Pre kampaň Bojovníci proti kríze stráca klub reklamiek členov

Klub reklamných agentúr Slovenska opustili štyria z 15 členov. Ide o agentúry Mayer/McCann-Erickson, DraftFCB, Creative Department a Creo/Young & Rubicam.

BRATISLAVA. Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS) opustili štyria z 15 členov. Ide o agentúry Mayer/McCann-Erickson, DraftFCB, Creative Department a Creo/Young & Rubicam. Stalo sa tak kvôli kampani Bojovníci proti kríze, ktorá vzbudila mimoriadnu mediálnu pozornosť a vyvolala viaceré kritické ohlasy. Ako TASR dnes informovala výkonná riaditeľka KRAS-u Jana Šimeková, klub prijal odchod časti členských agentúr s poľutovaním.

Mrzí ho to najmä pre spôsob odchodu a s tým spojenými nepodloženými obvineniami, dodala. "Je nám ľúto, že kampaň, ktorá má pomôcť otvoriť diskusiu na tému rozumná spotreba a jej úloha v podpore obnovy ekonomického rastu v čase krízy, bola takýmto spôsobom využitá ako zámienka pre odchod," povedala riaditeľka klubu.

Informovaní boli všetci, tvrdí združenie

Brandžové združenie KRAS odmieta tvrdenia o neinformovaní svojich členov o príprave kampane Bojovníci proti kríze, zameranej na komunikáciu úlohy rozumnej spotreby ako nástroja na podporu ekonomiky. "O príprave kampane boli všetci členovia informovaní v rámci zasielaných návrhov programu zasadaní prezídia KRAS-u, ako aj zápisníc z týchto rokovaní.

A to v rovnakom rozsahu, ako aj o mnohých iných aktivitách prezídia, ako pripomienkovanie zákona o reklame, zmeny v Zlatom Klinci a Effie," uviedla Šimeková. Pripomenula, že kampaň bola pripravovaná a realizovaná bez nároku na honorár a v spolupráci s mnohými ďalšími profesijnými a odbornými združeniami.

Klub odídencom: Však sa vzdajte klientov

Klub však ešte viac zaráža výčitka odídencov týkajúca sa obsahu spomínanej kampane, kde niektorí z nich kritizujú jej zameranie na podporu spotreby. "Radi by sme našich bývalých členov upozornili, že v takomto prípade by sa mali vzdať všetkých svojich aktuálnych projektov a klientov, ako aj ďalšieho podnikania v oblasti marketingu a reklamy. Pevne veríme, že nemusíme našim kolegom pripomínať, že hlavným cieľom ich práce pre komerčných klientov je motivovať spotrebiteľov na nákup produktov a služieb," tvrdí KRAS.

Podľa agentúry DraftFCB vznikla kampaň na základe rozhodnutia úzkej skupiny ľudí v KRAS-e. Považuje ju za nezodpovednú a nebezpečnú, pretože kampaň podnecuje ďalšiu spotrebu, pričom práve nemierna spotreba je príčinou súčasnej krízy. Navyše je vraj v rozpore s Etickým kódexom Rady pre reklamu.

"Ak sa na takej kampani podieľa združenie, ktoré má za úlohu garantovať profesionalitu svojich členov a vytvárať priaznivý imidž reklamy u slovenskej verejnosti, tak koná proti reklamnej brandži a svojim vlastným zásadám. Ani agentúra Creative Department sa nestotožňuje s realizovanou kampaňou.

Nesúhlasí so zneužitím dobrého mena KRASu a tým aj dobrého mena členských reklamných agentúr. Mayer/McCann-Erickson aj vzhľadom na priebeh tejto kampane považuje fungovanie KRAS-u za nielenže strácajúce prínos pre jeho členov, ale aj čím ďalej poškodzujúce.

"Devalvuje meno celej brandže," uvádza sa v stanovisku agentúry. Creo/Young & Rubicam viedli k odchodu podobné dôvody.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 547
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 814
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 382
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 4 377
  5. Kam do tepla v januári? 2 494
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 365
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 359
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 181
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 307
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 067

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin si za prezidenta trúfa, no k petícii sa nehlási

Občiansky kandidát na prezidenta potrebuje 15-tisíc podpisov. Bývalý šéf Najvyššieho súdu hovorí, že masovejšia podpora by ho do volieb posmelila.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

ŠPORT

Šatan a Ramsay spravili to, na čo ich predchodcovia nemali guráž

Na olympiádu nepôjdu známe mená a ani jeden hráč Slovana. Je to správne?

KOMENTÁRE

Od mačiatok k ohrozeniu demokracie. Ňuňuňu

Sociálne siete už nie sú miestom, kde sa stretávajú priatelia.

Neprehliadnite tiež

Swan oslobodil svoju mobilnú sieť od Číňanov

V prospech čínskej štátnej banky bola doteraz založená celá mobilná sieť Štvorky aj príjmy od jej zákazníkov

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil, kresťanským aktivistom sa jeho zavedenie nepáči. Ministerstvo vnútra im sľubuje stretnutie.

Počet podnikateliek na Slovensku stúpa, na priemer EÚ to ešte nestačí

Ženy podnikajú výraznejšie viac v odvetviach služieb a obchodu.

Zdravotné poisťovne hľadajú zdroje na zvýšenie platieb ambulanciám

Jedna ambulancia má podľa Asociácie súkromných lekárov SR na svoj chod potrebovať asi 5500 eur.

Stredná a východná Európa majú dobré vyhliadky na ekonomický rast

Ratingová agentúra Moody's: Na potenciál rastu regiónu negatívne vplývajú štrukturálne problémy.