Pre kampaň Bojovníci proti kríze stráca klub reklamiek členov

Klub reklamných agentúr Slovenska opustili štyria z 15 členov. Ide o agentúry Mayer/McCann-Erickson, DraftFCB, Creative Department a Creo/Young & Rubicam.

BRATISLAVA. Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS) opustili štyria z 15 členov. Ide o agentúry Mayer/McCann-Erickson, DraftFCB, Creative Department a Creo/Young & Rubicam. Stalo sa tak kvôli kampani Bojovníci proti kríze, ktorá vzbudila mimoriadnu mediálnu pozornosť a vyvolala viaceré kritické ohlasy. Ako TASR dnes informovala výkonná riaditeľka KRAS-u Jana Šimeková, klub prijal odchod časti členských agentúr s poľutovaním.

Mrzí ho to najmä pre spôsob odchodu a s tým spojenými nepodloženými obvineniami, dodala. "Je nám ľúto, že kampaň, ktorá má pomôcť otvoriť diskusiu na tému rozumná spotreba a jej úloha v podpore obnovy ekonomického rastu v čase krízy, bola takýmto spôsobom využitá ako zámienka pre odchod," povedala riaditeľka klubu.

Informovaní boli všetci, tvrdí združenie

Brandžové združenie KRAS odmieta tvrdenia o neinformovaní svojich členov o príprave kampane Bojovníci proti kríze, zameranej na komunikáciu úlohy rozumnej spotreby ako nástroja na podporu ekonomiky. "O príprave kampane boli všetci členovia informovaní v rámci zasielaných návrhov programu zasadaní prezídia KRAS-u, ako aj zápisníc z týchto rokovaní.

A to v rovnakom rozsahu, ako aj o mnohých iných aktivitách prezídia, ako pripomienkovanie zákona o reklame, zmeny v Zlatom Klinci a Effie," uviedla Šimeková. Pripomenula, že kampaň bola pripravovaná a realizovaná bez nároku na honorár a v spolupráci s mnohými ďalšími profesijnými a odbornými združeniami.

Klub odídencom: Však sa vzdajte klientov

Klub však ešte viac zaráža výčitka odídencov týkajúca sa obsahu spomínanej kampane, kde niektorí z nich kritizujú jej zameranie na podporu spotreby. "Radi by sme našich bývalých členov upozornili, že v takomto prípade by sa mali vzdať všetkých svojich aktuálnych projektov a klientov, ako aj ďalšieho podnikania v oblasti marketingu a reklamy. Pevne veríme, že nemusíme našim kolegom pripomínať, že hlavným cieľom ich práce pre komerčných klientov je motivovať spotrebiteľov na nákup produktov a služieb," tvrdí KRAS.

Podľa agentúry DraftFCB vznikla kampaň na základe rozhodnutia úzkej skupiny ľudí v KRAS-e. Považuje ju za nezodpovednú a nebezpečnú, pretože kampaň podnecuje ďalšiu spotrebu, pričom práve nemierna spotreba je príčinou súčasnej krízy. Navyše je vraj v rozpore s Etickým kódexom Rady pre reklamu.

"Ak sa na takej kampani podieľa združenie, ktoré má za úlohu garantovať profesionalitu svojich členov a vytvárať priaznivý imidž reklamy u slovenskej verejnosti, tak koná proti reklamnej brandži a svojim vlastným zásadám. Ani agentúra Creative Department sa nestotožňuje s realizovanou kampaňou.

Nesúhlasí so zneužitím dobrého mena KRASu a tým aj dobrého mena členských reklamných agentúr. Mayer/McCann-Erickson aj vzhľadom na priebeh tejto kampane považuje fungovanie KRAS-u za nielenže strácajúce prínos pre jeho členov, ale aj čím ďalej poškodzujúce.

"Devalvuje meno celej brandže," uvádza sa v stanovisku agentúry. Creo/Young & Rubicam viedli k odchodu podobné dôvody.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 050
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 560
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 047
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 640
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 954
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 055
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 613
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 567
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 086
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 661

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Tour bola bez Sagana nudná, no ponúkla aj nový objav

Vybrali sme päť najzaujímavejších momentov z tohtoročnej Tour de France.

PLUS

Spievajúci dom týral operou celú ulicu

Je to najabsurdnejší susedský spor, ktorý sa na Slovensku odohral.

KULTÚRA

Zomrel Štefan Nosáľ, zakladateľ a dlhoročný vedúci Lúčnice

Štefan Nosáľ ostane navždy s nami, odkazujú členovia Lúčnice.

KOMENTÁRE

Nemému Dankovi ani vlastná hovorkyňa nerozumie

Problém je v samotnej SNS a v jej softvéri.

Neprehliadnite tiež

S bicyklom do vlaku? Sebe lístok kúpite z domu, bicyklu nie

Kúpe lístka na stanici sa dá vyhnúť, ale cestujúci riskuje, že do vlaku Železničnej spoločnosti nedostane vôbec.

Na zhrdzavené a rozkradnuté dedičstvo komunistov pôjdu milióny

Závlahový systém je čoraz dôležitejší pre globálne otepľovanie, chystá sa modernizácia z eurofondov. Hovorí sa o sto miliónoch eur.

Ľudia v roamingu prestali šetriť. Svoje telefóny využívajú viac

V krajinách Únie ľudia telefonujú, esemeskujú a surfujú na internete za rovnaké ceny ako doma.