Commerzbank bola za posledný rok stále v strate

Nemecká Commerzbank zaznamenala v 2. štvrťroku 2009 opäť stratu, už štvrtý kvartál po sebe.

FRANKFURT. Dôvodom je globálna kríza a s tým súvisiace odpisy zlých úverov.

Čistá strata druhej najväčšej nemeckej banky od začiatku apríla do konca júna 2009 dosiahla 746 miliónov eur (22,47 miliardy Sk), pričom v rovnakom období vlani mala banka zisk 817 miliónov eur (24,61 miliardy Sk). Strata za 2. štvrťrok je však nižšia v porovnaní so stratou za prvé tri mesiace tohto roka, ktorá sa vyšplhala na 861 miliónov eur (25,94 milióna Sk).

Okrem toho, zisk banky z úrokov vzrástol 2. kvartáli medziročne o 50 % na 1,8 miliardy eur (54,23 miliardy Sk) z vlaňajších 1,2 miliardy eur (36,15 miliardy Sk).

Šéf banky Martin Blessing pripomenul, že banke sa v 2. kvartáli podarilo výrazne znížiť prevádzkovú stratu v porovnaní s 1. štvrťrokom, napriek tomu hospodárske výsledky Commerzbank nie sú podľa neho uspokojivé.

Odhaduje, že banka sa do roka 2012 dostane z červených čísiel a začne opäť produkovať zisk.

Blessing už vlani požiadal nemeckú vládu o kapitálovú injekciu v hodnote 8,2 miliardy eur (247,03 miliardy Sk) zo štátneho finančného balíčka na pomoc bankám v boji s najhoršou recesiou od druhej svetovej vojny. Začiatkom roka vláda do banky naliala ďalších 10 miliárd eur (301,26 miliardy Sk). Po januárovom prevzatí Dresdner Bank totiž zamorili Commerzbank toxické aktíva za miliardy eur.

Commerzbank v 2. kvartáli 2009 vyčlenila bokom 993 miliónov eur (29,92 miliardy Sk) na problematické úvery, čo je viac ako 50-% nárast v porovnaní so 414 miliónmi eur (12,47 miliardy Sk) v rovnakom období minulého roka.

Informovali o tom agentúry Bloomberg a AP.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 569
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 7 416
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 306
  4. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 2 232
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 158
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 065
  7. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 984
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 820
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 655
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 947

Téma: Nemecko


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Pracujú a nestíhajú piť. Dedina roka má len jednu krčmu

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená. Nízka nezamestnanosť, vysoká pôrodnosť, kultúra. Šéfuje jej len 33-ročný starosta.

KULTÚRA

Zomrel spoluzakladateľ skupiny AC/DC Malcolm Young

Gitarista trpel v posledných rokoch demenciou.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.