Po 77 dňoch sa skončil štrajk v automobilke SsangYong

Po 77 dňoch sa skončil dnes štrajk zamestnancov juhokórejskej automobilky SsangYong Motor, ktorá sa špecializuje na terénne ...

SOUL. Po 77 dňoch sa skončil dnes štrajk zamestnancov juhokórejskej automobilky SsangYong Motor, ktorá sa špecializuje na terénne vozidlá. Približne 3500 zamestnancov najmenšej z piatich juhokórejských automobiliek oslavovalo výjazd prvého vozidla, ktorý dnes opustil montážnu halu v Pjongteaku.

Vedenie podniku v apríli oznámilo, že prepustí vyše 2600 zamestnancov, čo znamená, že počet pracovníkov spoločnosti by sa znížil asi o tretinu. Na protest proti jeho zámeru obsadili zamestnanci koncom mája výrobné haly automobilky.

Počas bitiek s políciou boli zranení aktéri na oboch stranách barikády. Bol to ozajstný boj. Policajné komandá vysadili do areálu automobilky helikoptéry. Po zemi postupne prenikali do výrobných hál policajti; nad väčšinou z nich časom získali kontrolu. Nevstúpili však do lakovne, v ktorej sa zabarikádovalo 500 najodhodlanejších štrajkujúcich.

Pár dní pred rozhodujúcim útokom použila polícia proti štrajkujúcim slzotvorný plyn. Z helikoptér ho zhadzovali na štrajkujúcich, ktorí okupovali strechu lakovne. Po policajtoch strieľali matice a skrutky. Policajti ich zo zeme ostreľovali gumovými projektilmi a používali proti nim aj zápalné bomby.

Automobilka SsangYong informovala, že od septembra bude dodávať na trh 4500 vozidiel mesačne. Jej ročná kapacita je však 300.000 vozidiel.

Vedenie automobilky sa na podmienkach skončenia štrajku dohodlo s odborármi minulý týždeň. Počas štrajku stratil podnik tržby, ktoré prekročili 255 miliónov USD (179,96 milióna eur).

V automobilke je 51-% vlastníkom čínsky podnik Shanghai Automotive Industry Corp. Ale preto, že sa SsangYong nachádza pod ochranou súdu pred veriteľmi, Číňania v ňom stratili kontrolu výroby.

Informovali o tom agentúry DPA a AP.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  6. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku
  10. Viac času pre rodinu by uvítala viac ako tretina Slovákov
  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Cambridge Business School, škola novej doby
  9. Cykloturistický trip študentov SvF STU v Bratislave – Vol. 4
  10. História sťahovania
  1. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 8 183
  2. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 8 083
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 7 962
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 692
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 7 202
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 113
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 4 772
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 466
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 757
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 1 798

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Lajčák hovorí k Evke niečo iné, ako tvrdil pred mesiacmi

Minister sa mesiace pri Evke bránil prieskumom, teraz priznáva, že žiadny nebol.

TECH

Odhalili tajomstvo starovekej antikoncepcie. Skutočne fungovala

Rastlinné zložky zabránia počatiu.

Neprehliadnite tiež

Lajčák hovorí k Evke niečo iné, ako tvrdil pred mesiacmi

Minister sa mesiace pri Evke bránil prieskumom, teraz priznáva, že žiadny nebol.

Brusel chce mať euro do roku 2025 v 27 krajinách Únie

Projekt chcú uskutočniť členovia Komisie Valdis Dombrovskis a Pierre Moscovici.

Na Everest môže vyliezť aj nehorolezec. No nie je to také ľahké

Na najvyššiu horu sveta organizujú cestovné kancelárie komerčné výstupy.

Kde má Slovensko rezervy? Brusel vraví o kvalite škôl či korupcii

Odporúčania Európskej komisie naznačujú, v akých oblastiach by sme sa mali zlepšiť.