BRATISLAVA. Maloobchodná spoločnosť Ahold, ktorá na Slovensku prevádzkuje siete Albert a Hypernova, napodobnila vo svojej reklame s názvom Autobus reklamu konkurenčného Tesca v rozpore s Etickým kódexom.
Skonštatovala to Rada pre reklamu, ktorá tak dala za pravdu sťažovateľovi, spoločnosti Tesco Stores SR. "Predbežný televízny spot napodobňuje reklamný spot spoločnosti Tesco a to námetom, formou, dejom a podobne, čím došlo k využitiu výsledkov cudzích nápadov, čo Etický kódex zakazuje," skonštatovala rada.
Tesco namietalo aj proti údajnému klamlivému tvrdeniu o cenách v tejto reklame, čo však Rada pre reklamu neuznala.
"Spoločnosť Ahold vníma ako pozitívnu spätnú väzbu fakt, že Rada pre reklamu neuznala výhrady sťažovateľa vo veci klamlivého tvrdenia o cenách. Stanovisko rady pre reklamu týkajúce sa autorských práv berieme na vedomie, aj keď sa s ním nestotožňujeme," uviedla v reakcii na vyhlásenie rady PR manažérka Ahold Retail Slovakia Diana Chovancová Stanková.
Nasadenie predbežného televízneho spotu pritom podľa nej v súlade s pôvodným mediálnym plánom skončilo. "V súčasnosti ho nahrádza aktuálny spot s názvom Kaderníčka," dodala.