DOPLNENÉ 15:46

Fico: Výstavba diaľničného úseku zvýši HDP až o pol percenta

Výstavba diaľničného úseku D1 Sverepec Vrtižer zahŕňajúceho estakádu ponad Považskú Bystricu v objeme 298,74 milióna eur môže prispieť k hospodárskemu rastu 0,4 až 0,5% HDP.

POVAŽSKÁ BYSTRICA. Výstavba diaľničného úseku D1 Sverepec Vrtižer zahŕňajúceho estakádu ponad Považskú Bystricu v objeme 298,74 milióna eur (9 miliárd Sk) môže prispieť k hospodárskemu rastu 0,4 až 0,5% HDP. Po oboznámení sa s postupom prác na výstavbe diaľničného úseku to dnes skonštatoval predseda vlády SR Robert Fico.

Premiér zdôraznil, že cena stavby môže byť nižšia vzhľadom na to, že dodávatelia našli určité technológie, ktoré zlacnili výstavbu. "Pre mňa je najpodstatnejšie, že ďalších okolo 9 kilometrov diaľnic v mimoriadne náročnom teréne je tu veľké množstvo mostov - prispeje aj k hospodárskemu rastu a predovšetkým bude dokončených v termíne. Toto je stavba, ktorá bola od samého začiatku vysúťažená a bude postavená vo volebnom období 2006 až 2010. Začala sa stavať v januári 2008 a všetci veríme, že v júni 2010 už tadiaľto prejdú autá a bude prepojená diaľnica z Bratislavy do Žiliny," povedal Fico.

Predseda vlády SR sa počas prehliadky deväťkilometrového úseku oboznámil s rôznymi technológiami pri výstavbe. "Je pre mňa potešením dozvedieť sa, že za dva roky pribudne 9 km mimoriadne komplikovanej diaľničnej siete a môžeme sa sústrediť na ďalšie úseky. Som rád, že tieto informácie mám k dispozícii, pretože pripravujeme rozpočet na rok 2010, rátame hospodársky rast," uviedol Fico.

Chce čo najviac budovať

Predseda vlády SR na margo návštev veľkých verejných investícií zdôraznil, že ide o úlohu vedieť, či môže vláda niečo urobiť, prípadne niečo zmeniť. "Často je to aj otázka legislatívy, komunikácie s mestom, komunikácie s NDS. Čo som doteraz videl, tak je naozaj záujem, najmä preto, že je hospodárska kríza, stavať čo najrýchlejšie.

Čo najviac investovať, čo najviac zamestnávať. A čím rýchlejšie skončia tu, tak tým rýchlejšie sa budú môcť uchádzať o ďalšie úseky diaľnic. Pretože na Slovensku je toho ešte veľa, či už ide o rôzne R-ky, rôzne prepojenia. Tu majú stavebné firmy, pokiaľ ide o cesty a rýchlostné komunikácie, práce na ďalších 15 20 rokov," skonštatoval Fico.

Úsek diaľnice D1 má 9595 m a jeho súčasťou je 17 mostných objektov v celkovej dĺžke 4430 m. V rámci stavby bude vybudované centrum údržby a viacero opatrení zameraných na ochranu životného prostredia eliminujúce negatívny vplyv cestnej dopravy na obyvateľov mesta.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 318
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 026
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 879
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 247
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 503
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 583
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 264
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 485
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 754
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 603

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop