SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Pre kampaň Bojovníci proti kríze stráca klub reklamiek členov

Klub reklamných agentúr Slovenska opustili štyria z 15 členov. Ide o agentúry Mayer/McCann-Erickson, DraftFCB, Creative Department a Creo/Young & Rubicam.

BRATISLAVA. Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS) opustili štyria z 15 členov. Ide o agentúry Mayer/McCann-Erickson, DraftFCB, Creative Department a Creo/Young & Rubicam. Stalo sa tak kvôli kampani Bojovníci proti kríze, ktorá vzbudila mimoriadnu mediálnu pozornosť a vyvolala viaceré kritické ohlasy. Ako TASR dnes informovala výkonná riaditeľka KRAS-u Jana Šimeková, klub prijal odchod časti členských agentúr s poľutovaním.

Mrzí ho to najmä pre spôsob odchodu a s tým spojenými nepodloženými obvineniami, dodala. "Je nám ľúto, že kampaň, ktorá má pomôcť otvoriť diskusiu na tému rozumná spotreba a jej úloha v podpore obnovy ekonomického rastu v čase krízy, bola takýmto spôsobom využitá ako zámienka pre odchod," povedala riaditeľka klubu.

Informovaní boli všetci, tvrdí združenie

Brandžové združenie KRAS odmieta tvrdenia o neinformovaní svojich členov o príprave kampane Bojovníci proti kríze, zameranej na komunikáciu úlohy rozumnej spotreby ako nástroja na podporu ekonomiky. "O príprave kampane boli všetci členovia informovaní v rámci zasielaných návrhov programu zasadaní prezídia KRAS-u, ako aj zápisníc z týchto rokovaní.

A to v rovnakom rozsahu, ako aj o mnohých iných aktivitách prezídia, ako pripomienkovanie zákona o reklame, zmeny v Zlatom Klinci a Effie," uviedla Šimeková. Pripomenula, že kampaň bola pripravovaná a realizovaná bez nároku na honorár a v spolupráci s mnohými ďalšími profesijnými a odbornými združeniami.

Klub odídencom: Však sa vzdajte klientov

Klub však ešte viac zaráža výčitka odídencov týkajúca sa obsahu spomínanej kampane, kde niektorí z nich kritizujú jej zameranie na podporu spotreby. "Radi by sme našich bývalých členov upozornili, že v takomto prípade by sa mali vzdať všetkých svojich aktuálnych projektov a klientov, ako aj ďalšieho podnikania v oblasti marketingu a reklamy. Pevne veríme, že nemusíme našim kolegom pripomínať, že hlavným cieľom ich práce pre komerčných klientov je motivovať spotrebiteľov na nákup produktov a služieb," tvrdí KRAS.

Podľa agentúry DraftFCB vznikla kampaň na základe rozhodnutia úzkej skupiny ľudí v KRAS-e. Považuje ju za nezodpovednú a nebezpečnú, pretože kampaň podnecuje ďalšiu spotrebu, pričom práve nemierna spotreba je príčinou súčasnej krízy. Navyše je vraj v rozpore s Etickým kódexom Rady pre reklamu.

"Ak sa na takej kampani podieľa združenie, ktoré má za úlohu garantovať profesionalitu svojich členov a vytvárať priaznivý imidž reklamy u slovenskej verejnosti, tak koná proti reklamnej brandži a svojim vlastným zásadám. Ani agentúra Creative Department sa nestotožňuje s realizovanou kampaňou.

Nesúhlasí so zneužitím dobrého mena KRASu a tým aj dobrého mena členských reklamných agentúr. Mayer/McCann-Erickson aj vzhľadom na priebeh tejto kampane považuje fungovanie KRAS-u za nielenže strácajúce prínos pre jeho členov, ale aj čím ďalej poškodzujúce.

"Devalvuje meno celej brandže," uvádza sa v stanovisku agentúry. Creo/Young & Rubicam viedli k odchodu podobné dôvody.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  4. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  5. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  6. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  7. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  8. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  9. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  10. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 29 044
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 26 374
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 836
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 648
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 281
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 922
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 436
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 342
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 266
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 084
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Britský variant už u nás zrejme dominuje. Nemusí to byť nevyhnutne zlá správa

Britskú mutáciu odhalili vo väčšine vzoriek Trenčanov z decembra.

Ilustračné foto
Očkovanie v UNLP.

Koronavírus na Slovensku: Vláda rozhodla. Zákaz vychádzania bude aj v pondelok a utorok (minúta po minúte)

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 228-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 737 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

Minister obrany SR Jaroslav Naď (OĽaNO).
Prehliadku Scandi v pondelok 25. januára otvorí dokument o kontroverznej aktivistke Grete Thunbergovej – Greta.

Neprehliadnite tiež

Záchranky poukázali na krátenie zmluvných cien od štátnej poisťovne

Všeobecná zdravotná poisťovňa navrhla zníženie cien od 1. januára v priemere o 20 percent.

Ilustračné foto.

Google podporí projekty digitálnej inklúzie aj na Slovensku

Na výzvu sú vyčlenené dva milióny eur, ktoré rozdelí prostredníctvom grantov.

Google - ilustračná fotografia.

Nemecko navrhuje povinnosť poskytovať viacnásobne použiteľné obaly

Viaceré združenia tieto plány privítali, kritika zaznela od spotrebiteľských a ekologických organizácií.

V obľúbenej reštaurácii si pri obede neposedíte. Tie, čo nezavreli, dovezú jedlo k zákazníkovi alebo umožňujú osobný odber.

Revidované znenie vízie Slovenska do roku 2030 zohľadňuje aj vplyv pandémie

Vláda schválila nové znenie dlhodobej stratégie rozvoja.

Ministerka investícií Veronika Remišová.