Objem reklamy u členov AIM dosiahol klesol

Členovia Asociácie internetových médií (AIM) utŕžili v druhom kvartáli tohto roka z reklamy na internete 6,08 mil. eur, čo je o 370 tis. eur menej, ako v porovnateľnom ...

BRATISLAVA. Členovia Asociácie internetových médií (AIM) utŕžili v druhom kvartáli tohto roka z reklamy na internete 6,08 mil. eur, čo je o 370 tis. eur menej, ako v porovnateľnom období vlaňajška. V prvom tohtoročnom polroku tak dosiahol objem reklamy 12,1 mil. eur, pričom v prvom vlaňajšom polroku to bolo 11,5 mil. eur. Objemy za druhý kvartál minulého roka však nahlásilo 22 členov, zatiaľ čo v druhom kvartáli tohto roka to bolo už 28 členov asociácie. Uvedené čísla vyjadrujú čistú hodnotu reklamy na členských internetových serveroch AIM, čo predstavuje vyfakturovanú hodnotu vrátane agentúrnych provízií mediálnych a reklamných agentúr. Vyplýva to z údajov zverejnených Asociáciou internetových médií.

"Po prvýkrát v monitorovaní štvrťročných inzertných príjmov dochádza k medziročnému poklesu čísiel," uviedol predseda Správnej rady asociácie Milan Csaplár. Ako ďalej dodal, aj keď pokles nie je značný a polročné čísla sú porovnateľné s uplynulým rokom, ide o prejav dopadu krízy aj na internetový reklamný trh a presun reklamných rozpočtov aj na zahraničné internetové stránky, ktoré asociácia nemonitoruje. "Osobne som však presvedčený, že by nemalo dôjsť k medziročnému poklesu výdavkov do reklamy na internete," povedal Csaplár.

Tradične najväčší podiel mala bannerová reklama (52,5 %), po ktorej nasledovali riadková inzercia (22,2 %) a katalógová inzercia (14,4 %). Podľa jednotlivých odvetví sa na prvom mieste s 22,1-percentným podielom umiestnili telekomunikácie, druhá priečka patrí financiám s 16,3 %, nasledovaná motorizmom s 16,1 %. Ďalšie miesta patria potravinárskemu tovaru (9,7 %) a drogistickému tovaru a parfumérii (81 %).

Asociácia internetových médií, ktorá odštartovala svoju činnosť v máji 2005, združuje najväčšie médiá v slovenskom internete. Aktuálne je členom AIM už 30 subjektov. Cieľom AIM je rozvoj internetu a presadzovanie internetovej reklamy na Slovensku. Združenie je aj zadávateľom reprezentatívneho merania slovenského internetu AIM monitor, ktorý sa realizuje od januára 2007.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  2. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  5. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  9. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  1. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  2. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  4. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  5. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  6. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  8. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  9. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  10. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 5 739
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 768
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 195
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 299
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 090
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 046
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 527
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 525
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 075
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 670

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Miliónové dotácie od Plavčana dostali aj pochybné firmy

Niektoré firmy, ktoré podporilo ministerstvo školstva, aby sa venovali vývoju a inováciám, nemajú s výskumom žiadne skúsenosti.

SVET

Poľsko zažíva nežnú revolúciu. Vracia sa pred rok '89?

Vládna presila najnovšie ovládne aj súdy. Únia je takmer bezmocná.

KOMENTÁRE

Minister Plavčan už dávno nemal existovať

Na znôšku legislatívnych náhod sa už nemôže pozerať ani koalícia.

Neprehliadnite tiež

S bicyklom do vlaku? Sebe lístok kúpite z domu, bicyklu nie

Kúpe lístka na stanici sa dá vyhnúť, ale cestujúci riskuje, že do vlaku Železničnej spoločnosti sa nedostane vôbec.

Na zhrdzavené a rozkradnuté dedičstvo komunistov pôjdu milióny

Závlahový systém je čoraz dôležitejší pre globálne otepľovanie, chystá sa modernizácia z eurofondov. Hovorí sa o sto miliónoch eur.

Ľudia v roamingu prestali šetriť. Svoje telefóny využívajú viac

V krajinách Únie ľudia telefonujú, esemeskujú a surfujú na internete za rovnaké ceny ako doma.