

Neprehliadnite tiež

Mihál: Školil som ženy z úradu práce, nik im nevysvetlil nový zákon

Minister práce Ján Richter chce do konca roka nezamestnanosť znížiť na úrovni 7-percent.

Trump nariadil preskúmať firemné dane a finančné regulácie

Nariadenie sa týka aj presunu daňového sídla do inej krajiny v rámci spojení so zahraničnou firmou.

Analytik: Turisti zabúdajú, po útokoch sa do krajiny vrátia

Francúzsko každoročne navštevujú desiatky miliónov turistov. Podiel cestovného ruchu tvorí až desatinu hrubého domáceho produktu

Čo môže teroristický útok a Le Penová urobiť s francúzskou ekonomikou?

Z doterajších vyjadrení je zrejmé, že Le Penová nie je naklonená Európskej únii. V minulosti už povedala, že chce vystúpiť z eurozóny a znovu zaviesť francúzsky frank.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop