Reklamný trh za polrok padol o dve pätiny

Objem reklamy v slovenských médiách v prvom polroku medziročne padol o zhruba dve pätiny na 504,07 milióna eur.

BRATISLAVA. Objem reklamy v slovenských médiách v prvom polroku medziročne padol o zhruba dve pätiny na 504,07 milióna eur (15,19 miliardy korún). Vyplýva to z údajov, ktoré ČTK poskytla spoločnosť TNS Media Intelligence. Nejde však o reálne výdavky na reklamu, pretože údaje nezahŕňajú rôzne zľavy a bonusy; čísla sú vypočítané na základe hrubých cenníkových cien.

Komentár k výsledkom ani rozdelenie reklamy podľa jednotlivých typov médií TNS neposkytla. Podľa skorších informácií spoločnosti klesali tento rok najmä reklamné výdavky v televíziách, ktoré majú na celkovom objeme reklamy najväčší podiel. Dôvodom bolo zníženie oficiálnych cien v cenníkoch televízií.

Odborníci sa tiež zhodujú, že pod pokles reklamného trhu sa v tomto roku podpísala hospodárska kríza; jej negatívny vplyv sa prejavil už koncom vlaňajška. Pre krízu mnohé podniky prísnejšie kontrolujú svoje výdavky vrátane prostriedkov na reklamu.

Vlani hrubý objem reklamy podľa TNS stúpol o štvrtinu na rekordných 50,85 miliardy korún (1,69 miliardy eur). Odborný časopis Stratégie reálne výdavky vyčíslil na 10,89 miliardy korún (0,36 miliardy eur) pri medziročnom raste o viac ako desatinu. Pod dobré výsledky sa podpísal rast ekonomiky a spotreby, ale aj ochota firiem investovať do komunikácie.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 630
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 4 837
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 172
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 814
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 489
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 078
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 803
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 573
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 120
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 660

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Spievajúci dom týral operou celú ulicu

Je to najabsurdnejší susedský spor, ktorý sa na Slovensku odohral. V Štúrove žena štrnásť rokov púšťala od rána do večera nahlas operné árie

SVET

Ugandský Tarantino vraždí pre zábavu. Film je život

Afrika má Chucka Norrisa a točí filmy, ako nik iný.

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Matovič hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

Neprehliadnite tiež

Ľudia v roamingu prestali šetriť. Svoje telefóny využívajú viac

V krajinách Únie ľudia telefonujú, esemeskujú a surfujú na internete za rovnaké ceny ako doma.

Dotácie bez pracovných miest? Kažimír je zásadne proti

Rezort hospodárstva navrhuje, aby sa dotácie dávali aj firmám, ktoré nikoho nezamestnajú.

Bahlsen reaguje na tlak, sušienky budú všade v Európe rovnaké

Aj do výrobkov určených pre východoeurópske krajiny sa bude pridávať maslo.