FRANKFURT. Zisk spoločnosti pred úrokmi a zdanením (EBIT) dosiahol totiž 308 miliónov eur (9,28 miliardy Sk).
To je síce menej ako 372 miliónov eur (11,21 miliardy Sk) v rovnakom období vlaňajška, ale lepší výsledok, ako predpovedali analytici, podľa ktorých mal zisk Henkelu pred úrokmi a zdanením dosiahnuť v priemere 266 miliónov eur (8,01 miliardy Sk).
Okrem toho, výsledky za 2. kvartál sú výrazne lepšie ako za prvé tri mesiace tohto roka, keď sa prevádzkový zisk výrobcu kozmetiky, čistiacich prostriedkov a lepidiel znížil medziročne o 46 % na 117 miliónov eur (3,52 miliardy Sk).
Tržby z výroby lepidiel klesli aj v období apríl-jún, a to o 15,4 %, čo je o 2,8 percentuálnych bodov menej ako v 1. štvrťroku 2009. Dôvodom ich znižovania je aj naďalej podstatne slabší dopyt automobiliek po technických lepidlách.
Ale v predaji kozmetiky a čistiacich prostriedkov koncern zaznamenal zlepšenie. Prevádzkový zisk týchto divízií v 2. štvrťroku stúpol medziročne z 42 miliónov eur (1,265 miliardy Sk) na 150 miliónov eur (4,52 miliardy Sk).
Podobne ako mnohé iné firmy ani Henkel nevydal prognózu na tento rok s tým, že vývoj trhov je stále príliš neistý a podľa neho je ťažké niečo presnejšie predpovedať.
Informovala o tom agentúra Reuters a DPA.