Pre kampaň Bojovníci proti kríze stráca klub reklamiek členov

Klub reklamných agentúr Slovenska opustili štyria z 15 členov. Ide o agentúry Mayer/McCann-Erickson, DraftFCB, Creative Department a Creo/Young & Rubicam.

BRATISLAVA. Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS) opustili štyria z 15 členov. Ide o agentúry Mayer/McCann-Erickson, DraftFCB, Creative Department a Creo/Young & Rubicam. Stalo sa tak kvôli kampani Bojovníci proti kríze, ktorá vzbudila mimoriadnu mediálnu pozornosť a vyvolala viaceré kritické ohlasy. Ako TASR dnes informovala výkonná riaditeľka KRAS-u Jana Šimeková, klub prijal odchod časti členských agentúr s poľutovaním.

Mrzí ho to najmä pre spôsob odchodu a s tým spojenými nepodloženými obvineniami, dodala. "Je nám ľúto, že kampaň, ktorá má pomôcť otvoriť diskusiu na tému rozumná spotreba a jej úloha v podpore obnovy ekonomického rastu v čase krízy, bola takýmto spôsobom využitá ako zámienka pre odchod," povedala riaditeľka klubu.

Informovaní boli všetci, tvrdí združenie

Brandžové združenie KRAS odmieta tvrdenia o neinformovaní svojich členov o príprave kampane Bojovníci proti kríze, zameranej na komunikáciu úlohy rozumnej spotreby ako nástroja na podporu ekonomiky. "O príprave kampane boli všetci členovia informovaní v rámci zasielaných návrhov programu zasadaní prezídia KRAS-u, ako aj zápisníc z týchto rokovaní.

A to v rovnakom rozsahu, ako aj o mnohých iných aktivitách prezídia, ako pripomienkovanie zákona o reklame, zmeny v Zlatom Klinci a Effie," uviedla Šimeková. Pripomenula, že kampaň bola pripravovaná a realizovaná bez nároku na honorár a v spolupráci s mnohými ďalšími profesijnými a odbornými združeniami.

Klub odídencom: Však sa vzdajte klientov

Klub však ešte viac zaráža výčitka odídencov týkajúca sa obsahu spomínanej kampane, kde niektorí z nich kritizujú jej zameranie na podporu spotreby. "Radi by sme našich bývalých členov upozornili, že v takomto prípade by sa mali vzdať všetkých svojich aktuálnych projektov a klientov, ako aj ďalšieho podnikania v oblasti marketingu a reklamy. Pevne veríme, že nemusíme našim kolegom pripomínať, že hlavným cieľom ich práce pre komerčných klientov je motivovať spotrebiteľov na nákup produktov a služieb," tvrdí KRAS.

Podľa agentúry DraftFCB vznikla kampaň na základe rozhodnutia úzkej skupiny ľudí v KRAS-e. Považuje ju za nezodpovednú a nebezpečnú, pretože kampaň podnecuje ďalšiu spotrebu, pričom práve nemierna spotreba je príčinou súčasnej krízy. Navyše je vraj v rozpore s Etickým kódexom Rady pre reklamu.

"Ak sa na takej kampani podieľa združenie, ktoré má za úlohu garantovať profesionalitu svojich členov a vytvárať priaznivý imidž reklamy u slovenskej verejnosti, tak koná proti reklamnej brandži a svojim vlastným zásadám. Ani agentúra Creative Department sa nestotožňuje s realizovanou kampaňou.

Nesúhlasí so zneužitím dobrého mena KRASu a tým aj dobrého mena členských reklamných agentúr. Mayer/McCann-Erickson aj vzhľadom na priebeh tejto kampane považuje fungovanie KRAS-u za nielenže strácajúce prínos pre jeho členov, ale aj čím ďalej poškodzujúce.

"Devalvuje meno celej brandže," uvádza sa v stanovisku agentúry. Creo/Young & Rubicam viedli k odchodu podobné dôvody.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  6. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  9. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  10. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  1. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  3. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  4. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  5. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  6. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  7. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  8. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  9. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  10. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  1. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 652
  2. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 286
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 113
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 857
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 5 660
  6. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 4 990
  7. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 664
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 475
  9. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 222
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 290

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Majú noviny, možno budúcu stranu i lukratívny areál. Volajú sa Eset

Nadácia Zastavme korupciu, za ktorou stojí zakladateľ Esetu, odhalila predražené nákupy nemocnice, ktorej bývalý areál teraz firma získala.

EKONOMIKA

U. S. Steel namieta sudcov: Hovorili skôr, než mali

Majetok súd zaistil bez toho, aby to poriadne vysvetlil.

KOMENTÁRE

Pravicová vláda nebude. Môže za to Kotleba s Ficom?

Sulík s Matovičom odkázali, že Fico je väčšie zlo než extrémizmus.

ŠPORT

Futbalisti žijú iný svet. Už to môžem potvrdiť, vraví Šebo

Keď vidí hráčov filmovať, tak sa smeje.

Neprehliadnite tiež

Šéf nemeckého Ifo bilancuje sto dní Donalda Trumpa vo funkcii

Clemens Fuest nepovažuje za veľmi pravdepodobné, že Trump začne obchodnú vojnu.

Volkswagen zvažuje predaj motocyklovej firmy Ducati. Koľko môže stáť?

Predaj by mal pomôcť Volkswagenu vyrovnať straty spojené s emisným škandálom.

O zaistení pozemkov U. S. Steelu vedeli skôr, než súd rozhodol

Majetok jedného z najväčších podnikov v krajine súd zaistil bez toho, aby to poriadne vysvetlil.

Štátni plynári majú nového riaditeľa, stal sa ním bývalý šéf tajných

Generálnym riaditeľom Slovenského plynárenského priemyslu ostáva Štefan Šabík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop